Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای از موضع مخالف عراق با دو بند بیانیه اتحادیه عرب درباره متهم کردن ایران و حزب الله در حمایت از تروریسم پرداخت.

در این بیانیه آمده است: هیئت وزارت خارجه عراق شرکت کننده در نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه عرب با بندهای ۸ و ۹ بیانیه مخالف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو بند جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را به حمایت از تروریسم متهم می کند و این با موضع آشکار عراق و برگرفته از تعریف واقعی و دقیق تروریسم همخوانی ندارد. میان موضع سیاسی برخی علیه دیگران و وارد کردن اتهام آشکار تروریستی بدون شواهد ملموس تفاوت وجود دارد زیرا این سبب می شود که منطقه و دنیا این فرصت را از دست بدهند که حامیان تروریسم را مشخص کنند و این به تروریست ها برای توجیه اقدامات خود فرصت می دهد.

وزارت خارجه عراق بیان کرد: وارد کردن اتهام به ایران و حزب الله با موضع روشن عراق مبنی بر تعریف آشکار از تروریسم همخوانی ندارد. متهم کردن حزب الله به تروریسم بدون مدرک و سند، فرصت مشخص کردن حامیان تروریسم را از بین می برد. هیئت عراقی در اتحادیه عرب با بندهای مربوط به ایران و حزب الله مخالفت کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است

 محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اعلام کرد: گزارش‌های نظامی ما ثابت نمی‌کند که در حمله (تلافی جویانه) ایران به اسرائیل، موشک‌ها از خاک ما شلیک شده باشد.

به گزارش تسنیم، وی همچنین تاکید کرد حمله به کنسولگری ایران در دمشق ، ایران را وادار به واکنش کرد.

السودانی  گفت:  حمله ای که به کنسولگری ایران در دمشق  انجام شد؛ نقض آشکار و مغایر با قوانین بین المللی است و همین امر بود که ایران را وادار به نشان دادن واکنش کرد با وجودیکه  ما تلاش کردیم این وضعیت را مهار کنیم.

نخست وزیرعراق در پاسخ به سوالی درباره پرتاب پهپادها از خاک عراق اعلام کرد: ما گزارش یا نشانه‌ای مبنی بر پرتاب موشک یا پهپاد از عراق در جریان حمله ایران دریافت نکرده‌ایم در حالیکه موضع ما  در این زمینه شفاف و روشن است و ما  اجازه نمی‌دهیم عراق به صحنه درگیری  تبدیل شود و به این مساله پایبند هستیم.

نخست وزیر عراق با اعلام این مطلب که نمی توان در هر موضوعی که مربوط به وضعیت عراق باشد، پای ایران را به میان کشید(ایران را دخیل دانست) ؛ گفت: موضوع پایان دادن به کار ائتلاف بین‌المللی خواسته عراق و بخشی از برنامه دولت این کشور است و نمایندگان پارلمان نیز آنرا مصوب کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سفیر عراق: سردار سلیمانی و نیروهای سپاه در عراق نیستند بغداد: ایجاد مرکز مشترک اطلاعاتی - امنیتی ایران، سوریه، روسیه و عراق

دیگر خبرها

  • حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • دیدار وزیر خارجه ترکیه با نمایندگان حماس در قطر
  • رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه