Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@16:08:52 GMT

تشکر ویژه قطر از کاخ سفید!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۸۵۱۶

تشکر ویژه قطر از کاخ سفید!

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که خاورمیانه از منطقه روشنگری و آگاهی‌بخشی به مرکزی برای دغدغه و نگرانی تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه قطر می‌گوید که هدف از بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس و محاصره قطر، در تنگنا قرار دادن دوحه برای تغییر سیاست‌هایش بوده و هست.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که خاورمیانه از منطقه روشنگری و آگاهی‌بخشی به مرکزی برای دغدغه و نگرانی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل ثانی در سمیناری در مرکز «نیکسون» در واشنگتن با اشاره به اینکه محاصره غیرقانونی و تحمیلی بر قطر، نمونه‌ای از سوء استفاده از قدرت است، افزود که قطر همواره به امر مبارزه با تروریسم در خاورمیانه مبادرت کرده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در ادامه تأکید کرد که هدف از بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس در تنگنا قرار دادن قطر برای تغییر سیاست‌هایش بوده و هست و امارات و عربستان تمایل دارند قطر را وادار به تسلیم کنند اما این غیرممکن است.

وی گفت که قطر بارهای آمادگی خود برای ورود به گفت‌وگوهای مستقیم را اعلام کرد اما موضع کشورهای محاصره‌کننده قطر تغییر نکرده است.

آل ثانی در ادامه یادآور شد که قطر هرگز از جنبش حماس حمایت نکرده و تنها به ساکنان غزه که از جنگ متضرر شده بودند، کمک کرده است.

وزیر خارجه قطر همچنین از تلاش‌های آمریکا برای حل بحران قطر قدردانی کرد و درباره روابط با مصر نیز تصریح کرد که مصلحت ما در این است که مصر امن و باثبات باشد و در خصوص وجود تنش در روابط با مصر نیز ما مسئول نیستیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • بحران در کاتالان
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • خطیر: بعد از قهرمانی آسیا، امروز بزرگ‌ترین اتفاق برای باشگاه استقلال افتاد
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی