Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@17:56:57 GMT

عملیات روانی و توطئه‌های جدید در منطقه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۱۳۴۳

عملیات روانی و توطئه‌های جدید در منطقه

به گزارش جهان نيوز؛ «داود عامری» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت: مبارزه ایران اسلامی علیه تروریسم در منطقه و کمک به همسایگان و کشورهای اسلامی جهت دفع شر تروریست‌ها به روزهای پیروزی بزرگ خود نزدیک می‌شود. 
در عراق دولت قانونی این کشور قدرت خود را تحکیم بخشیده و با کمک جبهه مقاومت اسلامی موفق به بیرون راندن داعش و گروهک‌های دیگر شده است و توطئه اعلام استقلال کردستان نیز با حمایت منطقه‌ای ایران، ترکیه و مدیریت هوشمندانه دولت مرکزی عراق ناکام ماند و بقایای تروریست‌ها نیز در سوریه آخرین نفس‌های حیات نامبارک خود را می‌کشند، بنابراین در روزهای آینده به لطف خداوند و پایمردی تمامی انسان‌های شریفی که به خاطر حفظ صلح و انسان دوستی در سرزمین‌های اسلامی پای در مبارزه با داعش و داعش‌پروران گذاشتند، شاهد نابودی گروهک‌های تروریستی و همگرایی کشورهای اسلامی در منطقه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این روند باعث شده است دشمنان اسلام و ایران برای انحراف افکار عمومی ملت‌های مسلمان منطقه و کشورهای اسلامی دست به عملیات روانی سنگینی علیه جمهوری اسلامی ایران بزنند و با حاشیه‌سازی‌های روانی ذهن ملت‌ها و دولت‌های اسلامی را نسبت به وقایع پیش آمده مسموم سازند. 
شخصیت‌ها و مراکز مطالعاتی و رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی تلاش دارند با مفاهیم انتزاعی و دور از واقعیت به کمک رسانه‌های پر قدرت خود و با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف خبرسازی از جمله با ایجاد موج متوالی خبرسازی به صورت مستمر و با تغییر حجم و اندازه اخبار این عملیات را با اهداف خاص به پیش ببرند. 
بی‌تردید مهم‌ترین و یکی از اهداف نهایی دشمن از انجام عملیات روانی در منطقه عبارت است از ممانعت از بهره‌برداری ملت‌ها و دولت‌های اسلامی منطقه از نتایج پیروزی بر تروریسم و حامیان آن در منطقه و تحکیم و پایداری جبهه مقاومت است و دیگر مسائل که در ادامه به بعضی از این اهداف به اختصار می‌پردازیم.
۱ ـ پنهان کردن رویدادهای تروریستی خود ساخته
 امروز برای هیچ‌کس پنهان نیست و حتی خود مقامات امریکایی از جمله هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ اعتراف کردند که داعش را خود امریکا ایجاد کرده و بارها در مناظره‌های انتخاباتی، ترامپ کلینتون را متهم به حمایت از تروریسم کرد، بنابراین با توجه به رفتارهای خشن و سبعانه تروریست‌ها در منطقه، افکار عمومی جهانی به شدت از آنها و حامیانشان تنفر پیدا کرده است، بنابراین امریکا و جریان غربی ـ  عبری و حامیانشان سعی دارند با حجیم‌سازی عملیات روانی در منطقه چهره واقعی خود را پشت عملیات روانی پنهان کنند. 
۲ ـ ایجاد جابه‌جایی در نقش پاسداران صلح و کاسبان جنگ‌
دومین هدف عملیات روانی دشمن که می‌توان گفت با هدف حفظ جایگاه و پایگاه خود حداقل در بین دولت‌های وابسته به خود در منطقه انجام می‌گیرد، جابه‌جایی نقش کاسبان جنگ با حافظان صلح است.  بی تردید کاسبان جنگ اعم از امریکا، رژیم صهیونیستی و پیروان آنها به خوبی می‌دانند که در آینده منطقه و روندهای سیاسی ـ  اجتماعی نقش آنها بسیار کمرنگ خواهد شد، از همین روی دست به کار شدند تا از طریق ایجاد جنگ روانی و افزودن بر حجم فعالیت‌های فریبکارانه خود، تصویری وارونه بسازند و خود را به جای حافظان صلح برای مردم معرفی نمایند و پاسداران صلح در منطقه را به گونه‌ای دیگر معرفی کنند غافل از آنکه جریان‌های روانی و رسانه‌ای آنها در مقابل درک درست مردم منطقه و رهبران اجتماعی راه به جایی نخواهند برد. 
۳ ـ تصویرسازی از ایران به عنوان یک خطر منطقه‌ای
 یکی از روش‌های دشمن برای تضعیف نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تصویرسازی غلط، نامناسب و خطرناک از ایران در منطقه است و متأسفانه در این راه در مواقعی به خاطر حجم کار دشمن و خطر جریان فرهنگی و اطلاع رسانی منطقه، موفقیت‌هایی نیز کسب کرده‌اند. 
ایران اسلامی از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، ثقل سیاست خارجی خود را برای ایجاد اتحاد و برادری در بین همسایگان و کشورهای مسلمان بنا نهاده است، حال آنکه دشمن تلاش دارد با نیات خاص و بهره‌گیری از رشد توان موشکی و قدرت دفاعی ایران، کشور ما را به عنوان یک خطر در منطقه معرفی نماید و با انجام عملیات روانی و ترفندهای سیاسی، نگاه و موقعیت خوی استکباری خود را به کشورهای منطقه به ایران اسلامی نسبت دهد و در این راه حتی اغراق بیش از اندازه دشمنان ایران اسلامی در بزرگ‌نمایی توان ایران از این منظر قابل ارزیابی و تحلیل است. 
دشمنان ایران اسلامی برای رسیدن به این هدف شوم خود تلاش دارند، مهندسان جنگ، تروریسم و آنارشی در منطقه از جمله امریکا، حامیان اروپایی تروریسم و جریان سعودی را به عنوان حامیان ثبات در منطقه معرفی کرده و با هدف حفظ منافع و امنیت رژیم صهیونیستی، کشورهای حاضر در خط مقاومت از جمله ایران و حزب‌الله را بی ثبات‌کننده معرفی نمایند. 
نتیجه آنکه مرور حوادث و وقایع اخیر در منطقه و رصد اخبار رسانه‌های وابسته به نظام استکباری نشان می‌دهد عملیات روانی سنگینی علیه ایران و کشورهای حاضر در جبهه مقاومت و حامی مردم مظلوم منطقه در جریان است و دشمن با این ترفندها تلاش دارد از طریق فشار روانی چهره ایران اسلامی را مخدوش کند و آنها را از نزدیک شدن به جمهوری اسلامی ایران پرهیز دهد، چرا که می‌دانند نزدیکی ملت‌ها و دولت‌های منطقه به ایران اسلامی به عنوان قدرتمندترین کشور در خاورمیانه، به تقویت استقلال رأی آنها کمک کرده و زمینه را برای برون رفت آنها از اردوی نظام سلطه فراهم خواهد ساخت. 
برای پرهیز از افتادن در دام خدعه‌های فرهنگی ـ  روانی دشمن لازم است از یک سو رسانه‌های همسو با بهره‌گیری از نخبگان و کارشناسان منصف نسبت به شفاف‌سازی مسائل پشت پرده و نیات شوم جبهه استکباری ـ  صهیونیستی همت گمارند و با حرکت در مسیر حفظ آرامش به دولت‌های اسلامی و همیاران جبهه مقاومت در تولید ادبیات و روش‌های مقابله با عملیات روانی دشمن کمک کنند. 
پرواضح است که سرنوشت آینده منطقه را تصمیم‌گیری و حرکت درست بعد از پیروزی بر تروریست تعیین خواهد کرد و در این راه، همان اندازه که نقش رسانه‌های معاند و اجیر نظام استکباری بسیار حایز اهمیت است در مقابل نقش نخبگان و رسانه‌های موافق و همسو با جبهه مقاومت اسلامی نیز بسیار حائز اهمیت و قابل توجه می‌باشد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمدعلی فلکی یکی از فرماندهان دفاع مقدس و فرمانده تیپ نینوای لشکر حضرت سید الشهدا در یازدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: شهدای خوشنام بدون نام و نشان برای دفاع از ناموس، خاک، وطن و برای بقای اسلام و انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و دو شهید گمنام، محراب این واحد دانشگاهی هستند که امروز یازدهمین سالگردی است که برای این شهدا یادواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره پیش‌قدم بودن گیلانیان در همه عرصه‌ها عنوان کرد: تا به امروز در هر عرصه‌ای که نیاز به مردم بوده در صحنه حاضر شدند و گیلانی‌ها هم مانند سایر هموطنان پیش‌قدم بودند. با توجه به شرایط سنی و مسئولیت‌ها، مردم گیلان را در خط مقدم دیدم در عملیات والفجر دو در منطقه پیرانشهر، عملیات والفجر چهار، منطقه کانی مانگا و ... رزمندگان شما را دیدم شجاعت و شهامت آنها زبان‌زد بود و اوج شکوه مردم گیلان و رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸ عبور از اروند بود. در حوادث سیل و زلزله و حوادث طبیعی که نیاز به حضور مردم است آنجا مردم را دیدم.

فرمانده تیپ نینوای لشکر حضرت سید الشهدا افزود: نمی‌گویم که لاهیجان را به چای آن نمی‌شناسم؛ اما ارزش لاهیجان فقط طبیعت، کوه، جنگل و دریای آن نیست در سوریه سال ۹۵ در عملیات خان تومان دقیقاً در منطقه عملیاتی العیست و الحاظر بچه‌های یگان میرزا کوچک خان و آن شجاعت و شهامت آنان را برای بازپس‌گیری آن تپه و منطقه از داعش را شاهد بویدم و روحیه، شجاعت، شهامت، ایثار، فداکاری و نشاط آنان را در حین عملیات و بعد از عملیات دیدم.

فلکی با اشاره به رشادت و جانفشانی شهدا عنوان کرد: در جنگ جهانی دوم تمام ایران توسط متحدین و متفقین اشغال شد؛ اما در جنگ هشت ساله یک وجب هم خاک از دست ندادیم همه اینها به همت شهدا بود که سختی‌های زیادی هم متحمل شدند و غیرت به خرج دادن تحمل کردند تا این مملکت را از دست دشمن آن مناطقی که اشغال بود باز پس گرفتند و امروز من و شما این افتخار را داریم. شهدا در زمان هشت سال دفاع مقدس جان خود را تقدیم نظام و آرمان‌های انقلاب کردند تا عزت، استقلال و امنیت جمهوری اسلامی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه در وصیت‌نامه‌های شهدا بر اطاعت از ولایت و رهبری تأکید شده گفت: همه باید با تأسی از شهدا همواره در مسیر ولایت باشیم تا نظام اسلامی از گزند دشمنان در امان باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • در جنگ روانی مُفت و مجانی نبازیم!
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸