Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@03:40:17 GMT

چرا سیدحسین نصر رئیس دفتر فرح شد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۶۷۳۴

چرا سیدحسین نصر رئیس دفتر فرح شد؟

«چون این کار را در آن زمان یک وظیفه ملی و حتی دینی خودم می‌دانستم و شاید هم اشتباه کردم بلکه حتما اشتباه کردم و گرنه اینگونه چوب آن را نمی‌خوردم»

 سرویس سیاسی فردا: سید حسین نصر از اندیشمندان سنت گرایی اسلامی است که از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۷ در ایران داری مسئولیست‌های مختلف فرهنگی و علمی بوده است که بعد از انقلاب ترجیح داد در آمریکا به فعالیت های خود ادامه بدهد،نصر با وجود اینکه در زمان پهلوی دوم از شخصیت های با نفوذ بود اما او از پذیرفتن پست‌های سیاسی در زمان رژیم شاه امتناع کرد به جز یک پست؛ آن هم ریاست دفتر فرح پهلوی آن هم در تابستان سال ۱۳۵۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
اقدامی که چندان قابل فهم نیست چرا که کسی که در اوج اقتدار رژیم شاه حاضر به پذیرفتن مسئولیت‌های سیاسی نشد چرا در تابستان ۵۷ که رژیم شاه یک رژیم کاملا متزلزل در آستانه فروپاشی بود مسئولیت دفتر فرح را پذیرفت اقدامی که باعث شد در نظر برخی انقلابی‌ها او کارگزار رژیم فاسد شاه قلمداد شود.

هفته نامه سازندگی در قسمتی از گزارشش درباره نصر به این مساله پرداخته است: سید حسین نصر در پاسخ به این پرسش در دو مقطع اظهار نظر کرده است که نمایانگر تطور اندیشه‌ای او هم است. پاسخ اول او در کتاب در جستجوی امر قدسی مطرح شده است:   «این امر را پذیرفتم چرا که پای آینده کشورم در میان بود نه اینکه آن کار را در آن عصر پر خطر از سر بلند پروازی یا ورود به عرصه سیاست کرده ام، چون احساس می‌کردم تنها میانجی هستم که می‌توانم در این وضعیت به ایجاد موقعیتی کمک کنم که مثلا آیت الله خمینی با شاه مصالحه کند و حکومت سلطنتی اسلامی بر پا شود که در آن علما نیز در مورد امور حکومتی اطهار نظر کند، اما اساس حکومت به هم نریزد بسیاری از علما نیز هدفی جز این نداشتند»

بیست سال بعد سید حسین نصرجواب صریحی تری به پرسش مطرح شده می‌دهد

«چون این کار را در آن زمان یک وظیفه ملی و حتی دینی خودم می‌دانستم و شاید هم اشتباه کردم بلکه حتما اشتباه کردم و گرنه اینگونه چوب آن را نمی‌خوردم»

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری توییتر خود باا انتشار تصویری از دیدار خود با آویگیل ایدان ۴ ساله که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آزاد شده است، نوشت: من تا زمانی که همه گروگان‌ها مانند ابیگل که توسط حماس از خانواده‌های خود جدا و به اسارت گرفته شده اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت.

رئیس جمهور آمریکا با مظلوم نمایی درباره اسرای اسرائیلی و نادیده گرفتن هزاران فلسطینی در بند اسرائیل افزود: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی