Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:55:46 GMT

تامین سوخت اتوبوس‌ها با قهوه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۳۳۵۰

تامین سوخت اتوبوس‌ها با قهوه

لندن برای مبارزه با آلودگی هوا تصمیم دارد اتوبوس‌هایی بسازد که سوخت آنها قهوه باشد. عشق لندنی‌ها به قهوه می‌تواند سوخت یک سوم شبکه اتوبوس‌رانی پایتخت را تامین کند.

به گزارش مشرق و به نقل از انگجت، به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم لندن برای کاهش آلودگی در پایتخت انگلیس، اتوبوس‌های این شهر برای استفاده از منبع جدید سوخت، یعنی تفاله قهوه آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به واسطه همکاری بین شرکت‌های "بیوبین"((Bio-Bean، "شل"((Shell و "آرگنت انرژی"((Argent Energy، مخزن اتوبوس‌های دو طبقه با یک سوخت زیستی موسوم به B20 متشکل از مخلوط روغن ضایعات قهوه با سوخت دیزل پر خواهد شد.

تاکنون آنها سوخت لازم به اندازه تامین یک سال سوخت یک اتوبوس(6 هزار لیتر) را با استفاده از این روش تولید کرده‌اند.

اما از آنجایی که لندنی‌ها روزی 20 میلیون فنجان قهوه می‌نوشند، ضایعات به جا مانده از این میزان قهوه می‌تواند سوخت کافی را برای تامین یک سوم کل شبکه اتوبوس‌رانی لندن فراهم کند.

کارخانه Bio-Bean می‌تواند سالیانه 50 هزار تن قهوه را بازیافت کند. این شرکت ضایعات حاصل از کافی‌شاپ‌های خیابانی و همچنین کارخانه‌های تولید قهوه فوری را جمع‌آوری می‌کند و از آن برای استخراج روغن استفاده می‌کند.

سپس با سایر چربی‌ها و روغن‌ها مخلوط می‌شود تا 20 درصد از ترکیبات سوخت زیستیB20 تولید شود. اتوبوس‌ها نیازی به تغییر ندارند و این خود یک صرفه‌جویی بزرگ در هزینه‌ها است.

سوخت‌هایی مانند B20 یک سوخت جایگزین سبزتر را فراهم می‌کنند، چرا که لندن برای مبارزه با آلودگی هوا به حمایت از روش‌های سبزتر حمل و نقل ادامه می‌دهد.

صادق خان شهردار لندن گفته است که از سال 2018، هیچ یک از اتوبوس‌های معمولی جدید در مرکز شهر، دیگر آلاینده نخواهند بود و توسط ناوگان وسیعی از اتوبوس‌های هیبریدی کمک می‌شوند.

با این حال، هدف نهایی این است که لندن تا سال 2050 یک سیستم حمل و نقل با میزان آلایندگی صفر داشته باشد.

منبع: ایسنا ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش گرفتن قطار در کانادا

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بخش تصویری خبرگزاری رویترز، ویدیوی ضبط شده توسط یک راننده در لندن واقع در استان انتاریو کانادا لحظه‌ای را نشان می‌دهد که یک قطار در حالی که چندین واگن آن آتش گرفته، یکشنبه شب در حال عبور از منطقه مرکز شهر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کالین شول Colin Shewell رئیس اداره آتش نشانی لندن در گفتگو با سرویس خبری سی بی سی CBC کانادا اعلام کرد هیچکس در این حادثه آسیبی ندید و آتش سوزی ظرف یک ساعت و ۲۰ دقیقه خاموش شد.

مقامات در حال تحقیق درباره علت این حادثه هستند.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • (ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • آتش گرفتن قطار در کانادا