Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@04:13:21 GMT

سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۶۱۸۹

سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران منتشر شد

به گزارش ایسکانیوز، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با اعلام این خبر گفت: این سالنامه آماری شامل آمار و اطلاعات سینمایی کل کشور از جمله فروش فیلم، تعداد سینماها، تعداد بیننده، قیمت بلیت و... را طی سالیان متمادی به صورت مکتوب، گردآوری شده است.

وی افزود: اطلاعات آماری در این سالنامه به صورت موردی در اختیار مدیران و پژوهشگران به صورت اسناد دیجیتالی برای جویندگان این اطلاعات و آمار گردآوری شده و اکنون با همت و تلاش مدیران و کارشناسان این معاونت، منجر به ارائه گنجینه ای ارزشمند از آمار و اطلاعات فروش سینمای ایران از سال 1364 تا کنون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اربابی با توضیح اینکه کلیه اطلاعات مربوطه از سال 1364 تا کنون تجمیع شده گفت: هم اکنون سالنامه آماری فیلم و سینما در کشور از سال 1364 تا 1383 در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است و طبق برنامه، سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران از ابتدای 1384 تاپایان 1394 به مرور در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: وجود سیستم مکانیزه، از ابتدای سال 1395 اطلاعات و آمار به صورت ماهانه در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفته است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی خاطر نشان کرد: سالنامه فوق به منظور بهره ­گیری بهتر از داده‌ها و امکان ارائه تصویری دقیق از وضعیت سینمای ایران و با هدف پاسخگویی به نیاز فرهنگی و هنری کشور، تقویت ظرفیت­ های مطالعاتی و پژوهشی، فراهم ساختن اطلاعات و آمار صحیح، یکسان و روزآمد، ایجاد سهولت در برنامه­ ریزی واقع­ گرایانه، طراحی، انتشار یافته و سعی می شود با مراکز پژوهشی تعامل کرده و به نحو شایسته سالنامه ها در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

پژوهشگران و علاقه مندان می توانند جهت استفاده از منابع آماری یاد شده به نشانی https://apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch/subappliedresearch مراجعه کنند.

502

سالنامه آماری سینمای ایران پژوهشگران محمود اربابی معاون توسعه فناوری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبردار سینمای ایران درگذشت


به گزارش تابناک، رضا شیخی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان»  و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تنهایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.

‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود