Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:43:37 GMT

۱۰۰ میلیارد تومان اقلام ارسالی هلال‌احمر به کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۸۵۴۹

۱۰۰ میلیارد تومان اقلام ارسالی هلال‌احمر به کرمانشاه

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله استان کرمانشاه، گفت: به آسیب دیدگانی که نیاز به خدمات توانبخشی دارند، خدمات رایگان ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی‌اصغر پیوندی در نشست خبری تشریح خدمات هلال‌احمر در زلزله اخیر غرب کشور، اظهار داشت: تعداد تلفات این حادثه ۴۳۶ نفر بوده است. جمعیت هلال‌احمر بر اساس وظایف ذاتی خود، در ساعات اولیه همه امکانات خود را بسیج کرد و به همراه دیگر ارگان‌های نظامی توانست تا حد زیادی امکانات را در منطقه فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین کار هلال‌احمر، تخمین اولیه‌ای بود که طبق همین تخمین، ۱۵۰ هزار نفر تحت تأثیر این زلزله قرار گرفتند و پیش‌بینی کردیم که ۳۳ هزار خانوار دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند. اعزام نیرو و تجهیزات را در همان ساعات اولیه از استان‌های اطراف داشتیم. تیم سگ‌های زنده‌یاب که شامل ۳۱ تیم می‌شدند، ۶ نفر زنده و ۱۵ جسد را کشف کردند.

پیوندی ادامه داد: ما قبل از حادثه  ۱۰ هزار چادر در انبار استان کرمانشاه داشتیم و ۱۵ هزار چادر نیز از استان‌های مجاور به سرعت به آنجا ارسال کردیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: ۱۶۳۰ روستا بر اساس گزارش مدیریت بحران کشور تحت تأثیر این زلزله بوده‌اند و ما آن را به ۸ منطقه تقسیم کردیم تا بتوانیم خدمات را به نحو بهتری ارائه دهیم.

وی افزود: درمان و اسکان اضطراری وظیفه اصلی هلال‌احمر است که در همان روز شروع به کار کردیم. ۵۶۵۰ چادر در روز اول به شهرستان سر پل ذهاب ارسال کردیم اما به دلیل نبودن نظم در این شهر، اقلام به درستی در بین آسیب‌دیدگان تقسیم نشد. از روز سوم با تشکیل شورای تأمین و حمایت نیروی انتظامی، شرایط نظم در شهر به مراتب بهتر شد.

پیوندی اظهار کرد: اکنون حدود ۸۲ هزار و ۵۴۰ چادر در مناطق شهری و روستایی میان مردم زلزله‌زده تقسیم شده است. ۲۴۰ هزار تخته پتو، ۱۹ هزار چراغ گرمایشی، ۶۴۰هزار قوطی کنسرو و ۳۲ هزار ظروف در این منطقه توزیع شده است. ۲۸۰ تن نایلون در انبارهای استان کرمانشاه ذخیره کرده‌ایم که تا دیروز ۱۲۰ هزار تن آن را توزیع کردیم و این توزیع در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: مبلغ ریالی اقلام ارسالی ما بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. از این لحظه به بعد تا اسکان دائم آسیب‌دیدگان زلزله، کمک‌های اولیه امدادی را بین مردم توزیع خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار نفر را با دفترچه امدادی تحت پوشش قرار دهیم. سبد غذایی ۷۲ ساعته را از دیروز شروع کردیم و توزیع این سبد در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از لحظات اولیه روز بعد از حادثه، ۵ فروند بالگرد به منطقه اعزام شد که این بالگردها توانستند امکانات خوبی را ارائه دهند و بیش از ۱۲۰ هزار کیلوگرم توسط این بالگردها جابجا شد و در مجموع حدود ۲۴۰ ساعت پرواز داشته‌اند.

پیوندی گفت: تعداد کمک‌های مردمی تا این لحظه بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است و تاکنون ۲۰ هزار تن اقلام امدادی به استان زلزله‌زده انتقال داده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: اگرچه وظیفه هلال‌احمر برای ارائه خدمات ۴۵ تا ۲ ماه است، اما ما تغذیه و درمان را تا زمانی که مردم از این وضعیت به اسکان دائمی منتقل شوند، ادامه خواهیم داد.

وی گفت: بهتر است کمک‌های مردمی به کمک‌های نقدی معطوف شودو مردم در صورت کمک غیرنقدی نیز وسایل گرمایشی مانند پتو، چراغ‌های والور و هیترهای کوچک ارسال کنند. به آسیب‌دیدگانی که در این حادثه دچار قطع عضو شده‌اند و نیاز به توانبخشی دارند، خدمات رایگان ارائه خواهد شد.

پیوندی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به جمعیت هلال‌احمر روز به روز بیشتر می‌شود و این موضوع از اموالی که وقف کرده‌اند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنها در طول این سال‌ها مشخص است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

محمد عشقی افزود: در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه استان یزد بخصوص در شهرستان‌های میبد و اردکان و بهاباد شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

وی گفت: بر این اساس؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان