Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «استفان آندرسون» رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در یمن روز دوشنبه اعلام کرد که میلیون ها یمنی با خطر مرگ و میر ناشی از دسترسی نداشتن به کمک های مورد نیاز به دلیل محاصره این کشور عربی رو به رو هستند.

وی در تماسی تلفنی از صنعا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، این مساله ناراحت کننده است که میلیون ها یمنی به دسترسی مداوم به کمک های انسانی وابسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد که از جمعیت 26 میلیونی یمن، حدود 17 میلیون تن نمی دانند وعده بعدی غذایی شان از کجا تامین می شود و هفت میلیون یمنی نیز به طور کامل به کمک های غذایی نیاز دارند.
پروازهای حامل کمک های بشردوستانه به بخش های شمالی یمن به دلیل محاصره این کشور از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان متوقف شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، عربستان پس از انتقادهای گسترده بین المللی در مورد حصر یمن، اعلام کرد که بنادر و فرودگاه های یمنی را که در کنترل نیروهای انصارالله نیستند، باز می کند.
از سویی به گفته مقام های امنیتی و منابع قومی یمن، حمله هوایی یکشنبه شب ائتلاف عربی به استانی در شمال یمن باعث کشته شدن 10 غیرنظامی شامل چهار زن و دو کودک شد.
این ائتلاف عربی در سال 2015 جنگ با نیروهای انصارالله و حملات هوایی به یمن را آغاز کرد که بر اثر آن شمار زیادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند.
اروپام**9109*شبس*1488 *مترجم: نیره مجیدی راد*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار آتش سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته

به گزارش همشهری آنلاین، مهناز اشرفی در مبحثی که به بررسی شعارهای ایکوموس (شورای جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی) در سال‌های اخیر و مواردی که روی آنها تأکید شده پرداخت و درباره تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر آتش‌سوزی، اظهار کرد: در مقابل سایر بلایای طبیعی، آتش‌سوزی کمتر جدی گرفته شده است و شاید دلیل آن تکرار شدن سیل و زلزله و یا درک نشدن فشار توسعه و تغییر کاربری‌هاست که به ایجاد تغییرات و آسیب‌پذیری در بناها منجر شده و یا کمبود بودجه داشته است.

رییس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی فرهنگی افزود: در ۳۰ سال گذشته ۶۷ اثر ثبت‌شده در میراث جهانی مورد آتش‌سوزی واقع شده که بیشترین عوامل آن اختلالات الکتریکی، استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب، اقدامات مرمتی گرمازا، سیگار کشیدن، نبود سیستم اطفای حریق، رعد و برق، نبود آگاهی و آموزش و ... بوده است.

پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی-تاریخی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در سال ۱۴۰۱ طرح راهنمای حفاظت از بناهای تاریخی در برابر آتش را منتشر کرد که آمادگی لازم را برای کنترل هرچه سریع‌تر آتش و کاهش خسارت‌ها فراهم می‌کند. این طرح درحالی ارائه شد که از دهه ۷۰ درباره راهِ کاهش آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی در بناهای تاریخی بحث می‌شد، اما با هر آتش‌سوزی بخش گسترده‌ای از بناها دچار آسیب و تخریب می‌شد؛ هرچند که هنوز معلوم نیست دستگاه‌ها هنگام آتش‌سوزی آیا به‌درستی به وظایف خود عمل می‌کنند. گزارش‌های بسیاری موجود است که در هنگام خاموش کردن آتش در بناهای تاریخی، بخشی از آن اثر حذف و یا تخریب شده است تا آتش ساده‌تر خاموش شود. افزون بر این، هنوز روشی برای پیشگیری از گسترش آتش در بسیاری از بناهای تاریخی تعریف نشده است، بارزترین مصداق در این باره بازارهای تاریخی در تهران، تبریز، زنجان، شیراز و اصفهان است که با هر آتش‌سوزی خسارات گسترده ماندگاری وارد شده است.

کد خبر 845803 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی سفر - گردشگری خبر مهم آتش‌ نشانی

دیگر خبرها

  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند
  • آمار آتش‌سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته
  • آمار آتش سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته