Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@06:37:35 GMT

80 درصد کودکان خیابانی در قم کودک کار هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۳۳۷۶

80 درصد کودکان خیابانی در قم کودک کار هستند

مدیرکل بهزیستی استان قم، کودکان خیابانی را معضلی برای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در استان قم سالیانه نزدیک به 300 کودک خیابانی در سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا سلیقه شامگاه دوشنبه در شانزدهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که بدون حضور شهردار برگزار شد، عنوان کرد: .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

80 درصد از کودکان خیابانی، کودک کار هستند. در این ارتباط هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای آموزش آنها انجام شده است اما نیاز به حمایت های خانواده ها در کاهش بحران داریم.

وی افزود: یکی از آسیب های اجتماعی جدی، تکدی گری است که در این راستا از ابتدای سال جاری با تلاش های انجام شده 300 بانوی متکدی در قم جمع آوری شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: کاهش آمار تکدی گری به فرهنگ سازی و انجام کارهای ریشه ای نیاز دارد به ویژه اینکه بسیاری از متکدیان مشکلات مالی ندارند و حتی فردی متکدی با مبلغ ۹ میلیون تومان پول نقد دستگیر شد. مردم باید بدانند در کمک های مالی، نیازمندان واقعی را در نظر بگیرند در این زمینه باید آگاهی لازم را برای حل معضل تکدی گری و کاهش آمار متکدیان ارائه داد.

وی بیان کرد: امروز سازمان بهزیستی یک سازمان فرهنگی، اجتماعی و حمایتی است. در حال حاضر بیش از ۱۵۰ فعالیت برای سازمان در جهت اقدامات پیشگیرانه و توانبخشی تعریف شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع بیش از 100 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند و به طور مستقیم نیز هزاران نفر از این خدمات بهره مند هستند. از معضلات جدی، فقر فرهنگی و اجتماعی است. سازمان بهزیستی بر آن است با برنامه ریزی های لازم آسیب های اجتماعی را رفع کند.

وی اظهار داشت: ارتقای آگاهی از فعالیت اورژانس‌های اجتماعی می تواند تا حدی در کاهش آسیب ها موثر باشد، در این خصوص به طور میانگین سالانه بیش از 3 هزار تماس در حوزه اجتماعی انجام می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه مشاوره‌های طلاق نیز در حدود 3 هزار و 500 مورد پرونده به سازمان بهزیستی ارجاع داده شد که در نهایت با مشاوره های کارشناسی 30 درصد اینگونه افراد به زندگی عادی خود بازگشتند.

وی، آموزش مهارت های زندگی به زوجین را راهکاری در زمینه جلوگیری از طلاق برشمرد و ادامه داد: در طول سال در حدود 11 هزار مورد ازدواج در استان قم انجام می‌شود که 30 درصد از آن ها توسط بهزیستی آموزش‌های لازم را سپری می کنند.

سلیقه در رابطه با معلولان یادآور شد: در استان قم 4000 معلول اعصاب و روان، 5000 معلول ذهنی و 400 نفر دارای مشکل نخاعی هستند که خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد متکدیان اطراف حرم مشهدی نیستند/ برگزاری پویش مشهد مهربان

ایسنا/خراسان رضوی معاون اجتماعی شهردار مشهد گفت: بیش از ۸۰ درصد متکدیانی که در داخل و اطراف حرم حضور دارند مشهدی نیستند و اهل استان‌های دیگر هستند.

مهدی ابراهیمی در نشست خبری که امروز، ۲۷ اسفندماه در شهرداری مشهد برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت ماه مبارک رمضان بیان کرد: با مشارکت اعضای شورای اجتماعی محلات در ۱۷۰ محله بازدید از خانواده ایثارگران برای عید نوروز برنامه‌ریزی شده است که این امر باعث همدلی اجتماعی و تقویت هویت اجتماعی محله می‌شود. همچنین در ماه مبارک رمضان در ۴۰ ایستگاه شامل پایانه‌های اصلی اتوبوسرانی و ایستگاه‌های منتخب قطارشهری افطاری ساده خواهیم داشت که به مدت نیم ساعت برای مسافرینی که قصد سفر دارند و در ما بین مسیر هستند، قابل استفاده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های اجتماعی شهرداری پویش مشهد مهربان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد است که از ولادت امام حسن(ع) تا ولادت امام رضا(ع) در شهر مشهد برگزار خواهد شد. همچنین ساماندهی متکدیان معابر شهری به خصوص در اطراف حرم به صورت ویژه در این ایام پیگیری خواهد شد. برای این امر ۱۵ گشت ماشینی در اطراف حرم مطهر و تعدادی گشت به صورت پیاده پیگیری این امر را برعهده دارند. زیرا این نکته حائز اهمیت است که طی بررسی‌های صورت گرفته تنها پنج درصد از متکدیان نیازمند واقعی هستند و دیگر متکدیان برای تکدی‌گری حرفه‌ای و کسب درامد این کار را انجام می‌دهند.

ابراهیمی در خصوص آمار کودکان کار گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی سه مقوله متفاوت کودکان کار، معتادان متهاجر و تکدی‌گران بیان می‌شوند که در حوزه کودکان کار شهرداری در سرشماری اولیه‌ای که انجام داده است از ۲۸۸ کودک، بیش از ۸۰ درصد آن‌ها غیر ایرانی بوده‌اند. همچنین بیش از ۸۰ درصد متکدیانی که در داخل و اطراف حرم حضور دارند، مشهدی نیستند و اهل استان‌های دیگر هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان درمورد گرسنگی در غزه
  • شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه
  • یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند
  • کودکان غزه از گرسنگی و ضعف حتی توان گریه کردن ندارند
  • یونیسف: کودکان غزه از گرسنگی و ضعف حتی توان گریه کردن ندارند
  • ۸۰ درصد متکدیان اطراف حرم مشهدی نیستند/ برگزاری پویش مشهد مهربان
  • واگذاری ۳۰ کودک بی‌سرپرست در لرستان به خانواده‌های فرزند پذیر
  • ایجاد شغل برای ۳ هزار و ۵۶۰ نفر مددجو زیرپوشش بهزیستی
  • آنروا: یک سوم کودکان فلسطینی دچار سوء تغذیه هستند
  • اجرای ۷۰۰ نمایش خیابانی در ۳۵۰ نقطه شهر مشهد