Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، غلامحسین شافعی با بیان اینکه شخصا به بازگشت تحریم‌ها به اقتصاد ایران، اعتقادی ندارم، گفت: دیوار تحریم‌ها دیگر شکسته شده است و اکنون موضع‌گیری کشورهای اروپایی نیز، این را به خوبی اثبات می‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که برگشت تحریم دیگر عملیاتی نیست؛ به خصوص اینکه حتی اگر تحریم هم برگردد، اوضاع دیگر به روال قبل نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: بخش‌خصوصی اکنون، راهکار خود را برای دور زدن تحریم آموخته و اکنون نیز همه ارتباطاتی که لازم بوده را به دست آورده است؛ بنابراین بخش‌خصوصی در شرایط سخت نیز، توانسته است کار خود را جلو برد؛ به این معنا که حتی در زمان تحریم‌های سخت دوره گذشته نیز، محدودیت‌های جدی نتوانست بخش‌خصوصی را در اقتصاد خارجی و تعامل با دنیا تعطیل کند؛ اگرچه کمی هزینه را بالا برد؛ در غیر این صورت این بخش به کار خود ادامه داد و حتی تجارت خارجی و صادرات با رشد خوبی همراه بود.

 

وی با اشاره به شرایط فعلی ایران در حوزه بین الملل به خصوص همزمان با تهدیدات ترامپ علیه ایران و حمایت اروپایی‌ها گفت: در مورد صحبت‌های اخیر ترامپ، اگرچه همه تصور می‌کردند که این رئیس جمهور می‌تواند دنیا را تغییر دهد، اما تنها کسی که از وی، پشتیبانی کرد، رژیم صهیونیستی بود؛ در حالیکه تمام کشورهای طرف معامله ایران به خصوص اروپایی‌ها و حتی کشورهای آسیایی، موضع مثبتی نسبت به آن نداشتند و همگی به دنبال کار کردن با ایران بودند و برخی‌ها اذعان کردند که با همکاری خود با ایران ادامه خواهند داد و حتی بیشتر از گذشته، کار را پیش خواهند برد.

 

شافعی معتقد است که صحبت‌های ترامپ، خیلی طرفدار و پشتیبانی ندارد و به همین دلیل، ایران باید با قوت و قدرت ارتباطات خود را ادامه دهد؛ همانطور که شاهد این هستیم که روز به روز نیز، گشایش‌ها برای ارتباطات خارجی بیشتر می‌شود و تصور من بر این است که آینده بدی در ارتباطات با تجارت خارجی و کشورهای خارجی نخواهیم داشت؛ ولی باید تلاش کنیم که به هر شیوه‌ای که هست، موضع قدرت داخلی را در این ارتباط بالا بریم و بخش تولید خود را تقویت نماییم؛ به این معنا که نوسازی بخش تولید را به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم در نظر گرفت؛ به خصوص اینکه شاخه‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در حقیقت می‌توانند وضع ایران را نسبت به گذشته متفاوت کنند؛ پس راهی نداریم که با قدرت و قوت پیش برویم و امیدوار باشیم که راه برای ما گشوده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حساب خود را از آمریکا جدا کنند، گفت: به هر صورت منطق درستی در رفتار و گفتار امریکا وجود ندارد و به نظر من امریکا و اقتصاد امریکا نیز از این موضوع صدمه خواهد دید و آنها بیش از ما زیان خواهند کرد؛ چراکه تمامی کشورهای اروپایی بر اساس یک منطق درست حرف خود را مطرح می‌کنند و این نشان دهنده آن است که منطق و اصولی بر حرف های رئیس جمهور آمریکا حاکم نیست و منافع کشورهای اروپایی و آسیایی در این است که از نظر اقتصادی، ارتباطات خود را با کشور قدرتمندی مثل ایران افزایش دهند.

مهر

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز پنجشنبه در چهل و دومین سالگرد آزاد سازی صحرای سینا تاکید کرد: قاهره از ابتدا قاطعانه با کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا و یا هر مکان دیگری و بیرون کردن آنها از سرزمینشان مخالف بوده است.

وی افزود: قاهره از ابتدا خواهان حمایت از آرمان فلسطین و امنیت ملی مصر بوده است. کشور ما به صورت گسترده برای تحقق آتش بس در نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه با دیگران همکاری می‌کند.

السیسی اضافه کرد: تلاش‌های ما برای تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت مستقل و دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع خود ادامه دارد.

وی بیان کرد: مواردی که گفته شد اصول فعالیت‌ها و تلاش‌های مصر در راستای تحقق صلح و امنیت و ثبات در منطقه را تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهور مصر پیشتر در سخنانی بیان کرده بود که در گفت‌وگو با مقامات کشورهای اروپایی بر ضرورت تحقق آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرده است.

السیسی ادامه داد: من از مقامات کشورهای اروپایی خواستم که برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه بیش‌تر تلاش کنند.

کد خبر 6088561

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا