Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی،  به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه کتابخوانی از رساله جیبی 240 مساله مبتلا به، مطابق با فتاوای امام خامنه ای(مدظله العالی) برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین کارکنان اجرا شد.

مدیر فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بیان کردند: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کارکنان همزمان با هفته کتابخوانی یک دور مسابقه از رساله جیبی 240 مساله مبتلا به، مطابق با فتاوای امام خامنه ای(مدظله العالی) که برای همه کارکنان ناحیه یک هفته پیش تهیه، خریداری و توزیع شده بود برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

حاجی زاده افزودند: برای 5 نفر از کارکنانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند جوایزی اهداء خواهد شد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری

عصر ایران - به گزارش عصر ایران، این نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و حسن غفاری (دبیر علمی جشنواره ملی عکس نیکوکاری) و مهدی توسلی (مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری خیرماندگار) برگزار و با رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس نیکوکاری به پایان رسید.

در ابتدای این نشست مهدی توسلی، مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگاربا اشاره به بنیاد خیریه آلا که با شعار امور خیر در کشور فعالیت دارد گفت: مرکزنیکوکاری خیر ماندگار از سال 1394 شروع به فعالیت کرد این خیریه با چیزی حدود 40 سال سابقه در زمینه های مختلف نیکوکاری در کشور فعال است.

وی در ادامه افزود: بنیاد نیکوکاری راهبری آلا و مرکز فرهنگ نیکوکاری خیرماندگار، خانه هنرمندان و همچنین وزارت کشور و سازمان بهزیستی، انجمن عکاسان و انجمن عکاسی میراث فرهنگی حامی و برگزار کننده های این جشنواره هستند.

توسلی در ادامه هدف از برگزاری جشنواره را گسترش توجه عمومی به فرهنگ نیکوکاری، ترویج فرهنگ نیکوکاری در رویدادها و جریان هنری کشور، گسترش دغدغه و همبستگی اجتماعی در سطح انجمن ها نخبگان و نهاد ها با فرهنگ نیکوکاری، نمایش بخشی از زیبایی ها، فواید و تاثیرات نیکوکاری برای آگاهی بخشی در جامعه وهمچنین گسترش فرهنگ خیرخواهی و حفظ ارزش های نوع دوستی عنوان کرد.

توسلی درباره رویداد نیکوکارانه این بنیاد نیز گفت: در برنامه های سال گذشته جشنواره شعر نیکوکاری برگزار شد و در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر جوایزی اهدا شد که در ادامه با توجه به اهمیت موضوع  به سمت  برگزاری جشنواره ملی عکس نیکوکاری رفتیم.در واقع ما با این رویکرد که عکس می تواند ابزاری برای اشاعه فرهنگ نیکوکاری باشد، این جشنواره را برگزار می کنیم.

در بخش دیگر نشست،حسن غفاری دبیر جشنواره عکس خیر ماندگار، ضمن ابراز خرسندی از همراهی با جشنواره عکس گفت: هنگامی که  به ادبیات فارسی نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که به موضوع نیکوکاری در ادبیات و تاریخ ما بسیار ویژه و جدی  توجه شده است.در اشعار شاعرانی چون مولانا، حافظ، سعدی  به این موضوع به عنوان صفتی انسانی پرداخته شده است. همانطور که یکی از بندهای اساسنامه مرکزفرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار، ترویج فرهنگ نیکوکاری و همدلی و همراهی است این همان  چیزی که در جامعه به آن کمتر توجه شده است.

غفاری دبیر جشنواره همچنین به چگونگی برگزاری رویداد ملی عکس نیکوکاری و شیوه فراخوان جشنواره و نکات فنی وتخصصی  و اهدای جوایز اشاره کرد و گفت: بخش های جشنواره شامل عکاسی مستند و عکاسی هنری معاصر و بخش ویژه (جهان از نگاه افراد دارای معلولیت با موضوع آزاد) است.

حسن غفاری، دبیر جشنواره و مدرس عکاسی ادامه داد: در مرکز نیکوکاری خیر ماندگار برای گسترش فرهنگ نیکوکاری از جامعه عکاسی کمک خواستیم.عکاسان و علاقه مندان با فضایی به طور کامل آزاد با نگاه مستند و حتی نگاه های ذهن گرایانه مثل مونتاژ، کلاژ، و یا چیدمان عکاسی کنند و یا با استفاده از بحثی چون هوش مصنوعی که این روزها دنیا را فراگرفته در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: ما می دانیم در طول تاریخ روایت ها و داستان های مختلفی درباره امر خیر و خیریه و نیکوکاری وجود داشته که نمی توان به زبان عکس مستند آن را به تصویر کشید در حالی که هوش مصنوعی این امکان را به ما می دهد که همواره این عکس ها و صحنه ها بازسازی شده و در جامعه منعکس شوند.

دبیر جشنواره با تاکید بر اینکه دست گیری نیازمندان  موضوع ویژه و اصلی این جشنواره است افزود: موضوعاتی چون فرهنگ اهدای عضو، کمک به سالمندان، کمک به بیماران خاص، حفاظت از محیط‌ زیست ، فعالیت‌های داوطلبانه، اردوهای جهادی، حمایت از کودکان کار و خیابانی ، حمایت از زنان سرپرست ، فقرزدایی، کارآفرینی اجتماعی، خیرین مدرسه‌ساز، توانمندافزایی افراد دارای معلولیت و مدیریت بحران آب، ازجمله مصادیقی هستند که عموم هنرمندان، عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی  می‌توانند با ثبت تصویر آن در قاب هنرمندانۀ خود، در این جشنواره شرکت کنند.

شرایط ومقررات شرکت در این رویداد

غفاری درپاسخ به خبرنگار عصر ایران درباره شرایط و ضوابط و محدودیت های شرکت کنندگان در جشنواره نیز گفت: جغرافیای عکاسی ما ایران است. شرکت در این جشنواره عکس برای تمام عکاسان و هنرمندان آزاد است وهیچ گونه محدودیتی درسن و  زمان وجود ندارد در واقع ما اصل را صداقت در نظر می گیریم ؛ منظور این است که عکس توسط خود شخص شرکت کننده گرفته شده باشند و همانطور که در آئین نامه هم به این قضییه اشاره شده است. عکس‌های ارسالی می‌تواند با هر ابزاری ائم از دوربین عکاسی  یا تلفن همراه تبلت  ثبت شوند و  یا حتی می توانند عکسی نگیرند و عکس ها را توسط ذهن خود بسازند اما در نهایت آثار باید کیفیتی مناسب داشته و سایز آن ها نیز 50*70 باشد.

 غفاری همچنین در پاسخ  به اینکه رویکرد عکاسی این جشنواره تا چه اندازه حرفه‌ای و فنی است، گفت: گروه داوران تشکیل شده از سیف‌الله صمدیان، سیدعباس میرهاشمی و فاطمه بهبودی برای بخش مستندو همچنین مهدی وثوق‌نیا، شادی قدیریان و مهدی مقیم‌نژاد برای بخش عکاسی هنری معاصر هستند. در بخش مستند، تک عکس و مجموعه عکس مورد داوری قرار می‌گیرد و ترکیب داوران نشان می‌دهد نگاه به عکس در این جشنواره  جدی  است.

گفتنی است در پایان این نشست، پوستر نخستین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با حضور مسئولان جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • فرهنگ سازی برای جامعه ۱۵ میلیونی کارگری/شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد