Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست مشترک قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا بر توسعه همکاری‌های دو طرف در زمینه انرژی‌های نو و افزایش بهره‌وری انرژی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «علیرضا دائمی» قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق عصر امروز در نشست مشترک با «دومنیک ریستوری» مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا اظهار داشت: در اویل سال جاری میلادی در ایران جلسه ای با حضور یک هیئت اروپایی با حضور 300 نفر در ایرن برگزار شد که حائز نتایج بسیار خوبی برای دو طرف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمینه همکاری بسیار مناسبی بین دو طرف بویژه در زمینه تغییر اقلیم و توسعه انرژی‌های نو و افزایش کارایی انرژی وجود دارد.

دائمی تصریح کرد: چند ماه پیش نیز همایش بسیار خوبی در ایران با حضور نماینده سازمان ملل برگزار شد که عمدتاً بر فرآیند کاهش تولید ریزگردها در ایران و ساری کشورهای منطقه متمرکز بود.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: ایران دارای 75 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی است که در بین کشورهای جهان در رده چهاردهم قرار می‌گیرد که از این میان حدود 10 درصد از ظرفیت منصوبه متعلق به نیروگاه‌های برق آبی و کمتر از 1000 مگاوات مربوط به انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی و بادی است.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه در کشور، وزارت نیرو می‌بایست تا پایان برنامه ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور را به 5 هزار مگاوات و ظرفیت کل انرژی نصب شده در کشور را به 100 هزار مگاوات برساند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد برق کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود و برنامه ما تداوم این روند خصوصی سازی و جذب فاینانس و سرمایه گذاری خارجی به‌ویژه در حوزه انرژی‌های نو در کشور است.

در ادامه مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: در دیدار اخیری که با معاون امورخارجه ایران داشتم بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام تأکید کردم.

وی افزود: از برنامه‌های بسیار مهم اتحادیه اروپا برای سال‌های پیش رو و آتی افزایش بهره وری انرژی، هوشمندسازی شبکه‌ها و تأمین پایدار انرژی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 56 درصد انرژی اتحادیه اروپا فاقد تولید هر گونه دی اکسید کربن است و ما همچنان بدنبال توسعه این امر هستیم.

ریستوری گفت: در سال‌های گذشته عمده نگاه ما به تولید انرژی معطوف به منابع روی زمین بوده اما در سال‌های اخیر ما شاهد گذار مسیر انرژی به سمت بهره وری بیشتر از منابع فراساحلی است.

مدیرکل انرژی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: استفاده بیشتر از انرژی‌های نو و حمایت از کالاهای استاندارد و جذب سرمایه گذاری در زمینه انرژی از سیاست‌های اتحادیه برای سال‌های آتی است و ما در این زمینه برنامه ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده‌ایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که تشدید تنش‌های هسته‌ای را متوقف و معکوس کند.

به گزارش اسپوتنیک، این بیانیه می‌افزاید: ما از ایران می‌خواهیم از ادامه فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم گزارش شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در چارچوب ارائه شده توسط UNSCR ۲۲۳۱ که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارند و خطرات اشاعه قابل توجهی را ایجاد می‌کنند، خودداری کند.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامی بازگشت به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را برای فراهم آوردن اطمینان از اینکه برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است، فراهم می‌کند.

این بیانیه و اظهار نگرانی در حالی صادر شده که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره ادعای رافائل گروسی، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، تصریح کرد: گزارش‌هایی که آقای گروسی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است. در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی‌شان نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند. جمهوری اسلامی هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی‌پذیرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1227653 برچسب‌ها آژانس بین المللی انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری