Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی ایرانی «پری دریایی» با موضوع حفظ محیط زیست خلیج فارس و تکریم شهدای غواص توانست کاندید دریافت 2 جایزه از جشنواره فیلم مدیترانه‌ای کن شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم سینمایی «پری دریایی» به کارگردانی امیرمسعود آقاباباییان و تهیه‌کنندگی محمدرضا عرب به بخش مسابقه «فیلم ویژه خاورمیانه» دومین فستیوال فیلم مدیترانه‌ای کن راه یافت و کاندید بهترین موسیقی و بهترین فیلم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستار اورکی آهنگساز برجسته کشور کاندیدای دریافت جایزه بهترین موسیقی متن فیلم برای فیلم‌ سینمایی «پری دریای» شد.
همچنین محمدرضا عرب تهیه‌کننده «پری دریای» در بخش ویژه‌ فیلم‌های خاورمیانه کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند است.
این فیلم سینمایی تاکنون 6 حضور خارجی داشته و توانسته جایزه برای بهترین فیلم (موضوع) را در جشنواره محیط زیست کلکته بدست آورد.
امیر آقایی، پانته‌آ مهدی نیا، شاهرخ فروتنیان، سیروس کهوری نژاد و اصغر همت بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
«پری دریایی» با موضوع حفظ محیط زیست خلیج فارس و تکریم شهدای غواص در لوکیشن خلیج فارس ساخته شده است.
فیلم سینمایی «پری دریایی» تاکنون توانسته جایزه بهترین فیلم(موضوع) از فستیوال بین‌المللی فیلم محیط زیست و حیات وحش کلکته، هندوستان دسامبر 2016، نمایش در بخش مسابقه فستیوال فیلم سینما ورده مکزیکوسیتی مکزیک فوریه 2017، کاندیدای جایزه بهترین فیلم در فستیوال بین‌المللی فیلم محیط زیست دهلی نو هندوستان نوامبر 2017، کاندیدای جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های خاورمیانه فستیوال فیلم مدیترانه‌ای کن فرانسه نوامبر 2017، کاندیدای جایزه بهترین موسیقی متن فیلم در بخش مسابقه فستیوال فیلم مدیترانه ای کن فرانسه نوامبر 2017، نمایش در بخش مسابقه فیلم‌های مستقل سالتو اوروگوئه اکتبر 2017، نمایش در بخش مسابقه یازدهمین دوره فیلم سفر روری آب بنلور هندوستان را در کارنامه خود ثبت کند.
دومین فستیوال فیلم مدیترانه‌ای کن، 23 تا 27 ماه نوامبر 2017 (2 تا 6 آذر ماه) در شهر کن فرانسه برگزار می‌شود و هدف آن نمایش با کیفیت‌ترین آثار مستقل هنری جهان است.
فراهنگ**9246**1823 خبرنگار: علیرضا مرادی** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب برای انتخاب بهترین رمان و مجموعه داستان کوتاه فارسی منتشر شد.

ناشران و نویسندگان برای شرکت در این جایزه ادبی تا ۳۱ خرداد فرصت دارند تا سه نسخه از هر عنوان رمان یا مجموعه داستان چاپ اول خود که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ایران منتشر شده را به دبیرخانه ارسال کنند.

همچنین ناشران و نویسندگانی که چاپ اول اثرشان در بازه زمانی اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ در خارج از ایران منتشر شده است، می‌توانند با ارسال فایل الکترونیکی (PDF) کتاب و یا با ارسال پستی سه نسخه چاپ شده اثر تا تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴ در این دوره جایزه حضور داشته باشند.

آیین‌نامه جایزه مهرگان ادب زبان مادری با هدف تشکیل هیات‌های داوری با حضور منتقدان ادبی و نویسندگان بومی زبان‌های مادری در دست تغییر است از این رو فراخوان این بخش از جایزه مهرگان ادب کمی به تأخیر افتاده و متعاقباً منتشر خواهد شد.

انتشار فراخوان دوره‌های هجدهم و نوزدهم جایزه مهرگان علم (علم برای همه)

همچنین فراخوان دوره‌های هجدهم و نوزدهم جایزه مهرگان علم (علم برای همه) برای انتخاب بهترین کتاب علمی- زیست‌محیطی، برترین تشکل زیست محیطی (NGO) و اثرگذارترین شخصیتِ محیط زیست ایران منتشر شد.

ناشران و نویسندگان کتاب‌های علمی- زیست محیطی که چاپ اول کتاب‌های‌شان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر شده است می‌توانند سه نسخه از کتاب‌های خود را تا ۳۱ خردادماه به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

در بخش تشکل‌های مردم‌نهاد، دبیرخانه جایزه مهرگان از مدیر و یا اعضای مؤسس تشکل‌های زیست‌محیطی (NGO)ها دعوت می‌کند تا شرح حال مختصر و فهرست مهم‌ترین فعالیت‌های خود در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به ضمیمه یک گزارش تصویری کوتاه (کلیپ) از اقدامات انجام شده در این دو سال، به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. ذکر این نکته ضروری است که توضیح نوشتاری فعالیت‌ها حداکثر در پانصد کلمه و گزارش تصویری نیز حداکثر در ۴ دقیقه پذیرفته می‌شود. مهلت ارسال عملکرد تشکل‌ها پایان خردادماه ۱۴۰۳ است.

جایزه مهرگان علم در بخش «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» با ارزیابیِ مجموعه آثار یا خدمات کنشگران برجسته محیط زیست ایران، به اثرگذارترین شخصیت این عرصه تعلق می‌گیرد. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی مدیر جایزه مهرگان، داوران جایزه مهرگان علم و یا تشکل‌های فعال در عرصه محیط زیست ایران معرفی می‌شوند. شخصیت برگزیده در بخش «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» با اتفاق آرای داوران انتخاب می‌شود.

دبیرخانه جایزه مهرگان از نهادهای مستقل و فعال در عرصه محیط زیست ایران دعوت می‌کند چنانچه شخصیتی را برای دریافت جایزه مهرگان علم «یک عمر تلاش» صاحب صلاحیت می‌دانند نام، شرح حال مختصر و فهرستی از مهم‌ترین آثار و یا خدمات وی را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. مهلت معرفی نامزدها پایان خردادماه سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6081189 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳
  • سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس