Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به میزان ظرفیت پذیرش در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال ۹۶ تاکید کرد انتخاب رشته برای مرحله تکمیل ظرفیت کنکور از شنبه ۴ آذرماه ۹۶ آغاز می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور برای پذیرش دانشجو در ظرفیت رشته‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های دوره‌های روزانه، نوبت دوم شبانه)، مجازی، پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت‌های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ به همراه جداول رشته‌های تحصیلی این دوره‌ها از بعد از ظهر امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ که علاقه‌مند به تحصیل در این رشته‌های تحصیلی هستند، می‌توانند برای کسب اطلاع از عناوین رشته‌ها و دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو در این مرحله به اطلاعیه سازمان سنجش و جداول رشته‌های مذکور مراجعه کنند.

توکلی گفت: براساس ضوابط، منحصرا داوطلبانی که بر حسب مورد در جلسه آزمون گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی انتخابی حاضر بوده‌اند، می‌توانند حداکثر ۵۰ کدرشته از گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی مذکور را انتخاب کرده و کدرشته‌های انتخابی را به ترتیب علاقه مرتب کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به ثبت این کدرشته‌ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

او تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند از روز شنبه ۴ آذر تا شنبه ۱۱ آذر با مراجعه به سایت سازمان سنجش، این کدرشته‌ها را ثبت کنند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های روزانه، نوبت دوم شبانه)، مجازی، پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت‌های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می‌شوند.

او یادآور شد: براساس درخواست برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش در برخی از کدرشته‌های تحصیلی صرفا براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. این دانشگاه‌ها به جز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده‌اند.

توکلی اظهار کرد: به همین منظور داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در این قبیل رشته‌های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا شرکت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته‌ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، نسبت به ثبت‌نام در این کدرشته‌ها اقدام کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد

نتایج اولیه کنکور دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال 1403 از طریق سایت سازمان سنجش  قابل مشاهده است.

آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه اول اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر 50 کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

اسامی معرفی‌شدگان دارا حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه 1403 منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون دکتری از شنبه
  • زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳