Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:17:22 GMT

کتاب پلی به سوی انسان سازی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۵۶۴۴

کتاب پلی به سوی انسان سازی است

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی، کتاب را پلی به سوی انسان سازی دانست وگفت: ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، رضا مهدیان در حاشیه آیین غبارروبی کتابخانه های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان گفت: کتاب‌ها دوستانی بسیار مهربانند و در کم‌ترین فرصت بیشتری و بهترین فایده را به انسان در هر حوزه که نیاز داشته است رسانده اند و وظیفه مسوولان ترویج فرهنگ مطالعه، حمایت از نوسیندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین خسارت برای کشور دوری از کتاب و کتابخوانی است گفت: کتاب ما را با دنیایی از اندیشه های متفاوت و تجارب جدید آشنا می کند.

 

مهدیان راه اندازی کتابخانه را موجب گسترش معرفت، هدایت و روشنایی در جامعه  دانست وگفت: کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه فرهنگ و رشد تمدن ها است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی،  وضوع کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم که با فرهنگ کتابخوانی آموزش های لازم را به مردم بدهیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده شروع و در مدارس و دانشگاه ها ترویج دهیم.

 

وی اضافه کرد: مطالعه باعث کسب مهارت زندگی می شود و همچنین تمرکز و اعتماد به نفس با عادت کردن به مطالعه، افزایش می یابد.

 

مهدیان با بیان اینکه غبارروبی کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد میامی با هدف تکریم کتاب و گسترش روابط عاطفی با یار مهربان برگزار شده است اضافه کرد: : شش کانون فرهنگی هنری مسجد در این شهرستان دارای کتابخانه هستند که بیش از٢٠ هزار کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی گفت: بیش از یک هزار و ٨٠٠ نفر عضو کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند که از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

 

وی همچنین به اهداء  سه هزار جلد کتاب درراستای ترویج کتاب و فرهنگ مطالعه دربین مناطق شهرستان میامی در هفته کتاب سالجاری نیز اشاره داشت وگفت: این کتب با موضوعات مختلف کودک و نوجوان،خانواده،آموزشی،اجتماعی و... بوده که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان میامی توزیع شد.

 

مهدیان افزود:این کتب در بین کانون‌های مساجد،کتابخانه‌ها،دانش آموزان،مساجد و...به‌صورت رایگان توزیع شد.

 

وی یادآور شد:این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی برگزار شد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تایبادگفت:نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

حسن سالاری افزود: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را داردهم گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود
  • برنامه «سخن روح افزا» برای کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا شد
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم