Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@15:50:08 GMT

آمایش سرزمینی باید مبتنی بر بحث آب تنظیم شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۸۵۴۹

آمایش سرزمینی باید مبتنی بر بحث آب تنظیم شود

رئیس سازمان محیط‌زیست در مراسم افتتاحیه تصفیه‌خانه اسلامشهر با اشاره به محدودیت ایران در موضوع آب گفت: سیاست‌های ما در حوزه فنی و کشاورزی و همچنین آمایش سرزمین باید مبتنی بر بحث آب تنظیم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه تصفیه‌خانه اسلامشهر اظهار داشت: امروز به شاخص 50 درصد دسترسی جمعیت کشور به تصفیه فاضلاب نزدیک می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت یازدهم کار را با تمام موانع زیاد شروع کرد، منتها با تلاش توانستیم به پیشرفت‌های خوبی برسیمایران کشوری است که با محدودیت‌های شدید آب شیرین روبه‌رو استاز این رو سیاست‌های ما در کشور باید مبتنی بر محدودیت‌های آب باشد.

رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی آلودگی آب، پساب و زه‌آب‌های صنعتی و فاضلاب‌های شهری است بیان کرد: پاکسازی آب‌های آلوده بسیار دشوار بوده و با هزینه‌های سنگینی همراه است.

ابتکار با بیان اینکه آلودگی منبع آب یعنی از دست رفتن یک سرمایه ملی در کشور تصریح کرد: وقتی ثروتی از دست می‌رود، اقتصاد ما هم لطمه می‌بیند، آب یک عامل محدودکننده است، بنابراین سیاست‌های ما در حوزه فنی و کشاورزی و همچنین آمایش سرزمین باید مبتنی بر بحث آب تنظیم شود.

وی در زمینه بهینه‌سازی انرژی بیان کرد: در زمینه بهینه‌سازی انرژی الحاق به توافق پاریس در دولت و مجلس را تصویب کردیم، بر همین اساس از برنامه‌های ملی ما بهینه‌سازی محیط‌زیست بوده که هیچ بحث سیاسی در آن وجود ندارد، هیچ تنبیه و تشویقی هم مطرح نیست و هر آنچه هستمنفعت است.

رئیس سازمان محیط‌زیست بزرگترین طرح‌های زیست‌ محیطی در کشور را مربوط به پروژه‌های فاضلاب دانست و گفت: در استان تهران تالاب‌هایی وجود دارد که به دلیل مسدود شدن مسیرها و محدوده‌های اطراف شهر و انتقال آب از مناطق مختلف اثرات مخرب زیست‌محیطی بسیاری را به وجود آورده است.

ابتکار با اشاره به لزوم تعادل‌بخشی سفره‌های آب و حق‌آبه برای تالاب‌ها خاطرنشان کرد: فناورهای نوین و رویکردهایی که در زمینه‌های زیست‌محیطی و تجربیات کشورهای مختلف، بحث‌های مهمی است که با همکاری وزارت نیرو، دولت و مجلس باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این پایش‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند استان خراسان رضوی انجام شده است.

او افزود: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در خراسان رضوی، چهار هزار و ۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و سه هزار و ۷۲۶ نوبت بازدید در قالب برنامه خود اظهاری از آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این بازدید‌ها منتج به صدور ۲ هزار و ۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است، که طبق آن پارسال هزار و ۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.

اله پور بیان کرد: از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها، هدفمند‌تر شدن بازدید‌ها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارتها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحد‌های خدماتی، معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد
  • طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • نامه رئیس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • بازدید بیش از هزار نفر از غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی