Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران - ایرنا -مدیر آب ‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:401 میلیارد ریال اعتبار در چهار سال گذشته برای اجرای 9 طرح کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت هزینه شده است.

عبدالعلی بهاءالدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سه هزار و 150 هکتار از زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر، 2 مجتمع گلخانه‌ای در سرابنیز و ماهور باشت، تأمین آب و اجرای طرح‌های آبیاری نوین در 700 هکتار از زمین‌های کشاورزی غورک، چالموره و چاه تلخ باشت، احداث 100 هکتار باغ در روستای آرو، تأمین آب 900 هکتار از زمین‌های کشاورزی باباکلان و دژسلیمان در گچساران هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 622 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل و پرداخت این طرح‌ها مورد نیاز است.
مدیر آب ‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از برنامه ریزی برای اجرای آبیاری قطره‌ای و بارانی در 290 هکتار باغ مناطق چرزو، دیل و اسپر در گچساران خبر داد.
بهاءالدینی گفت: این طرح‌ها با 38 میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: سه طرح مجتمع‌های کشاورزی و دامی در شهرستان‌های گچساران و باشت در حال اجراست که تکمیل آنها 480 شغل ایجاد خواهد کرد.
مدیر آب ‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهره برداری از طرح‌های احداث گلخانه در 52 زمین کشاورزی گچساران و باشت زمینه تولید سالیانه هفت هزار تن سبزی و صیفی را فراهم می‌کند.
وی گفت: 38 میلیارد و 300 میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.
پنج هزار و 280 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت از سال 1392 تاکنون به آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
اجرای طرح‌های احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری به طول 54 کیلومتر از دیگر خدمات توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت بوده شد.
در دولت یازدهم همچنین 27 کیلومتر جاده بین مزارع در این 2 شهرستان اجرا شده است.
شهرستان‌های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد 60 هزار زمین کشاورزی دارند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی
8143/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان