Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز؛ ۵۹ روز از وعده قاسم سليماني براي پايان كار داعش مي‌گذرد، حالا مردم عراق با تحقق آنچه سردار وعده‌اش را داده بود، در خيابان‌هاي عراق به جشن و شادماني مشغول هستند. بوكمال آزاد شده و در صدق اين خبر، همين بس كه قاسم سليماني شخصاً در آنجا حضور يافت تا حضورش اثبات نبود داعش در آن منطقه باشد و اينها همه يعني داعش ديگر در عراق قدرت و حضوري ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

      داعش در عراق پايان يافت رسانه‌هاي مختلفي به بررسي تحقق اين وعده قاسم سليماني پرداخته‌اند. خبرهاي رسانه‌ها حاكي از آن است كه «نيرو‌هاي ارتش سوريه، يگان‌هاي مردمي جبهه مقاومت و جنگنده‌هاي روسيه، يك‌شنبه (۲۸ آبان) در عملياتي هماهنگ، شهر ابوكمال در حومه ديرالزور را كه در مرز سوريه و عراق واقع شده است به صورت كامل آزاد كردند. در جريان اين عمليات هماهنگ به اذعان خبرنگار شبكه الميادين، حاج قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه، شخصاً با حضور ميداني در صحنه فرماندهي و مديريت «نبرد پاكسازي» را بر عهده داشت، تعداد زيادي از اعضاي گروهك تروريستي تكفيري داعش به هلاكت رسيدند و آخرين پناهگاه اين جنايتكاران در سوريه نيز فروريخت.

گفته مي‌شود نيرو‌هاي سوري پس از آزادسازي شهر ابوكمال، در حال خنثي‌سازي مين‌ها و بمب‌هاي كار گذاشته شده در اين شهر هستند. روز جمعه (۲۶ آبان) نيز سرلشكر ستاد «عبدالامير رشميد يارالله» فرمانده نيرو‌هاي مشترك عراق، از آزادسازي كامل شهر «راوه» در غرب الانبار خبر داده بود.    راوه از آخرين پايگاه‌هاي باقي‌مانده داعش عراق بود، در حال حاضر تروريست‌هاي تكفيري هيچ شهر مهمي از عراق را در اختيار خود ندارند و صرفاً در برخي مناطق روستايي و حاشيه‌اي تردد مي‌كنند. قاسم الاعرجي وزير كشور عراق پس از آزادسازي اين شهرستان تأكيد كرده بود كه «داعش در عراق پايان يافت.»
  داعش را بسياري از كارشناسان مولود نامشروع القاعده مي‌دانند، نطفه آن را ابتدا ابومصعب الزرقاوي رهبر القاعده در عراق بنا نهاده است، آنجايي كه دولت اسلامي عراق را در اين كشور اعلام كرد و اقدامات تروريستي بسيار زيادي عليه مردم عراق و البته چندين اقدام نظامي عليه نظاميان امريكايي انجام داد.      محقق‌شدن وعده قاسم سليماني به گزارش جوان، سرلشکر «قاسم سليماني» فرمانده نيروي قدس سپاه در روز 30 شهريور امسال، در مراسم اربعين شهادت مدافع حرم شهيدمرتضي حسين‌پور، اظهار كرد: «من در پيامي كه براي شهادت شهيد حججي دادم، گفتم ما انتقام خواهيم گرفت، ما بايد به وعده خودمان صادق باشيم، انتقام ما اين است كمتر از سه ماه ديگر، اعلام پايان حكومت داعش در اين كره خاكي خواهد بود. سعي مي‌كنيم اين سه ماه را به دو ماه تبديل كنيم و عمر اين شجره خبيثه و اين غده سرطاني خطرناك ساخته شده به دست امريكا و اسرائيل را به پايان برسانيم و جشن آن را در ايران و در بين همه منطقه اعلام كنيم.»
  از روزي كه حاج قاسم سليماني اين وعده مهم را داد تا روز گذشته (۲۸ آبان)، ۵۹ روز زمان بود و با يك حساب سرانگشتي مي‌توان دريافت اين سردار دلاور اسلام، وعده خود را براي نابودي گروهك تروريستي تكفيري داعش، يك روز زودتر از موعد وعده داده شده، محقق كرده است. 
  تسنيم مي‌نويسد: «بعد از اين سخنان بود كه درگيري‌هاي محور مقاومت در عراق و سوريه با داعش شدت گرفت، شهرهاي باقي‌مانده يكي پس از ديگري آزاد شدند تا اينكه سرانجام ارتش و نيروهاي مردمي عراق با شكست داعش در شهرستان راوه  استان الانبار، رسماً پايان داعش را در اين كشور اعلام کردند و هم‌اكنون داعش در عراق هيچ جغرافيايي را در اختيار ندارد، سوريه ماند و شهر بوكمال در شرق استان ديرالزور، اين شهر آخرين دژ داعش در سوريه و آخرين شهري بود كه تحت اشغال داعش بود و اهميت زيادي داشت، بنابراين عمليات گسترده‌اي براي آزادسازي آن آغاز شده و اين شهر توسط نيروهاي مقاومت آزاد مي‌شود اما چند روز بعد داعش توانست به بخش‌هايي از اين شهر رخنه كند تا اينكه عمليات بزرگ ديگري طرح‌ريزي مي‌شود و سردار سليماني شخصاً به بوكمال مي‌رود تا بر روند اجراي اين عمليات نظارت كند، آنطور كه شبكه خبري الميادين اعلام كرد فرماندهي اين عمليات را شخصاً برعهده مي‌گيرد.»     فرماندهان ايراني حرف شعاري نمي‌زنند در همين زمينه سردار اسماعيل كوثري جانشين قرارگاه ثارالله سپاه در گفت‌وگو با ميزان اظهار كرد: حاج‌قاسم سليماني براساس محاسبات دقيق و واقعيتي كه در ميدان ديده بود، در روز ۳۰ شهريور وعده نابودي دوماهه داعش را داد. 
  جانشين قرارگاه ثارالله سپاه با بيان اينكه فرمانده معظم كل‌قوا به فرماندهانش آموخته است بايد پاسخگوي حرفي كه مي‌زنند باشند، تأكيد كرد: فرماندهان نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، به هيچ عنوان براساس شعار، كلامي را بر زبان جاري نمي‌كنند. 
  وي ادامه داد: مسئولان ما بايد بدانند وقتي به مردم قولي مي‌دهند، بايد در زمان تعيين شده به قول‌شان عمل كنند. مردم، تاريخ‌ها و وعده‌هايي كه از سوي مسئولان داده شده را فراموش نمي‌كنند و در زمان خودش بررسي مي‌كنند كه به وعده‌اي كه داده‌اند عمل كرده‌اند يا خير.
  سردار كوثري با بيان اينكه اگر نيرو‌هاي مسلح ايران به‌خصوص نيروي قدس سپاه به كمك جبهه مقاومت نمي‌رفتند، جبهه مقاومت مثل امروز يك‌رنگ و يك‌دل نبود، عنوان كرد: اگر ما در سوريه و عراق مقابل تروريست‌ها نمي‌ايستاديم، نه تنها امروز سوريه و عراق آزاد نمي‌شدند، بلكه بايد براي مبارزه با تروريست‌هاي تكفيري در شهر‌هاي خودمان مهيا مي‌شديم. 
  وي همچنين گفت: پس از درخواست ابتدايي سران سوريه و عراق، ما تجربيات هشت سال دفاع مقدس را به آنجا منتقل كرديم، آنها نيز صداقت فرماندهان ما را مشاهده كردند و بيش از پيش به همكاري با ما علاقه‌مند شدند.      ۳ انتقام سپاه از دشمنان در يك سال نابودي كامل گروهك تروريستي تكفيري داعش، نخستين وعده انتقامي نبود كه سپاه پاسداران امسال از دشمنان خود مي‌ستاند. پيش از اين انتقام سهمگين، سپاه در ۲۴۵ روز طي شده از سال ۱۳۹۶، دو بار ديگر از دشمنان اسلام و ايران انتقام‌هايي سخت و خشن گرفته بود. 
  ۲۳ مرداد امسال سردار «محمد پاكپور» فرمانده نيروي زميني سپاه در ديدار با خانواده‌هاي چهار شهيد مدافع حرم در سخناني گفت: «ما هر جا گفتيم انتقام مي‌گيريم، انتقام گرفتيم. چند وقت قبل «جليل قنبرزهي» (سركرده گروهك تروريستي انصار الفرقان) را شوراندند كه به داخل خاك ايران بيايد و عمليات تروريستي انجام دهد. او هم به ارتفاعات قصرقند آمد و توسط نيرو‌هاي روزه‌دار ما در تاريخ ۲۹ خرداد به هلاكت رسيد، هنوز كه هنوز است سرويس جاسوسي عربستان نتوانسته براي جايگزيني جليل قنبرزهي به نتيجه برسد، وقتي برادران ما را در ميرجاوه شهيد كردند، گفتيم انتقام مي‌گيريم، انتقام بالاتر از انهدام گروه قنبرزهي؟»
  در تاريخ ۲۸ خرداد و تنها ۲۶۰ ساعت پس از حمله بزدلانه تروريستي عوامل گروهك داعش به حرم مطهر امام خميني (ره) و مجلس شوراي اسلامي، نيروي هوافضاي سپاه در قالب عمليات «ليله‌القدر» با شليك موفقيت‌آميز شش موشك «ذوالفقار» و «قيام» از استان‌هاي كرمانشاه و كردستان به مقر فرماندهي تروريست‌هاي داعش در ديرالزور، خسارات و تلفات گسترده‌اي به اين گروهك وارد كرد؛ موشك‌هايي كه از فراز آسمان عراق عبور كردند.  به نقل از روابط عمومي سپاه، در جريان اين عمليات موفق، بيش از ۱۷۰ تروريست تكفيري از جمله چند نفر از فرماندهان و عناصر مؤثر آنان به هلاكت رسيدند و علاوه بر مجروحيت تعدادي ديگر از تروريست‌ها، تلفات سنگيني بر ادوات، تجهيزات و سامانه‌هاي آنان وارد شد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ندیدی ضرب شست ناب طهرانی مقدم را؟

واکنش‌های اهالی فرهنگ و ادب به عملیات وعده صادق سپاه و شکست هیمنه رژیم صهیونیستی در این عملیات، ادامه دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه شب بیست و پنجم فروردین‌ماه صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به همراه شش نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند. جمعی از اهالی فرهنگ و شاعران فارسی‌زبان با انتشار مطالبی از همان ساعات اولیه از این اقدام ایران حمایت کردند. در ادامه تعدادی از تازه‌سروده‌ها در این‌باره را می‌خوانید:

تازه‌ترین سروده افشین علا در حمایت از "وعده صادق"

عاطفه جوشقانیان:

خودت شوراندی آخر خشم فرزندان رستم را
همان شب که شکستی حرمت این خاک و پرچم را

چه باک از مرگ تا ما تشنه‌ی دیدار دلداریم
که با این تشنه کامی‌ها گرفتیم آب زمزم را

ولی بعد از شهادت همچنان دستان ما باز است
ندیدی ضرب شست ناب طهرانی مقدم را؟

صدای اقتدار ماست یا تو؟ گوش کن قدری
تو که کر می‌کنی با ادعایت گوش عالم را

چه شب‌ها که غذای غزه رگبار مسلسل بود
تو حالا نوش جان کن وعده‌ای این مشت محکم را

هنوز آن انتقام سخت مانده، انتخابش کن
چه ایامی؟ چه ماهی؟ فاطمیه یا محرم را...؟

سید اعلا امیری از افغانستان

بنی صهیون می‌دیدند تنها برج خیبر را
نمی‌دیدند بازوهای قدرتمند حیدر را

چرا پرچم ندیدند سال‌ها بر دوش فرزندی؟
که مرحب نیمه شد تا پا، پدر چون تیغ زد سر را

و بعد از یک هزار و چند سال از قلعه‌ سینا
بیرون می‌آورد بازم علی از پاشنه در را

شناسانده فراوان قوم دشمن را به ما قرآن
همان‌هایی که آزردند در هر جا پیمبر را

چه فرقی می‌کند بن عبدود، باراک و بنیامین
هر آن‌جایی که کرده ذوالفقاری قصد کافر را

پیامی داشت، غرش نه! صدای آرش و زلزال
ازین پس در خیالت دفن باید خبط دیگر را

تعهد کرد آن شب بر فراز کربلا سجیل
و هم با مسجد الاقصی که کوبد مشت آخر را

سمانه خلف‌زاده:

اگر چه راه ناهموار و سخته
اگر چه دست شیطانی زیاده

خدا رو شکر بین لشکر عشق
هنوز قاسم سلیمانی زیاده

فدای اون شهیدی که با خونش
به ما راه رهایی رو نشون داد

همون که‌ مرد میدون بود
همیشه کجا به دشمن ظالم امون داد؟

جای عکسش توی قاب دل ماست
مسیرش تا ابد می‌مونه جاوید

تموم قطره‌های خون پاکش
چراغ راه شب‌ شد، مثل خورشید

کلام آشنای حاج قاسم
چراغ روشن آینده ماست

بذار تا چشم این دنیا ببینه
ببینه وعده‌ صادق، چه زیباست

سلاح ما امید و علم و ایمان
پناه دخترای ما حجابه

ظهور آغاز هر چی مهربونی
فرج، حُسن ختام انقلابه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • شیخ عیسی قاسم: ایران از جنگ فرار نمی‌کند
  • شاعران از وعده صادق گفتند/ وارث انگشتر سرخ سلیمانیم
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • ندیدی ضرب شست ناب طهرانی مقدم را؟
  • اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • ادامه تجمع‌های مردمی در خوزستان در حمایت از تحقق وعده صادق+فیلم
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد