Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان لرستان گفت: ۱۰۷ مغازه اطراف امامزاده که عرصه وقفی هستند در دستور کار قرار گرفته اند که درحال حاضر از دادگاه 30رأی قلع و قمع و خلع ید گرفته شده است و تا به امروز 10مغازه تخریب شده و به بقیه نیز فرصت یک یا دوماهه برای تخلیه داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک حجت الاسلام مرتضی خاکباز ظهر امروز در حاشیه همایش و رسانه در جمع خبرنگاران  با اشاره به قدمت هزارو100ساله امامزاده قاسم(ع) در ازنا گفت: این امامزاده یک بنای میراثی است و متولی بناهای میراثی هم دستگاه میراث فرهنگی است  که باید ورود پیدا کند و در صورت لزوم ما هم آمادگی همکاری را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در رابطه مسائل پیرامون امامزاده دوبرادران شهرستان خرم آباد گفت:  این دو امامزاده اولین اشخاصی بوده اند که در این محل دفن شده اند و زمین اطراف آن نیز وقف امامزاده است که به دلایل مختلف از حمله ضعف اوقاف در سنوات گذشته زمین آن ها توسط برخی مصادره شده است.

 

حجت الاسلام خاکباز اظهار داشت: یکی از کارهایی که برای ساماندهی وضعیت این امامزادگان صورت گرفته اضافه کردن حیاط موجود به امازادگان بوده است.

 

مدیرکل اوقاف لرستان در رابطه با اعتراض های مردمی نسبت به نبش قبرهای موجود در قبرستان گفت: از تمامی قبوری در جهت ساماندهی تصویر برداری شده و همه اقدامات با حفظ حرمت افرادی که در آن مکان دفن شده اند انجام شده است.

 

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت حرم امامزاده زیدبن علی(ع) شهرستان خرم آباد گفت: جرقه ساماندهی این امامزاده از زمان دولت نهم و دهم زده شد طرحی که برای اجرا به اعتباری بالغ بر 100میلیاردتومان نیاز داشت.

 

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که متاسفانه تمام اعتبار استان صرف آزادسازی قلعه فلک الافلاک شد،گفت: انتظار می رفت به همان اندازه که برای آزادسازی قلعه فلک الافلاک تلاش شد به وضعیت امامزاده زیدبن علی(ع) به عنوان نگین شاخص مذهبی استان توجه می شد.

 

به گفته وی 107 مغازه اطراف امامزاده که عرصه وقفی هستند در دستور کار قرار گرفته اند که درحال حاضر از دادگاه 30رأی قلع و قمع و خلع ید گرفته شده است و تا به امروز 10مغازه تخریب شده و به بقیه نیز فرصت یک یا دوماهه برای تخلیه داده شده است.

 

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این که در همین ماه کار تخلیه و تخریب پنج مغازه دیگر در دستور کار است،گفت: مطمئن باشید 107مغازه حریم امامزاده زیدبن علی(ع) تخریب و آزادسازی انجام می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در جمع خبرنگاران افزود: آیین پایانی کنگره ملی امامزادگان در نیمه اول تیرماه سال ۱۴۰۳ همزمان با مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) و روز ملی حدیث سلسله‌الذهب در محل بقعه امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام برگزار خواهد شد.   وی با اشاره به وجود ۳۰۵ بقعه متبرکه در خراسان رضوی گفت: از مجموع کل بقاع متبرکه استان، یک پنجم آن در نیشابور قرار دارد و از این تعداد چند امام‌زاده از جمله امامزاده محمد محروق(ع) دارای شهرت بین‌المللی است و یکی از وظایف ما شناساندن گوهر‌هایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند که متأسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از آنها وجود ندارد.   احمدزاده با بیان اینکه در نیشابور امام‌زادگان و نیز شخصیت‌‌های مذهبی بی‌نظیری همچون امامزاده محمد محروق(ع)، امامزاده ابراهیم(ع)، بانو بی بی شطیطه و جناب فضل بن شادان نیشابوری مدفون هستند که باید به آنها پرداخته شود، ادامه داد: امامزاده محروق(ع) شخصیت ممتازی است و تنها امام‌زاده‌ای است که امام رضا(ع) در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند: مخدوم ما اینجا مدفون است، باید به زیارت ایشان برویم و این نشان از شخصیت والای امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد.    وی گفت: امامزاده محروق شخصیتی مجاهد، شهادت‌طلب و مؤثر بودند و از جمله الگو‌هایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود که برای بالا بردن جنبه علمی این کنگره و ایجاد اشتیاق دانشجویان و علاقه‌مندان جهت ارائه مقاله به کنگره، این مقالات در سامانه ISC که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است ثبت شده و تاکنون بیش از ۲۵ پژوهشگر بنیاد پژوهش‌ها به این همایش مقاله ارسال کرده‌اند.   احمدزاده ادامه داد: عناوین فراخوان آثار علمی شخصیت‌شناسی امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم، هدف امام رضا(ع) از زیارت امام‌زاده محمد محروق(ع)، نقش علویان و به‌ویژه امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام در ارتقا فرهنگ و تمدن نیشابور و نقش بقعه امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم علیهما السلام در کاهش آسیب‌های اجتماعی و... است.    مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: عناوین مقالات علمی دریافتی که تاکنون رسیده شامل بررسی نسب و شخصیت امام زاده محمد محروق علیهما السلام، واکاوی حضور امام زاده محمد محروق(ع) در قیام ابوالسرایا، بررسی و تحلیل تدوام نسل امام‌زاده محروق و... است. عناوین فراخوان در بخش ادبی نیز در چهار محور شامل شخصیت، کرامت، زیارت و شفاعت امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم (ع) و تاکنون بیش از ۳۰ شعر از هنرمندان و شاعران دریافت شده است.    احمدزاده بیان کرد: در بخش عکس، هنرمندان می‌توانند عکس‌های قدیمی، جدید، مراسم‌ مختلف در آستان مقدس امامزاده و ... را به دبیرخانه ارسال کنند، همچنین در بخش گرافیک و چندرسانه‌ای هنرمندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه و موبایلی، مستند و نماهنگ ارسال کنند.   مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: دبیرخانه مرکزی کنگره در مشهد واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دبیرخانه شهرستان واقع در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور است و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا ۱۵ اردیبهشت ماه به نشانی پست الکترونیکی farakhan@mahrogh و www.mahrogh.ir ارسال بکنند.

دیگر خبرها

  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • ضرورت ساماندهی دست فروشان خرم آباد
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال