Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@07:12:55 GMT

تولید در بزرگترین مجتمع اتیلن ایران نصف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۶۳۹۷

تولید در بزرگترین مجتمع اتیلن ایران نصف شد

مدیرعامل پتروشیمی کاویان از تولید با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی در این مجتمع در هفت ماهه نخست امسال خبر داد.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان از تولید با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی در پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگترین مجتمع تولید اتیلن ایران و منطقه خاورمیانه در هفت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از سال ۹۸ با اتان مازاد در عسلویه روبرو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضان اولادی درباره اخرین وضعیت تولید در پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگترین مجتمع تولید اتیلن ایران و منطقه خاورمیانه، گفت: به دلیل تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی از تیر ماه تا پایان مهر ماه امسال عملا با ۵۰ درصد ظرفیت محصول در پتروشیمی کاویان تولید شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان با اعلام اینکه «از اواسط آبان ماه وضعیت عرضه خوراک کمی بهتر شده است»، تصریح کرد: پیش بینی می شود وضعیت عرضه خوراک اتان سال آینده مساعدتر از شرایط سال جاری باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه «قرار است با بهره‌برداری از توربو اکسپندرهای پالایشگاه‌های فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی که هم اکنون در مرحله نصب بوده ۷۰ تن در ساعت به ظرفیت تولید اتان افزوده شود»، بیان کرد: در شرایط فعلی تولید اتان در پالایشگاه های فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به جای برنامه ۱۰۰ تن در ساعت حدود ۲۰ تن در ساعت است.

اولادی با اشاره به ساخت خط لوله انتقال اتان از منطقه کنگان به عسلویه، تاکید کرد: در شرایط فعلی کارهای مهندسی ساخت این خط لوله انتقال اتان به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان با بیان اینکه «بر اساس برنامه زمان‌بندی قرار است سال آینده این خط لوله اتان در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد»، بیان کرد: با بهره‌برداری از این خط لوله و افزایش تولید اتان در پالایشگاه های فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی قطعا سال آینده چشم انداز روشنی برای بالا رفتن ظرفیت تولید اتان وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از سال ۱۳۹۸ با اتان مازاد در سطح منطقه عسلویه روبرو باشیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان اخیرا با اشاره به پیش بینی وجود اتان مازاد در عسلویه تا دو سال آینده از آغاز مطالعات افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ظرفیت تولید اتیلن با اعمال تغییرات فنی و عملیاتی در واحدهای موجود خبر داد.

داوود ربانی، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی باختر، نیز اخیرا در جمع میدران صنعت پتروشیمی اعلام کرده است: پتروشیمی کاویان دارای دو واحد یک میلیون تنی بوده که سال گذشته، با ۲۵ درصد ظرفیت اسمی تولید کرده و امسال با افزایش نسبی تولید اتان، تولید اتیلن در پتروشیمی کاویان به ۵۰ درصد ظرفیت اسمی رسیده است.

گفتنی است، پتروشیمی کاویان به‌عنوان بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن ایران از ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن اتیلن برخوردار بوده که اتیلن تولیدی از مسیر خط لوله اتیلن غرب به مجتمع‌های پتروشیمی لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کردستان، مهاباد و میاندوآب عرضه می شود.

پیش‌بینی می‌شود در صورت افزایش ۱۰ درصدی تولید در پتروشیمی کاویان، عرضه و تولید اتیلن این مجتمع پتروشیمی سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

هم‌اکنون ظرفیت تولید اتیلن ایران با احتساب راه‌اندازی واحدهای کوچک و بزرگی در مجتمع های پتروشیمی بندر امام، امیرکبیر، جم، مروارید، آریا ساسول، مارون، شازند، تبریز و کاویان به حدود هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

از سوی دیگر در حال حاضر مجوزهایی برای احداث پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن ظرفیت جدید تولید اتیلن در قالب طرح‌های پتروشیمی الفین ایلام، کیان، بوشهر، گچساران، دشتستان، فیروزآباد و دهلران صادر شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی

دریافت 66 MB

به گزارش خبرنگار مهر، طرح تولید مس کاتد، از مهم‌ترین زنجیره‌های تکمیل فرآیند استخراج، استحصال و تولید مس در مجتمع مس سونگون است.

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از این طرح که مشتمل بر ۶ کارخانه و از نظر وسعت و عظمت کار به مثابه شهرک صنعتی کوچکی است، اعلام کرد که به نتیجه رسیدن همه اقدامات و سرمایه گذاری‌های انجام شده در مجتمع مس سونگون، منوط به تکمیل این طرح بر اساس جدول زمانبندی اعلامی از سوی پیمانکار است.

رحمتی در این بازدید ضمن حضور در محل ساختمان‌های احداث شده و در دست احداث طرح تولید مس کاتد، با جمعی از مهندسان و کارگران شاغل در آنجا گفت و گو کرد.

کد خبر 6084443

دیگر خبرها

  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • بررسی زمینه‌های تحقق جهش تولید در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت ایران
  • بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی در دنیا
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • فراز کاویان تولید کننده پرده هوا در ایران
  • جذب سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی با کمک شرکت های دانش بنیان