Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@15:55:30 GMT

صیادان غیرمجاز بر سر سفره صیادان بومی بندرخمیر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۲۰۹

صیادان غیرمجاز بر سر سفره صیادان بومی بندرخمیر

رئیس اداره شیلات شهرستان بندرخمیر گفت: صیادان غیرمجاز با اشغال محل های صیادی اجازه تور انداختن به صیادان بومی را نمی دهند و این موضوع مشکلی است که صیادان بومی با آن درگیر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از لوار بندرخمیر، حسین سکنایی رییس اداره شیلات شهرستان بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار لوار گفت: صید صیادان غیرمجاز در محدوده آبهای شهرستان بندرخمیر بزرگ ترین مشکل صیادان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محدوده صید صیادان هر شهرستان مشخص است و نمی توانند در آب های شهرستان دیگر اقدام به صید آبزیان کنند، لیکن صیادان از شهرستان های همجوار با شناور و ادوات غیرمجاز در آب های شهرستان بندرخمیر اقدام به صید غیر مجاز می کنند. آنها با اشغال محل های صیادی اجازه تور انداختن به صیادان بومی را نمی دهند و این موضوع مشکلی است که صیادان بومی با آن درگیر هستند.

رئیس اداره شیلات شهرستان بندرخمیر عنوان کرد: صیادان غیر مجاز در فصل های ممنوعیت صید با تورهایی که حتی بچه ماهی ها را هم در خود گرفتار می کند اقدام به صید آبزیان مى کنند و این خود معضل بزرگی برای ادامه حیات برخی از آبزیان است.

وی افزود: شهرستان بندرخمیر به دلیل نداشتن یگان حفاظت از آبزیان در این مورد نمی تواند اقدامی انجام دهد و جا دارد مسولین برای این معضل چاره‌ای بیاندیشند.

حسین سکنایی با گلایه از وضعیت موجود اسکله و بندرگاه شهر بندرخمیر بیان کرد: اسکله بندرخمیر فرسوده است و نیاز به تعمیر دارد، به همین دلیل لنج های صیادی در این اسکله فعالیت نمی کنند. نهاد های ذیربط برای تعمیر اسکله می گویند چون لنجی در این اسکله فعالیت نمی کند آن را تعمیر نمیکنیم و از طرفی لنج ها نیز تا زمانی که مشکلات اسکله رفع نشود در آن محل فعالیت نمی کنند.

وی از عدم تخصیص یارانه بیمه به عنوان یکی از مهمترین مشکلات صیادان نام برد و افزود: مالکان شناور که اکثرا صاحبان شناورهای کوچک و محقری هستند در سیستم بیمه به عنوان کارفرما شناخته می شوند و باید حق بیمه ای به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بپردازند که همین مبلغ درصورت تعلق گرفتن یارانه به ۷۰ هزارتومان تقلیل می یابد و این موضوع باعث نارضایتی صیادان شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان بندرخمیر عنوان کرد: در شهرستان بندرخمیر تعداد ۲۶ فروند قایق صیادی فعال و بر روی هر شناور برای ۵ نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال نمایندگی شیلات در شهرستان بندرخمیر به اداره شیلات تبدیل شده لیکن هنوز با مشکلاتی روبرو است که از جمله آنها باید به نداشتن نیروی انسانی کافی اشاره کرد.

حسین سکنایی با بیان فرصت اقتصادی و اشتغالزایی ایجاد مزرعه پرورش میگو در بندرپل و روستای لشتغان بیان کرد: مطالعات در خصوص ایجاد و راه اندازی مزرعه پرورش میگو در روستاهای بندرپل و لشتغان انجام شده لیکن محیط زیست اجازه شروع پروژه را نمی دهد. در صورت راه اندازی مزرعه پرورش میگو علاوه بر منفعت اقتصادی برای شهرستان شاهد اشتغالزایی برای جوانان نیز خواهیم بود.

وی افزود: پاسخ محیط زیست برای جلوگیری از ایجاد مزرعه پرورش میگو در روستاهای بندرپل و لشتغان این است که در محدوده تالاب بین المللی قرار دارند لذا نیاز است که مسولین جهت بررسی به موضوع ورود کرده و راهکاری برای آن ارایه شود.

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است