Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - ایرنا- مدیر بنیاد مسکن جهرم خواستار مشارکت بانک‌ها در روان‌ سازی اعطای تسهیلات مناطق آسیب‌ پذیر در بلایای طبیعی شد.

به گزارش ایرنا ، صمد کارگرفرد سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات حوادث درشهرستان جهرم با اشاره به اهمیت رفع همه مسائل و مشکلات و موانع موجود برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان گفت: برای رضایت مردم و جلوگیری از برگشت اعتبار، بانک‌ها باید در این زمینه از همه ابزارهای لازم بهره‌ گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این شهرستان ازجمله مناطق آسیب‌ پذیر در بلایای طبیعی است، اضافه کرد: بانک باید به بازگشت سرمایه و تسهیلاتی که ارائه می‌دهد مطمئن باشد، از سویی باید به مشکلات ضمانت در مناطق روستایی هم توجه شود، در این زمینه با اجرای برنامه ضمانت زنجیره‌ای در سال‌های مختلف بسیاری از بانک‌ها مشکلات خود را حل ‌و فصل کرده‌اند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم کمبود سرمایه در مناطق روستایی را که ناشی از پایین بودن سطح درآمد و در نتیجه ناچیز بودن میزان پس‌ انداز خانوارها است یکی از مشکلات توسعه روستایی دانست و افزود: این وضعیت علاوه بر اینکه امکان افزایش ظرفیت بخش‌های تولیدی را در فرآیند تولید در این مناطق با محدودیت مواجه ساخته، موجب بروز مشکلات اجتماعی چون مهاجرت روستاییان به شهرها، بیکاری پنهان و آشکار و کاهش سطح زندگی خانوارها شده است.
کارگرفرد اظهار کرد: انتظار می‌رود تسهیلات اعتباری مؤسسات رسمی، وسیله مناسبی برای روند انتقال و تسریع در زمینه توسعه روستایی باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هفدم آبان 96 به ایرنا گفت: امسال دولت بیش از 166 میلیارد و 366 میلیون تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای برای جبران خسارت های ناشی از سیل در این استان تصویب و ابلاغ کرده است.
حسن فیاض پور افزود:علاوه بر این، 240 میلیارد و 564 میلیون تومان تسهیلات نیز برای تعمیر و بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده از سیل، تامین لوازم خانگی و معیشتی و جبران خسارت خودرو تصویب و به استان ابلاغ شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اماکن مسکونی نیز اواسط شهریورماه امسال به بانک های استان ابلاغ شد و از اوایل مهرماه کار معرفی افراد توسط بنیاد مسکن به بانک ها آغاز شد که بر اساس گزارش بنیاد مسکن از سهیمه هفت هزار و 492 واحدی بازسازی در شهرها و روستاهای استان حدود 2 هزار و 952 نفر به بانک معرفی شده و 903 نفر هم در مرحله انعقاد قرار دارند.
فیاض پور بیان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات معیشتی به خسارت دیدگان از سیل نیز طی روزهای اخیر نامه بانک کشاورزی مرکزی به بانک کشاورزی استان ابلاغ شد که طی آن 6 هزار فقره وام سه میلیون تومانی خرید لوازم خانگی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 60 ماهه به این افراد پرداخت می شود.
او گفت: در بخش دوم پرداخت تسهیلات معشیتی نیز به هر خانوار 2 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود:درجریان سیل اسفند ماه پارسال بیشترین خسارت به اماکن مسکونی شهرستان های نی ریز، جهرم، داراب، لارستان، خنج، لامرد، مُهر، قیر و کارزین، فراشبند، فیروزآباد، فسا و کازرون وارد شد.
فیاض پور افزود: با توجه به احتمال وقوع سیل در زمستان امسال نیز ضمن عملیاتی تر کردن دستورالعمل های سال های گذشته، نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام کردیم.
وی گفت: همچنین دستگاه های اجرایی استان مکلف شدند که نسبت به بازسازی و ایمن سازی پروژه های آسیب دیده، پایش ابنیه فنی و لایروبی رودخانه ها و پل ها اقدام کنند.
شهرستان جهرم در 186 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
خبرنگار: بهرام بشیری زاده جهرمی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7369 / 1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو

فرماندار شهرستان ماکو گفت: برای ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرماندار شهرستان ماکو و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ از طرح اقدام ملی مسکن در سایت شهر بازرگان بازدید کردند.

نادر کاظمی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت مسکن و صاحب خانه نمودن جوانان فاقد مسکن و اقشار کم درآمد جامعه ضروری است این طرح با کیفیت و اهتمام ویژه پیگیری و اجرایی شود.

وی افزود: برای ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم توجه به بحث نهضت ملی مسکن است، گفت: میانگین ساخت اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو از سطح استانی بالاتر است.

کاظمی ادامه داد: در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن شهرستان ماکو تا فروردین ماه ۱۴۰۳ عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰۰ واحد آغاز شده است که دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

کد خبر 745564

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است