Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تیران و کرون از اجرای پروژه جنگل کاری در 10 هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبرداد.

مهدی عالیپور روزسه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با تامین هزینه پروژه از محل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان، طرح جنگل کاری از آبان امسال آغاز شده است.
وی بیان کرد: در این طرح با استفاده از بذر بادام اسکوپاریا و به شکل دیم ، اراضی منطقه درخت کاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون با اشاره به ضروت اجرای پروژه جنگل کاری، تصریح کرد: صیانت از اراضی ملی و توسعه فضای سبز شهرستان از مهمترین اهداف برای اجرای طرح جنگل کاری است.
وی با اشاره به حفظ مراتع و اقدامات اصلاحی برای اراضی تیران و کرون گفت: 300 هکتار از اراضی ملی منطقه زیر پوشش عملیات اصلاحی شامل جنگل کاری، کپه کاری، قرق مراتع، ساخت آبشخور دامی و انتقال آب به اراضی است.
بیش از 10 هکتار جنگل کاری دست کاشت‏، 17 هکتار ثپه کاری، 10 هزار هکتار کاشت موسیر پیش از این در تیران و کرون انجام شده است.
مجموع مساحت اراضی شهرستان تیران و کرون 172 هزار هکتار است که 130 هزار هکتار آن را عرصه های ملی و دولتی و 41هزار هکتار زمین های زراعی، باغی و تشکیل می دهد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی، پلاک‌های کوچار لیاء، سعدالدین باقرآباد، حاجی آباد لیاء و سلطان آباد در شهرستان بوئین زهرا و بکندی و کشرود در شهرستان قزوین پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۰۹ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری