Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی و ژاپن از قرار گرفتن کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا استقبال کردند اما گفتند که این اقدام می‌تواند واکنش‌هایی را از جانب پیونگ‌یانگ در پی‌داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن و کره جنوبی با استقبال از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در قرار دادن کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم اعلام کردند: این اقدام می‌تواند باعث افزایش فشارها بر کره شمالی به منظور عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح اتمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم روز دوشنبه از سوی آمریکا گرفته شد و در پی آن کره شمالی به این فهرست باز گردانده شد. این تصمیم به آمریکا اجازه می‌دهد تحریم‌های بیشتری را علیه پیونگ یانگ به خاطر برنامه‌های موشکی و اتمی که مغایر با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است، اجرا کند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به خبرگزاری کیودو گفت: من از این طرح استقبال و از آن حمایت می‌کنم چرا که باعث افزایش فشارها بر کره شمالی می شود.

کره جنوبی نیز مراتب استقبال خود را از این اقدام دولت آمریکا در قرار دادن کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم ابراز کرد.

با این حال ژاپن اعلام کرده که این اقدام می‌تواند باعث تحرکات بیشتر از سوی کره شمالی شود و کشورهای منطقه را در معرض خطر حملات موشکی بیشتر قرار دهد.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا نیز امروز(سه‌شنبه) در سیدنی به خبرنگاران گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی عملیاتی جنایتکارانه علیه جهان از طریق برنامه‌های تسلیحاتی و اتمی خود انجام می‌دهد و تهدیدی برای ثبات منطقه است.

وی ادامه داد: ما به شدت از تصمیم دولت آمریکا در قرار دادن کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم حمایت می‌کنیم چرا که این کشور از بین‌برنده صلح و ثبات در جامعه بین الملل است.

کارشناسان می گویند، اقدام ترامپ در قرار دادن نام کره شمالی در فهرست مذکور یک اقدام نمادین است چراکه کره‌شمالی هم اکنون نیز از جانب آمریکا تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ ۹۶۰ میلیاردی خیران به ایتام خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: حامیان، مردم مومن و خیر این استان سال گذشته ۹۶۰ میلیارد ریال به فرزندان ایتام و محسنین کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مجید الهی راد امروز _ چهار شنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار و ۳۰۳ خیر در سال گذشته به جمع حامیان ایتام و محسنین خراسان شمالی پیوستند.

وی افزود: تعداد حامیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل آن ۱۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی هشت هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند که بیش از ۲۷ هزار حامی از این فرزندان حمایت می‌کنند.

الهی راد گفت: حامیان، مردم مؤمن و خیر این استان پارسال ۹۶۰ میلیارد ریال به فرزندان ایتام و محسنین کمک کردند.

وی در انتها تصریح کرد: خیرین و مردم نوع دوست کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه اکرام کمیته امداد و یا ارسال عدد ۵۸ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ در طرح معنوی حمایت از ایتام و محسنین مشارکت داشته باشند.

کد خبر 739631

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • کمک‌ ۹۶۰ میلیاردی خیران به ایتام خراسان شمالی
  • بیش از ۵ هزار خیر جدید به حامیان ایتام در خراسان شمالی افزوده شدند
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • کره شمالی تداوم مذاکرات با ژاپن را جایز ندانست
  • جو استان اردبیل نسبتاً ناپایدار توأم با وزش باد جنوبی و رخداد گرد و خاک است
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • پاکدامن: گرفتن سهمیه تیمی المپیک اتفاق بزرگی است
  • لغو بازی با کره شمالی، صعود ژاپن قطعی شد