Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که احمدی‌نژاد با اقدامات خلاف قانون حرمت حرم شاه‌عبدالعظیم را خدشه‌دار می‌کند، تاکید کرد که آیت‌الله هاشمی پیش از دیگران این روزهای احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرده بود، گفت که احمدی‌نژاد راه خروج از حاکمیت را انتخاب کرده اما حاکمیت بیش از این، رفتار ناشیانه احمدی‌نژاد را تحمل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : جلال میرزایی، با اشاره به اقدام اخیر محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی که در حمایت از تحصن و بست‌نشینی حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر در حرم شاه‌عبدالعظیم حضور پیدا کردند، گفت: سابقه بست‌نشینی و تحصن در حرم شاه‌عبدالعظیم در تاریخ تحولات سیاسی-اجتماعی ایران به اواخر دوره قاجار بازمی‌گردد که بر اساس آن، برخی مشروطه‌خواهان با هدف تلاش برای حاکمیت قانون، دفاع از آزادی‌های مشروع شهروندان و برابری رعایا و صاحبات قدرت با تحصن در این مکان خواستار توجه حاکمیت وقت به این درخواست‌های مشروع می‌شدند.
احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم در راستای تضعیف جامعه مدنی گام برداشت
به گزارش آفتاب نیوز، وی افزود: احمدی‌نژاد و نزدیکانش سابقه مثبتی در دفاع از آزادی‌های مشروع نداشته و در دوره‌ای که مسئولیت امور را در اختیار داشتند، بجای دفاع از حقوق شهروندان و قانون‌گرایی، عملاً دست به قانون‌گریزی زده و مرتکب تخلفاتی نیز در اجرای قوانین می‌شدند.
نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم عمدتاً در راستای تضعیف جامعه مدنی گام برداشت و اکنون نیز با این اقدام، بجای تلاش در راستای حاکمیت قانون، دست به نوعی قانون‌گریزی زده و این درحالی است که چنین اقداماتی قطعاً کمکی به حاکمیت قانون نمی‌کند.
احمدی‌نژاد با اقدامات خلاف قانون حرمت حرم شاه‌عبدالعظیم را خدشه‌دار می‌کند
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که اماکنی همچون حرم شاه‌عبدالعظیم علاوه بر جایگاه والای مذهبی، نمادی از آزادی‌خواهی و قانون‌گرایی در تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران است، گفت: متاسفانه این افراد با اقدامات خلاف قانون خود حرمت این نمادهای ملی و مذهبی را خدشه‌دار می‌کنند.
وی تاکید کرد: حرم شاه‌عبدالعظیم در تاریخ سیاسی-اجتماعی پایگاهی امن برای حامیان حاکمیت قانون بوده و درست نیست این سابقه تاریخی را با این اقدامات نامربوط خدشه‌دار کنیم.
میرزایی با بیان این‌که تحمل رفتار و اعمال ساختارشکنانه دشوار خواهد بود، گفت: بعید می‌دانم حاکمیت بیش از این چنین اقداماتی ازسوی احمدی‌نژاد و نزدیکانش را نادیده بگیرد؛ به هر حال نظام چندین مرتبه در مقاطع مختلف به احمدی‌نژاد فرصت مجدد داد که به قانون بازگردد اما به نظر می‌رسد رییس دولت نهم و دهم و اطرافیانش تمایلی به فعالیت در چارچوب قانون ندارند.
عضو هیات رییسه کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارد، احمدی‌نژاد و نزدیکانش عملاً اقدام به ایجاد تنش در جامعه و کشور می‌کنند.
آیت‌الله هاشمی پیش از دیگران این روزهای احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرد
نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس با بیان این‌که اصلاح‌طلبان از سال‌ها قبل در رابطه با نحوه کردار و رفتار احمدی‌نژاد هشدار داده بودند، یادآور شد: مرحوم آیت‌الله هاشمی پیش از دیگران متوجه شد که اقدامات و نوع رویکردهای سیاسی این جریان در راستای حاکمیت قانون نیست. هاشمی متوجه شد و هشدار هم داد که این جریان در چارچوب منافع و مصالح کشور حرکت نمی‌کند و این روزها را پیش‌بینی می‌کرد.
وی با بیان این‌که انتظار می‌رود این جریان نیز همچون دیگر شهروندان به قانون تمکین کند، گفت: متاسفانه بخشی از حاکمیت دچار نوعی اشتباه محاسباتی شده و درحالی به جریان اصلاحات بدبین است که این جریان با پایبندی به قانون و از سر دلسوزی انتفاداتی مطرح کرده و در راستای احقاق حقوق اساسی و شهروندی مردم تلاش می‌کند.
جریان اصلاحات در مقاطع حساس در جهت منافع ملی تلاش کرده است
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید تاکید کرد: نباید یک جریان سیاسی را به صرف طرح انتقاد به شیوه‌های اجرایی و مدیریتی دارد، غیرخودی دانست؛ چرا که جریان اصلاحات علاوه بر آن‌که همواره در چارچوب قانون عمل کرده، در بسیاری از مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز نیز پیشگام بوده و در جهت منافع و مصالح ملی تلاش کرده است.
تلاش احمدی‌نژاد برای بازتعریف جایگاه خود به‌عنوان اپوزیسیون
میرزایی در پاسخ به سوالی درباره اهداف احمدی‌نژاد از گرایش به اقدامات رادیکال و ساختارشکن اعلام کرد: احمدی‌نژاد طبیعتاً اقبال مردمی که نسبت به مرحوم هاشمی وجود داشت و همچنین محبوبیت و مقبولیت آقای خاتمی را می‌بینید و به اشتباه فکر می‌کند با ایجاد زاویه با حاکمیت و قرارگرفتن در جایگاه اپوزیسیون می‌تواند در میان جامعه محبوبیت کسب کند.
وی گفت: احمدی‌نژاد به اشتباه فکر می‌کند جامعه با بحران‌هایی روبرو است که می‌تواند با بازتعریف جایگاه خود به‌عنوان اپوزیسیون در آینده سیاسی کشور نقش‌آفرینی کند.
عضو هیات رییسه کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به کردار و رفتار سیاسی احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: رویکرد احمدی‌نژاد در بحث سیاست خارجی تا حد امکان تنش‌زا بوده و برای کشور هزینه ایجاد کرده و در بحث سیاست داخلی نیز صرفاً در راستای دامن زدن به اختلافات سیاسی اقدام کرده و به‌طور کلی عملکردش در راستای منافع و مصالح ملی نبوده است.
احمدی‌نژاد راه خروج از حاکمیت را انتخاب کرده است
وی در پاسخ به سوالی درباره آینده سیاسی احمدی‌نژاد اعلام کرد: به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد با این رفتار و کردار، راه خروج از حاکمیت را انتخاب کرده است. این مسئله کاملاً روشن است و احمدی‌نژاد به اشتباه فکر می‌کند با سیر در این مسیر، تاثیرگذاری خود را در روند تحولات سیاسی کشور در آینده افزایش دهد.
حاکمیت رفتار ناشیانه احمدی‌نژاد را بیش از این تحمل نمی‌کند
میرزایی در پایان گفت: با این حال بعید است احمدی‌نژاد بتواند با این رویه، راه به جایی ببرد و باتوجه به آن‌که این اقدامات او قانون‌گریزی آشکار است، طبیعتاً ازسوی نهادهای قانونی با وی برخورد خواهد شد و بعید است که حاکمیت رفتار ناشیانه احمدی‌نژاد را بیش از این تحمل کند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت حقوق دولتی معادن به کرمان وضعیت خوبی ندارد

 هفتمین جلسه شورای معادن استان کرمان در سال ۱۴۰۲، ظهر شنبه ۲۶ اسفند ماه و با حضور استاندار کرمان برگزار شد.

از جمله مباحث مطرح در این جلسه، کمک معادن به توسعه پایدار استان در حوزه زیرساخت‌های امنیتی استان از جمله احداث پاسگاه و ایست و بازرسی‌ها بود.

۶ طرح غیرمعدنی نیز که با محدوده‌های معدنی غیرفعال تداخل دارند در این جلسه مطرح شد و با توجه به وجود نداشتن ماده معدنی در محدوده‌های تداخلی، ادامه روند قانونی در اختیار ارگان واگذارکننده زمین قرار گیرد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان بیان کرد: تلاش اقتصادی که در استان اتفاق افتاد، مدیون تصمیمات شورای معادن است. 

مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم در این جلسه گفت: تلاشمان بر این بوده که شورای معادن هدفمند حرکت کند و بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های معادن استان  برای  توسعه پایدار گام برداریم. 

وی بیان کرد: ضوابط و مقرراتی که به توسعه استان کمک کند در قانون برنامه هفتم پیشنهاد شده که بخشی از آن ها با پیگیری نماینده‌ها عملیاتی شده است. 

حسینی‌نژاد گفت: امسال هم مشابه سال‌های گذشته برگشت حقوق دولتی معادن به استان وضعیت خوبی ندارد؛ اما در قانون بودجه سال آینده به شکلی دیده شده که بتوانیم بالای ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به استان از محل حقوق دولتی برگشت داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ژاوی تبدیل به یک آدم غیر قابل تحمل شده!
  • فیلم | شوخی عجیب تیموری با آقای جدی می فرمایید | میکس جواد عزتی و احمدی نژاد می شود آقایجدی می فرمایید
  • بیانیه کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال 1401: علی‌رغم معدود تخلفات صورت‌گرفته توسط برخی نیروهای مجری قانون، تخلفات به هیچ وجه رویه رفتاری حاکمیت نبوده و ناشی از رفتار فردی بوده که برخورد قانونی با آن صورت گرفته است
  • ببینید | شوخی عجیب یوسف تیموری با آقای «جدی میفرمایید» روی آنتن تلویزیون: میکس جواد عزتی و احمدی‌نژاد!
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف و نهی از منکر
  • پشت پرده خروج حمید فرخ نژاد از ایران!
  • برگشت حقوق دولتی معادن به کرمان وضعیت خوبی ندارد
  • احمد مازنی فعال سیاسی اصلاح‌طلب: جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است
  • هم میهن: معترضان به وضع حجاب پشت شان به کجا گرم است که پلیس را می زنند و طلبکار می شوند
  • شوک درمانی احمدی‌نژاد چه تاثیری بر خانواده‌ها گذاشت؟