Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین‌الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا سیاست انکار را در پیش گرفته است و در نتیجه امتناع از قوانین بین‌المللی در حال به وجود آوردن سرنوشتی شوم است که جهان را نا امن می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهروز کمالوندی در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین‌المللی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع "همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها" که روز سه‌شنبه در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: نظرات دو طرف در اتحادیه اروپا مطرح شد و پیشنهاد این سمینار به میان آمد و از سوی دو طرف تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سمینار می‌خواهد چشم‌انداز همکاری‌های هسته‌ای را مرور کند چراکه همواره باید نگاهی به برجام داشته باشیم. یک برجام موفق از فرآیندی عبور می‌کند که همه در آن همکاری کنند. تصویری روشن از ایران و جهان ما را قادر می‌سازد تا به چشم‌انداز مشخصی برسیم.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی با اعلام ایجاد دو کارگروه در زمینه‌ ایمنی هسته‌ای اظهار کرد: باید در ایمنی تاسیسات هسته‌ای توجه شود. رویه‌های فنی میان دو طرف در حال مذاکره است و اتحادیه اروپا و ایران در این زمینه کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: به دومین کارگروه تکلیف شده است که همکاری‌های ایران و اروپا را پیش ببرد. خوشبختم که از طریق همکارانم بیان کنم که تعامل خوبی میان ایران و اروپا برقرار شده است. در این دو روز علاوه بر همکاری‌ها با اتحادیه اروپا با طرف‌های دیگر هم همکاری داریم. ساخت دو سایت مهم در بوشهر و طراحی مجدد راکتورهای کاربردی با همکاری چین و تعمیر و نگهداری سایت‌ها از جمله همکاری‌ها است.

کمالوندی تاکید کرد: تکرار می‌کنم که نخستین اولویت دو طرف باید ماندگاری برجام باشد. تعامل به وجود آمده میان ایران و اروپا در حوزه هسته‌ای به دشواری به دست آمده پس ضروری است که برجام حفظ شود و همه به آن متعهد باشیم، در این صورت ما هم به برجام متعهد خواهیم بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: متاسفانه رفتارهای آمریکا و سیاست تقابل صهیونیست‌ها و عربستان به تشنج در منطقه دامن می‌زند. آمریکا سیاست انکار را در پیش گرفته است و در نتیجه امتناع از قوانین بین‌المللی در حال به وجود آوردن سرنوشتی شوم است که جهان را ناامن می‌کند.

وی ادامه داد: برای درک واضح‌تر نقش ایران در منطقه باید گفت که ایران با تروریست‌ها مقابله می‌کند و در منطقه و جهان تدبیر دارد. ایران تهدیدات منطقه‌ای را از بین برده است. ایران هراسی تنها هیزم بر آتش می‌ریزد. افکار عمومی ایران از فقدان اعتماد رنج برده است و هرگونه صدمه به توافق هسته‌ای قابل قبول نیست. در خاتمه باید بگویم که چشم انداز همکاری با اروپا با حفظ برجام محقق می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد؛ سردار آزمون دوباره شاگرد این مربی می‌شود؟
  • سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی