Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@04:04:35 GMT

کتک زدن کودکان را خشن و غیراجتماعی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۸۴۷۱

کتک زدن کودکان را خشن و غیراجتماعی می‌کند

کارشناسان بار دیگر تاکید کردند که بر اساس تازه‌ترین مطالعات، کتک زدن تاثیر سوء بر رفتار کودکان دارد و روش تربیتی صحیحی نیست.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، کارشناسان آمریکایی در این مطالعه هشدار دادند کتک زدن باعث می‌شود کودکان رفتاری خشونت آمیزتر داشته باشند و باعث می‌شود آنان به فردی غیر اجتماعی و تهاجمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مطالعه کمتر از یک ماه پس از آن منتشر شد که دولت اسکاتلند هم در فهرست کشورهایی قرار گرفت که در آنها کتک زدن کودکان ممنوع اعلام شده است.

دکتر الیزابت گرشوف از دانشگاه تگزاس و محقق این مطالعه گفت: کتک زدن، کودکان را خشن و غیراجتماعی می‌کند.

همچنین در مطالعات پیشین تنبیه بدنی در کودکان با شروع علائم افسردگی، اضطراب، مصرف مواد مخدر و مواد الکلی مرتبط دانسته شده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در این مطالعه رفتار کودکانی که تنبیه نشده بودند با گروهی دیگر از کودکان که از سوی والدین تنبیه بدنی شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های آنان حاکی از وجود تمایزی شفاف و صریح بین این دو گروه بوده به گونه‌ای که مشکلات رفتاری در سن پنج تا هشت سالگی در کودکانی که تنبیه بدنی می‌شوند قابل مشاهده است.

منبع:‌ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهاجم سارقان به پزشک بدون مرز مازندران در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید ناصر عمادی هفته گذشته در تهران مورد تهاجم دو سارق قرار گرفت و پس از تحمل صدمات بدنی که منجر به بیهوشی شد توسط اورژانس به بیمارستان شریعتی تهران منتقل و در بخش آی سی یو تحت مراقب‌های ویژه قرار گرفت

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال بازگشت از بیمارستان رازی تهران و در مسیر عزیمت به منزل خود در تهران، در زیر پل صدر مورد حمله ناجوانمردانه دو سارق به قصد سرقت دو گوشی تلفن همراه وی روبرو شد و سارقان وقتی با مقاومت وی روبرو شدند، صدمات بدنی به وی وارد کردند.

دکتر عمادی با تلاش پزشکان پس از ۷ روز بیهوشی کامل (کما) به زندگی برگشت و پلیس پایتخت نیز درحال شناسایی سارقان و ضاربان است و بزودی درچنگال قانون گرفتار خواهند شد.

کد خبر 6077056

دیگر خبرها

  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • افتتاح مجموعه ورزشی در بلوار شهید خداکرم قم
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • پرداخت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق خسارت بدنی
  • تهاجم سارقان به پزشک بدون مرز مازندران در تهران
  • الزمات رفتار با کودک 2 تا 3 ساله/تبیه بدنی ممنوع
  • راهکار افزایش هوش کودکان و نوجوانان
  • ماجرای کتک خوردن بچه مدرسه ای دبستانی از معلمش در زاهدان + عکس