Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله برق به میزان ٢٠ درصد تاثیر چندانی بر هزینه‌های خانوار ندارد.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله برق به میزان ٢٠ درصد تاثیر چندانی بر افزایش هزینه‌های سبد خانوار ندارد چراکه با استفاده از وسایل کم مصرف به نوعی این افزایش قیمت صرفه جویی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی با بیان اینکه در صنعت برق و تقریبا در تمامی صنایع جای خالی مقوله رگولاتوری احساس می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از ١٢٠ میلیارد تومان یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم. با توجه به اینکه اقتصاد ایران همچنان انرژی محور است به نظر می‌رسد بهتر است که ارزش انرژی به سمت حقیقی شدن پیش رود تا پازل‌های اقتصادی در جای خود قرارگیرند.

وی با اشاره به بدهی ٣٢ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو، ادامه داد:باید دید ریشه ایجاد بدهی کجاست، در این زمینه می‌توان گفت: ریشه ایجاد بدهی اختلاف درآمد و هزینه این وزارتخانه است.٢۴٠ میلیارد ساعت برق توسط این وزارتخانه تولید می‌شود که با نرخ مصوب مجلس که کمترین میزان تعیین شده است، فروخته می‌شود.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: با در نظر گرفتن قیمت مصوب مجلس و به احتساب فروش ٢۴٠ میلیارد ساعت برق، درآمدی معادل ١۴ هزار میلیارد تومان کسب می‌شود درحالیکه هزینه‌های این وزارتخانه ٢٢ هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که در ۵ تا ۶ سال گذشته پروژه توسعه‌ای در این بخش انجام نشده است. در همین موازات شاهد روند صنعتی شدن و افزایش رشد جمعیت کشور و در نتیجه افزایش میزان مصرف هستیم.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی، بر اساس بررسی‌های انجام شده افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله برق به میزان ٢٠ درصد تاثیر چندانی بر افزایش هزینه‌های سبد خانوار ندارد چراکه با استفاده از وسایل کم مصرف به نوعی این افزایش قیمت صرفه جویی می‌شود.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • جوجه یک روزه
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!