Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@21:04:22 GMT

یادواره شهدای بسیج رسانه در رشت برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۸۵۳۴

یادواره شهدای بسیج رسانه در رشت برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: نخستین یادواره شهدای بسیج رسانه استان گیلان و دومین سالگرد شهادت شهید اسماعیل سیرت‌نیا به‌طور همزمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محسن جعفری عصر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: بسیج رسانه استان گیلان قصد دارد امسال نخستین یادواره شهدای بسیج رسانه استان و دومین سالگرد شهادت شهید اسماعیل سیرت‌نیا را به‌طور همزمان برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهدا نه فقط در شعار بلکه در عمل ارزشمند هستند بیان داشت: دشمنان همواره درصدد این هستند که حضور جوانان را در صحنه دفاع مقدس ناشی از تبعیت آنان از احساسات نشان دهند و به نوعی این شبهه را ایجاد کنند که حضورشان از روی اختیار نبوده است.

جعفری با اشاره به حضور چهره‌های برتر علمی در جبهه‌های دفاع مقدس افزود: در جبهه‌های دفاع حق علیه باطل همه اقشار مختلف مردم حتی چهره‌های علمی مانند شهید چمران و شهید باکری نیز حضور داشتند و برخلاف القائات دشمنان نظام، حضور در جبهه‌ها مختص قشر خاصی نبود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان ابراز داشت: شهدا از جان و مال خود برای دفاع از میهن اسلامی گذشتند در حالی که هیچ‌گونه تعلق خاطر به مسایل دنیایی در وجودشان نبود و این درس بزرگ حرکت عظیم شهدا برای ما در همه اعصار است.

جعفری خاطرنشان کرد: عده‌ای آمدند و گفتند که فرهنگ شهادت دیگر آن اثرگذاری را در بین جوانان ندارد اما شهدای مدافع حرم در این سال‌ها ثابت کردند همواره راه شهادت، ایثار، پایداری و مقاومت همچنان تا آزادسازی قدس شریف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توفیق در تمام معادلات سیاسی به‌واسطه فداکاری‌های شهدا است گفت: هیچ قدرت، سلاح و حتی اهرم‌های مختلف دیپلماسی نمی‌تواند ادعای این را داشته باشد که به تنهایی برای حفظ امنیت در کشور کافی است بلکه این خون شهدا است که به ایران عزت، آزادی و امنیت بخشید.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به شهید اسماعیل سیرت‌نیا افزود: سجایای اخلاقی این شهید بزرگوار بسیار زیاد است به‌طوری‌که جایی در استان نبود که در آنجا علم فرهنگی یا پرچم یادواره شهدا بلند شود و شهید اسماعیل سیر‌ نیا در آنجا حضور گسترده و فعال نداشته باشد.

جعفری به برخی برنامه‌های انجام شده توسط این سازمان اشاره کرد و بیان داشت: بسیج رسانه استان گیلان در سال 95 علاوه بر برگزاری نخستین یادواره شهدای بسیج رسانه گیلان، نخستین کتاب شهدای بسیج رسانه گیلان را نیز تهیه و تنظیم کرده است.

وی از معرفی 8 شهید شاخص بسیج رسانه استان خبر داد و گفت: شهید میرزا کوچک جنگلی، شهید انصاری، شهید سیرت‌نیا، شهید کوچک‌زاده، شهید نشرودکل، شهید اسحاقی، شهید ثابت قدم و شهید اخوان 8 شهیدی هستند که از سوی بسیج رسانه به‌عنوان شهدای شاخص معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به نامگذاری میدانی به نام شهدای بسیج رسانه در رشت خاطرنشان کرد: بسیج رسانه، شهید سیرت‌نیا را در سال 96 به‌عنوان شهید شاخص سال اعلام و تمام برنامه‌های خود را در این سال با محوریت این شهید برگزار کرد.

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد

مراسم سومین بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فرماندار شهرستان کرخه ،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه، فرمانده فراجا شهرستان،امام جمعه موقت شهرستان، و شورای اداری شهرستان و جمعی از مسئولین، خانواده های معظم شهدا، سادات جلیل القدر و جمعی از اقشار مختلف مردم در محل سالن اجتماعات شهید فخری زاده در شهرستان کرخه برگزاری شد.

سرگرد پاسدار قاسم گوروی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بزرگداشت سومین سالگرد شهید حجازی به حضار گرامی خیر مقدم عرض نمودند و فرمود:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مردم پایه و جان نثار این مردم است و تمام قد برای حفظ امنیت و استقلال این مرز و بوم تلاش می کند.

وی در ادامه سپاه را یک مکتب خانه دانست و افزود:سپاه مکتبی که مردان بزرگی را تربیت نمود و خدمات زیادی را به جامعه اسلامی دادند و در نهایت شهید شدند مردانی همچون شهیدابراهیم همت، (هاشمی،کاظمی، ردانی پور، هادی، سلیمانی،و حجازی) نمونه ای از شهدای ما هستند که در این مکتب پرورش پیدا کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه در خصوص شهید حجازی بیاناتی را ایراد فرمود و گفت:شهید حجازی از ابتدای انقلاب از سال ۵٧ به عضویت سپاه پاسداران در آمده و دوران ۸ سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و پس از آن مسئولیت های متفاوتی در سپاه عهده دار بود.

سرگرد پاسدار قاسم گوروی یکی از شاخصه های شهید حجازی را ولایت مداری خواندند و گفت ایشان شهیدی است که تمام عمرش را وقف اسلام کرد و در دوران جنگ تحمیلی مجروح و جانباز جنگ شد که بر اثر جراحات و اثرات جنگ، به شهادت رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه در بخش دیگری از سخنرانی خود به موضوع عملیات غرور آفرین وعده صادق اشاره کرد و فرمود:

دو موضوع مهم در عملیات غرور آفرین وعده صادق حائز اهمیت می باشد

۱_ رمز عملیات یا رسول الله(ص) است که این یک پیام داشت و پیامش این بود که ملت ایران به نمایندگی از تمامی جامعه اسلامی چه شیعه و چه سنی به سمت این رژیم کودک کش حمله ور شد.

۲_هماهنگی بین دیپلماسی و میدان بود، هر زمانی که هماهنگی و هم دلی و هم افزایی باشد فضل خداوند هم شامل ما می شود و چه دستاورد بزرگی نصیب ملت اسلامی شد و طومار این رژیم منحوس برای همیشه پیچیده شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه در پایان نابودی رژیم صهیونیستی را قطعی قطعی دانست و گفت ان شاء الله دعا می کنیم همه ما به زودی نابودی این رژیم را ببینیم و در قدس شریف نماز بخوانیم.

در ادامه: ستاری فر فرماندار شهرستان کرخه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت

فرماندار شهرستان کرخه شهید حجازی را مرد بزرگ و تاریخ ساز دانست و افزود شهید سرافراز سید محمد حجازی، اقدامات ارزشمند و ریل گذاری های بزرگی را در سپاه انجام داده است.

وی در ادامه از زحمات فرماندهی و پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان کرخه تقدیر و تشکر نمود و افزود بسیج و سپاه با تلاش شبانه روزی و خدمت گذاری بی منت، آرامش خاصی را برای مردم فراهم نموده و تمامی اقدامات آن ها در تمامی عرصه ها از جمله(امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، سازندگی و...) قابل تقدیر است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898114

دیگر خبرها

  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • کنگره ملی ۱۰۶۶ شهید قوچان در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان،
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس