Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق بخشنامه اخیر ناوگان حمل و نقل جاده ای به کامیون های بالای ۵۰ سال و بیشتر بارنامه نخواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان که در سالن جلسات بانک صادرات برگزارشد، با اشاره به انتخاب مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: به دلیل آب و هوا و جغرافیایی که استان لرستان دارد از کسی که سابقه مدیریتی دارد استفاده کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص محور بابازید- سیمره بیان داشت: این محور محور پرترددی است و تانکرهای سوخت رسان بسیاری در آن تردد می کنند و برای کاهش خطر تصادفات، این محور برای احداث باند دوم  و یا احداث تونل در دستور کار سازمان راهداری است.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه بجز آزاد راه ها که نگهداری آنها مربوط به بخش خصوص است همه راه های استان بوسیله اداره راهداری نگهداری شود، تاکید کرد: متاسفانه در دو سه سال گذشته با کمبود اعتبارات روبرو بودیم و تصمیماتی برای نگهداری اعتبارات داشتیم و به دولت نیز پیشنهاد دادیم که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد اعتبار نداریم و امیدواریم دولت، تدبیری برای اعتبارات بیندیشد.

 

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات نگهداری راهها واجب است زیرا بیش از ۹۳ درصد حمل و نقل ها از طریق جاده ها است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه گفت: ساخت تقاطع غیر هم سطح،  نصب تابلو و ایمن سازی راه ها و پروژه های دیگر برای ایمن سازی راه های کشور در حال اجراست.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با توجه به پوشش بخش حمل و نقل جاده ای مسافر و کالا گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در مراسم اربعین اعزام شدند که بیش از ۹۰ درصد آنها از جاده ها عبور کردند، همچنین در بخش حمل و نقل کالا، اولویت بهره وری است و باید هزینه های حمل و نقل را  به حدافل برسانیم.

 

کشاورزیان اضافه کرد: متوسط تردد کامیونها در کشور ۶۰ هزار تردد است که در مقایسه با کشورهای اروپایی که ۱۵۰ هزار تردد است بسیار کم است.

 

وی با اشاره به لزوم حفظ محیط زیست گفت: جهت حفظ محیط زیست باید باید ناوگان حمل و نقل را ارتقا دهیم. برای اینکه سرمایه گذاری جهت  نوسازی ناوگان صورت بگیرد سازمان ناچار است طبق بخشنامه اخیر به ناوگان حمل و نقل جاده ای که ۵۰ سال و بیشتر از عمر آنها می گذرد بارنامه داده نخواهد شد و برای آنها محدودیت اعمال می شود.

 

در ادامه این مراسم علی زندی فر مدیر کل فعلی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان تودیع و عباس شرفی بعنوان مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان معرفی شد.

 

سپس علی زندی فر مدیر کل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: تمام تلاشمان استفاده ایمن مردم از جاده هاست.

 

وی افزود: در 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش تصادفات داشته ایم و از لحاظ تلفات جاده ای در ایام اربعین یکی از استانهایی هستیم که کمترین آمار را داشتیم.

 

در پایان عباس شرفی مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان تاکید کرد: ایمنی سفر اولویت سازمان است و باید با ایمن سازی جاده ها و پل ها و نصب علائم صورت گیرد که اولویت ما نیز در استان است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون ۵۶ کارگاه جاده‌ای در استان مرکزی فعال است و به طور حتم تخصیص منابع مالی در شتاب بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی نقش کلیدی دارد که امید است در راستای افزایش رضایتمندی مردم این مهم در اسرع وقت محقق شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اکنون عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی در حوزه نگهداری راه‌ها، توسعه ابنیه فنی، ارتقای ایمنی، ساخت راه‌های روستایی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل با جدیت پیگیری می‌شود.

جهانی افزود: در فاز نخست ۵۶ طرح شامل هشت پروژه لکه گیری و روکش آسفالت، هشت پروژه ابنیه فنی، شش پروژه ساخت راه روستایی، ۱۱ طرح بزرگ ایمنی، ۱۵ طرح راهداری محوری، یک پروژه ترافیکی و هفت پروژه ساخت و توسعه راهدارخانه‌ها، سوله‌ها، پلیس راه و پایانه بار در سطح استان مرکزی فعال شده که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعداد این کارگاه‌ها به بیش از ۲ برابر خواهد رسید.

جهانی اعتبار لازم برای تکمیل طرح‌های در دست اقدام را بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در ادامه گفت: پیگیری امور تا حصول نتیجه، تکلیف و وظیفه ذاتی مجموع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است و ایجاد تعامل و تعادل بین مطالبات مردم، مطالبات پیمانکاران و پیشبرد اهداف و برنامه‌های اجرایی، از مهم‌ترین عوامل و اهداف در دستیابی به نتیجه مورد نظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار همسو با سایر طرح‌های یاد شده خبر داد و افزود: افزایش سطح ایمنی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از آن، مهم‌ترین و شاخص‌ترین اولویت و خط قرمز مدیران، مهندسین، کارشناسان و راهداران این اداره کل است که در راستای این هدف به صورت شبانه روزی فعالیت‌ها و خدمات راهداری در حال اجرا است.

کد خبر 6081354

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها