Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@12:17:33 GMT

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین با عمر نیم قرن!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۶۰۵۷

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین با عمربالای ۵۰سال از ابتدای سال ۹۷ ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در حاشیه آیین معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: اکنون ۳۵۰ هزار دستگاه خودو در ناوگان برون شهری کشور فعالیت می‌کنند و حدود ۵۰۰ هزار نفر در این بخش شاغل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای نگهداری ۲۱۵ هزار کیلومتر راه موجود روستایی، اصلی، فرعی و بزرگراه‌ها در کشور سالیانه بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که حدود ۵۰ درصد آن از طریق تامین منابع ملی و اندکی بیش از ۵۰ درصد آن از طریق منابع استانی برای نگهداری راه‌های غیر شریانی تامین می‌شود.

کشاورزیان افزود: متاسفانه در طول سه سال گذشته و به دلیل حجم اعتبارات جاری دولت و تنگنا‌های که دولت در زمینه اعتبارات عمرانی داشت در زمینه نگهداری راه‌ها با تنگنای مالی جدی روبرو هستیم در حالی که اعتبارات ملی که امسال به سازمان راهداری ابلاغ شده هفت هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: با توجه به مجموعه درآمدی داخلی سازمان و اعتبارات ملی، پیشبینی میشود کل اعتبار سازمان به حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برسد که درصورت مقایسه با اعتبارات مورد نیاز کمتر از ۵۰ درصد می‌باشد.

خرداد: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: استان لرستان ۲.۵ تا سه درصد اعتبارات کشور را امسال بخود اختصاص داده است.

به گزارش خرداد کشاورزیان همچنین در خصوص برنامه اسنپ (برای درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن) گفت: هدف از ایجاد اسنپ‌ها حمل و نقل درون شهری بوده و هیچگونه برنامه‌ای برای خدمات در برون شهر‌ها نداشته و منطقی نیست که در برون شهر‌ها از آن استفاده کنیم.

در این آیین عباس شرفی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان معرفی شد و از زحمات علی زندی فر تجلیل به عمل آمد.

عباس شرفی از سال ۸۸ تاکنون معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان بود.

علی زندی فر که به مدت ۱۴ ماه در استان لرستان فعالیت می‌کرد به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی منصوب شده است.

 

برچسب ها: ممنوعیت تردد ، وسایل نقلیه ، سنگین ، اسنپ

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود

رضا اکبری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محور پلدختر به خرم‌آباد گفت: بارندگی‌های اخیر آسیب‌های آبشستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای را به این محور وارد کرده‌ است که با تلاش راهداران یک یا دو روز آینده این مسیر بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد افزود: عملیات خاک‌ریزی نیز تا چند روز دیگر در این محور ادامه دارد تا راهداران عرض کافی را برای تردد از این نقطه ایجاد کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌ شده و ایجاد حفاظ هم، یک تا دو ماه آینده به‌ مرور تکمیل خواهد شد.

اکبری خاطرنشان کرد: جاده پلدختر به خرم‌آباد در سیل ۱۳۹۸ خسارت سنگینی دیده بود که از همان سال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طرح‌های متعددی را برای این محور برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ دهنه پل در محور پلدختر به خرم‌آباد در سیل سال ۹۸ دچار شکستگی و تخریب شده بود که این پل‌ها احداث و به بهره‌برداری رسید.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: قسمت‌هایی از محور پلدختر به خرم‌آباد نیز به طور کامل تخریب و آسفالت و روشنایی این محور از بین رفته بود که بازسازی این نقاط انجام شده است.

اکبری افزود: حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است تا ایمنی این محور به سطح قابل‌قبول برسد.

وی اضافه کرد: ما سال‌ها است نتوانستیم اعتبار لازم برای احداث ۱۵ کیلومتر در محور پلدختر به خرم‌آباد را نه از منابع ملی و نه استانی تأمین کنیم و اعتبارات مدیریت بحران هم اختصاص پیدا نکرده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: انتظار می‌رود با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • در روزهای پیش رو شمال نروید
  • تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • نزدیک ۲ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی ثبت شد
  • ثبت ۱۹۸۳ تخلف سرعت در خراسان شمالی در ۸ فروردین
  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • ورود حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه به گیلان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس
  • تردد وسایل نقلیه از محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد
  • احداث ۱۵ کیلومتر دیواره ساحلی در محور پلدختر به خرم آباد
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود