Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نصب بنری جلوی مسجد المهدی (عج) با مضمون روشن‌کردن شمع‌ یا دق‌الباب مساجد در در شب اول ماه ربیع‌الاول مانع از بروز این پدیده پیرامون این مسجد شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، چند سالی است در پایان ماه صفر، مراسمی در برخی شهرهای ایران رایج شده است که بر اساس آن برخی از مردم در شب اول ماه ربیع‌الاول، چند ساعتی را در مقابل درهای مساجد تجمع می‌کنند و از خدای خود حاجت می طلبند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر نظر کارشناسان دینی و اجتماعی، صرف حضور در مقابل مسجد و طلب حاجت از خدا و اولیای او در آن‌جا و یا هر جای دیگر، اقدام معمول و پسندیده‌ای است اما هر رفتاری در عین اینکه هدف مقدسی را دنبال می‌کند باید به شکل و شیوه‌ای صحیح نیز انجام شود، به گونه‌ای که مورد قبول کسانی که آن مرام، مکتب و رفتار را بنا نهاده و ترویج داده‌اند باشد در غیر این صورت دچار خرافات خواهیم شد.

 

بروز چنین رفتاری نیازمند روشنگری از سوی اهالی و دست‌اندرکاران مسجد است، موضوعی که از سوی پایگاه بسیج مسجد الهمدی (عج) با نصب بنری با مضمون پدیده روشن‌کردن شمع یا دق‌الباب مساجد در شب اول ماه ربیع‌الاول، مانع از بروز این پدیده پیرامون این مسجد شد.

 

موضوع را از مصطفی گنجینه؛ فرمانده پایگاه بسیج مسجد المهدی (عج) پیگیر شدیم که وی گفت: یکی از دوستان بسیجی ما به نام مجید عسکری ساعت ۷ شب یک‌شنبه 28 آبان (همزمان با شب اول ماه ربیع‌الاول) طی تماسی با من گفت، طرحی با موضوع روشن‌کردن شمع یا دق‌الباب مساجد در شب اول ماه ربیع‌الاول تهیه کردم که اگر اجازه بدهید، بنر آن را چاپ و جلوی در مسجد نصب کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در این بنر سعی شده است تا با ارایه نظرات برخی مراجع تقلید، نادرست بودن پدیده تجمع در مقابل مساجد در شب آخر ماه صفر، تبیین شود. افزود: این موضوع را که به نظرم بسیار جالب و روشنگر بود با حجت‌الاسلام والمسلمین میثم ناسخیان؛ امام جماعت مسجد المهدی (عج) در میان گذاشتم و پس از تایید وی، بنر آن طرح را چاپ کردیم و جلوی درهای مسجد نصب کردیم که در ادامه مشاهدات من و سایر بسیحیان هنگام نصب این بنر حاکی از این بود که گروه‌هایی از مردم با مشاهده و مطالعه متن بنر، جلوی این مسجد برای روشن‌کردن شمع و سایر رفتارهای خود تجمع نکردند.

 

فرمانده پایگاه بسیج مسجد المهدی (عج) با بیان اینکه اطلاع‌رسانی درباره پدیده خرافی شب اول ربیع‌الاول، قبلا نیز از سوی دست‌اندرکاران این خانه خدا انجام شده است، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته امام جماعت این مسجد در سخنرانی‌های خود، در این مورد روشنگری می‌کردند اما باز هم شاهد وقوع این پدیده پیرامون مسجد المهدی (عج) بودیم ولی امسال با نصب بنر و پوستر، دیگر شاهد چنین پدیده خرافی نبودیم.

 

گنجینه با بیان اینکه. من صبح 29 آبان هنگام عبور از جلوی مسجد المهدی (عج) هیچ اثری از روشن‌کردن شمع جلوی آن ندیدم، اضافه کرد: متاسفانه آثار روشن‌کردن شمع و توقف مردم جلوی در برخی مساجد اطراف، کاملا مشهود بود بر این اساس این موضوع نشان می‌دهد، گاهی روشنگری دقیق درباره یک پدیده، می‌تواند اثر شگرفی در کاهش بروز  آن داشته باشد.

 

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند. نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به مناطق شرقی نابلس به سوی آنها تیراندازی کردند.

همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند و آنها را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی