Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهوری و وزرای حمل و نقل 27 کشور دنیا در نیمه اول آذرماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، محمد راستاد دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در بندر چابهار اظهار داشت: چابهار دارای ظرفیت های تجاری و اقتصادی و ترانزیتی بالایی است و می تواند به قطب اقتصاد منطقه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برای آماده سازی و تجهیزات فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در مجموع یک میلیارد دلار هزینه شده است.
وی افزود: برای افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار مهمانان داخلی و خارجی از 27 کشور منطقه و شرکای اقتصادی ایران حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: در فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار 15 میلیون مترمکعب لایروبی، 203 هکتار استحصال اراضی جدید، هزار و 650 طول موج شکن انجام شده و عمق حوضچه آن نیز 16 و نیم مترمربع است.
وی گفت: هم اینک کشتی های 100 هزار تنی قابلیت پهلوگیری دارند و این مهم می تواند نقش بسزایی در واردات و صادرات کالاهای اساسی و عمومی داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چهار فاز دیگر بندر شهید بهشتی چابهار نیز در آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد که در نهایت ظرفیت این بندر به 82 میلیون تن خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها

همزمان با برگزاری کنگره ژنتیک در خرداد ماه امسال، ایده‌بازاری در این حوزه برگزار می‌شود و ایده‌پردازان تا ۲۰ اردیبهشت مهلت دارند ایده‌های خود را ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، محمد پورکاظمی، دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک در نشست خبری امروز، گفت: ۳ شاخه هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و کوانتوم، سه علم تحول‌زای آینده هستند و بیوتکنولوژی نیز فرزند ژنتیک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۴ تا ۶ خرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: این رویداد که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، در سال جاری با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی، نیاز آنی و ضرورت آتی» در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۳۰ نفر برای حضور در این کنگره ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در بخش ژنتیک انسانی ۳۷۹ مقاله، ژنتیک گیاهی ۱۸۲ مقاله، ژنتیک جانوری؛ دام، طیور و آبزیان ۱۷۳ مقاله، ژنتیک ریزسازواره‌ها ۱۲۳ مقاله، بانک ژن ۲۰ مقاله و ملاحظات انسانی و ایمنی زیستی ۱۰ مقاله ارسال شده است.

پورکاظمی ادامه داد: در کنار بخش سخنرانی، صاحب‌نظران بین‌المللی به صورت آنلاین و حضوری حاضر خواهند شد. 

دبیر علمی این کنگره، ایده‌بازار را از دیگر بخش‌های این رویداد نام برد و یادآور شد: هدف این بخش حمایت از ایده‌های برتر است؛ از این رو فناوران تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند تا ایده‌های خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

وی یادآور شد: طرح‌های منتخب در روزهای برگزاری کنگره در برابر داوران از سوی صاحبان ایده ارائه می‌شود و از یهترین ایده‌های کاربردی و مؤثر تقدیر خواهد شد. در این بخش از ۳ ایده تقدیر می‌شود.

به گفته پورکاظمی، در بخش ایده‌بازار فناوران تا ۲۰ اردیبهشت ماه مهلت دارند تا ایده‌های خود را به دبیر خانه ارسال کنند. 

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک، نمایشگاه تخصصی را از دیگر بخش‌های جنبی این رویداد ذکر کرد و گفت: در بخش نمایشگاهی نیز شرکت‌های برتر در این حوزه دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • حمله تروریستی راسک و چابهار طراحی اسرائیل بود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • تداوم عملیات اجرایی ساخت زیرگذر شورا شهید بهشتی
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه در زاهدان با حضور وزیر کشور
  • برنامه پروازهای لغو شده فرودگاه اصفهان امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند