Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- کاغذ بازی اداری ترمز پروژه های اصفهان، دست رد مرکز شهر به آلوده ها و اصفهان توان بازسازی مناطق زلزله زده را دارد ؛ از مهمترین مطالب روزنامه های امروز سه شنبه در استان اصفهان است.

روزنامه اصفهان امروز در مطلبی با عنوان کاغذبازی اداری ترمز پروژه‌های اصفهان به نقل از استاندار اصفهان نوشت: کاغذبازی اداری معضل بزرگ استان اصفهان است، به‌طوری‌که بیشترین دلیل توقف پروژه‌های این استان به این روند اشتباه مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای اداری نجف آباد گفت: سرمایه اصلی این شهر مسئله همدلی انسجام، وحدت و همدلی است.
وی از مسئولان شهر و استان خواست مسئله بروکراسی اداری را برطرف کنند، چراکه متأسفانه پاسخ منفی دادن به یک فرهنگ نادرست و اشتباه در ادارات تبدیل و حاکم شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان نوع‌دوستی اصفهانی‌ها در کرمانشاه نوشت: زلزله غرب کشور با وسعت بالای خرابی‌اش و باوجود سینه‌های بسیاری که داغ‌دار کرد، اما توانست رنگ همدلی و یکرنگی ایران‌زمین را نشان دهد؛ رنگی که میان همه غم‌ها در دستان کودکان مناطق زلزله‌زده نمود پیدا ‌کرد: «هم‌وطن تشکر.» این روزنامه می افزاید : کاروان همدلی اصفهان با هدف ابراز همدردی با مناطق زلزله‌زده به سمت مناطقی رفت که بعضی صدر درصد تخریب شدند، هم‌وطنانی که باوجود نابودی کامل روستایشان اما دلی بزرگ و مهمان‌نواز داشته و دارند، هم‌وطنانی که باوجود غم از دست دادن عزیزانشان اما شاد از همدلی و وحدت مردم ایران‌اند.

روزنامه نسل فردا هم در مطلبی با عنوان دست رد مرکز شهر به آلوده ها به نقل از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نوشت: از ۴ آذرماه ورود خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو به مرکز شهر ممنوع می شود.
علیرضا صلواتی اظهارکرد: در حال حاضر ۳۵ دوربین در ۲۵ معبر در محدوده طرح زوج و فرد در محدوده خیابان های مسجدسید، عبدالرزاق، هاتف، نشاط، چهارباغ خواجو، کمال اسماعیل، مطهری، دکتر بهشتی و کاشانی قادرند پلاک خودروهایی که بدون مجوز و یا خارج از روز تعیین شده در آن محدوده تردد می کنند را ثبت و جریمه برای این خودروها به صورت نرم افزاری اعمال شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان آغاز طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس استان اصفهان به نقل از کارشناس سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نوشت: این طرح به صورت رایگان برای ۴۵۰ دانش آموز ابتدایی استان اصفهان تا پایان دی ماه اجرا می شود.
دکتر ساعی با اشاره به این که استفاده از وارنیش فلوراید تا ۵۰ درصد پوسیدگی دندان های شیری و دائم را کاهش می دهد گفت: استفاده از ماده وارنیش فلوراید روشی جدید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است که باعث کاهش هزینه های دندانپزشکی خواهد شد.
وی افزود: برای این طرح بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده است.
روزنامه اصفهان زیبا هم در مطب با عنوان اصفهان توان بازسازی مناطق زلزله زده را دارد به نقل از شهردار اصفهان با اشاره به توان مدیریت شهری در بازسازی مناطق زلزله زده، نوشت: علاوه بر ارسال کمک های مردمی توان اصفهانی ها از لحاظ مسائل مهندسی، پزشکی و به طور کلی برای بازسازی مناطق تخریب شده با استفاده از یک شیوه مناسب بالاست.
قدرت الله نوروزی در دیدار با استاندار کرمانشاه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور اظهارکرد: هدف مدیریت شهری اصفهان از سفر به مناطق زلزله زده ابراز همدلی و همدردی با مردم زلزله زده است.
وی افزود: در این سفر با تیم متخصص که تجربه حضور در جنگ و فعالیت های اول انقلاب را داشتند، برای بازدید از مناطق زلزله زده آمدیم.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان فرونشست زمین در اصفهان سالانه 10 تا 15 سانتیمتر است نوشت: عواملی که باعث تخریب و فرسایش در کشور می شود در استان اصفهان نیز وجود دارد، منتهی در بخش های شرقی استان فرسایش بادی و در بخش های غربی استان فرسایش آبی غالب است.
این روزنامه می افزاید:فرسایش خاک در شرق اصفهان خصوصا در منطقه سجزی از نوع فرسایش بادی بوده که علت اصلی آن خشکسالی های پی در پی، فقر پوشش گیاهی، کاهش ماده آلی، بی‌ثبات شدن خاکدانه ها، عدم استفاده کودهای دامی در مزارع، عدم رعایت نکات علمی در مرحله کاشت، داشت و برداشت است.
این روزنامه در ادامه افزوده است: در منطقه سجزی علاوه بر موارد یاد شده از بین رفتن سنگفرش بیابانی، بهره برداری از معادن گچ خاک، بهره برداری از معادن شن و ماسه آن را به یک اکوسیستم شکننده تبدیل کرده است که سرعت آستانه فرسایش بادی 5/3 تا 5/4 متر بر ثانیه است و به یک منطقه فوق بحرانی تولید ریزگرد برای شهر اصفهان تبدیل شده است.
روزنامه سیمای شهر هم در مطلبی با عنوان سم‌پاشی فاضلاب واحدهای مسکونی ارتباطی به شرکت آبفا ندارد به نقل از معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت :برخی افراد سودجو تحت این عناوین قصد سوء استفاده از شهروندان را دارند.
حسن غلامی با اشاره به سم پاشی ۲۵۰ هزار منهول فاضلاب در فروردین و یا انتهای شهریور ماه توسط این شرکت، گفت: شرکت آبفا استان اصفهان سالی دومرتبه سم پاشی منهول های فاضلاب شهرهای سطح استان را در دستور کار قرار می دهد این درحالیست که این روزها دیده شده که برخی از افراد با نام شرکت آبفا قصد سم پاشی واحدهای مسکونی را دارند که این امر هیچ گونه ارتباطی با فعالیت های صنعت آبفا ندارد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای امروز استان صاف تا کمی ابری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ از فردا جمعه تا اواسط هفته آینده عبور متناوب امواج کم دامنه تراز میانی جو از کشور و استان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سبب افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و در بعضی مناطق احتمال رگبار و رعدوبرق خواهد شد.
بر این اساس طی فردا جمعه احتمال وقوع رگبار محدود به نوار شرق استان خواهد بود، اما طی روز‌های شنبه و سه شنبه در همه مناطق استان احتمال رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
از نظر دمایی بررسی‌ها حاکی از تداوم روند افزایشی دما بویژه دمای شبانه در چهار روز آینده است.

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در اطراف شهر قهجاورستان اصفهان
  • هوای امروز استان صاف تا کمی ابری
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • مرور مهم ترین اخبار روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ قم
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی سه شنبه ۲۹ فروردین
  • فیلم | سیل در فرودگاه دبی پرواز ها را لغو کرد
  • فرودگاه و خیابان های دبی به رودخانه تبدیل شد! (+فیلم)