Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از داوطلبان جمعیت هلال احمر سمنان مشغول بسته بندی پوشاک گرم اهدایی مردم استان سمنان به زلزله زدگان کرمانشاه هستند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران

بنیاد کرامت رضوی به عنوان سازمان اجتماعی آستان قدس رضوی در قالب نهادی مردمی و جهادی، طرح‌های مختلفی را در عرصه محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات اجتماعی در دست اجرا دارد.

رویکرد اجتماعی آستان قدس رضوی، گسترش مستمر پایگاه مولد اجتماعی در چهارچوب فرهنگ و معارف رضوی از طریق طراحی مدل و بسترسازی برای به میدان آوردن نیرو‌های فعال مردمی، به‌منظور خدمتگزاری کریمانه به زائران و مجاوران، با تأکید ویژه بر توانمندسازی نیازمندان در مناطق موقوفه‌دار و هدف و همچنین جلب مشارکت عمومی در آبادانی موقوفات و توسعه نذور و تعامل و همکاری با نهاد‌های همسو و نخبگان است.

این خدمات در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و انتظار معظم له از آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به مردم، به‌ویژه نیازمندان ارائه می‌شود.

محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: ساخت و تجهیز سه بلوک جدید مرحله سوم زائرسرای رضوی، تکمیل و تجهیز ۲۴ بلوک مرحله ۲ زائرشهر رضوی، تکمیل مرحله یک مدرسه مهرشهر بیرجند، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های باغ اردوگاه خاتون، توسعه و تکمیل مجتمع‌های ورزشی شهید دارایی و شهید اصلانی و ایجاد مجتمع‌های اقامتی زائران میان‌راهی مهران و ریمدان از جمله این فعالیت‌ها است.

او افزود: طرح مرحله سه زائرسرای رضوی در زمینی به وسعت حدود ۲۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع با زیربنایی در حدود ۱۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع در قالب هفت بلوک چهار طبقه با ظرفیت ۱۴٠٠ اتاق به منظور اسکان زائران امام رضا (ع) و طرح توسعه آشپزخانه زائرسرا در زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع هم اینک در دست اقدام است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: مرحله ۲ زائرشهر رضوی نیز در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و زیربنای ۳۴ هزار متر مربع، با ۲۸ بلوک و ظرفیت سه هزار نفر طراحی شده، که تاکنون ۶ بلوک این طرح به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

استادآقا بیان کرد: همچنین مرحله نخست مجتمع آموزشی مهرشهر بیرجند دارای ۲ مدرسه و ۱۶ کلاس درس، در زمینی به وسعت ۶ هزار مترمربع در زیربنای چهار هزار مترمربع در حال تکمیل است.

او با اشاره به تهیه برنامه سالانه و اجرای طرح‌های مختلف بنیاد کرامت، تصریح کرد: باغ اردوگاه خاتون در زمینی به مساحت ۲٠ هکتار ویژه بانوان و دختران ایجاد شده و توسعه و تکمیل زیرساخت‌های آن با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تاکید کرد: همچنین طرح‌های تکمیل و توسعه مجتمع ورزشی شهید اصلانی در منطقه توس در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزار متر مربع و مجتمع ورزشی شهید دارایی در شهرک شهید رجایی در زمینی با مساحت چهار هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزار متر مربع در مناطق حاشیه شهر مشهد نیز در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفته است.

استادآقا اظهار کرد: طراحی مجتمع میان‌راهی در شهر مرزی مهران در زمینی به وسعت ۲۵ هزار متر مربع و مجتمع فرهنگی و زائرسرای میان‌راهی امام رضا (ع) در منطقه ریمدان در مرز سیستان و بلوچستان در زمینی به وسعت ۱۸ هکتار از دیگر اقدامات در حال انجام است.

او افزود: این ۲ مجتمع دارای ۲ مکان استراحت مجزا برای آقایان و بانوان، دارالشفا، آشپزخانه، توقفگاه، حمام و سرویس بهداشتی است که در فاصله بسیار نزدیک به نقطه صفر مرزی قرار گرفته و دارای ظرفیت پذیرایی از زائران در ایام مختلف به ویژه اربعین حسینی است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی بر جدیت این بنیاد در نظارت بر اجرای طرح ها، طبق برنامه زمان‌بندی و ایجاد ساز وکار‌های افزایش منابع و مشارکت‌های مردمی در بنیاد و واحد‌های تابعه تاکید کرد.

پویش زیارت اولی‌ها

جعفر رئیسیان زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نیز با اشاره به بخش دیگری از اقدامات این بنیاد گفت: پویش زیارت اولی‌ها، ویژه احسان‌جویان و گروه‌های خاص آسیب‌پذیر اجتماعی توسط بنیاد طراحی شده است.

او با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا (ع) به بیان اهداف این طرح پرداخت و افزود: این طرح به دنبال آن است تا زمینه تشرف افرادی را که تاکنون به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی نتوانسته‌اند به حرم امام رضا (ع) مشرف شوند و یا دست کم از آخرین سفرشان پنج سال گذشته است، فراهم کند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: زائر اولی‌ها در این پویش به صورت رایگان سه روز مهمان امام رضا (ع) می‌شوند و در مدت اقامت از خدمات اسکان، اطعام، حمل و نقل، برنامه‌های فرهنگی و سوغات متبرک و زیارت گروهی بهره‌مند خواهند شد.

رئیسیان زاده بیان کرد: در ۶ سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اولی به همت این بنیاد به زیارت امام رئوف مشرف شده‌اند که سالانه ۳٠ تا ۵٠ هزار نفر به این جمع اضافه می‌شوند.

او در خصوص چگونگی شناسایی افراد کم برخوردار و اعزام آنها به مشهد برای زیارت حرم مطهر رضوی تصریح کرد: این افراد از طریق کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور واقع در استان‌ها و شهرستان‌ها شناسایی خواهند شد یا حسب درخواست متقاضیان پس از خوانش و بررسی نامه هایشان، با عنایت امام رضا (ع) زمینه تشرف‌شان فراهم می‌شود.

تحکیم و تعالی خانواده

فاطمه دژبرد مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی هم گفت: این مرکز با هدف صیانت و اعتلای روزافزون کارکرد خانواده در مسیر تحکیم و تعالی آن و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس و مجموعه نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی فعالیت‌های آموزشی، مشاوره‌ای و حمایتی را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داد.

او با اشاره به مجموعه برنامه‌های نوروزی و رمضانی این مرکز افزود: برگزاری افطاری و اردوی خانوادگی برای ۶۰۰ نفر از جمله اقدامات این مرکز بود که سعی شد در قالب این برنامه، الگوسازی و مشارکت در ایجاد فضای بانشاط، اثرگذار، آرامش بخش و وحدت آفرین در خانواده مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: امسال آیین باشکوه شب‌های قدر به صورت خانوادگی، همراه با ویژه برنامه‌ای برای کودکان و توزیع سحری برای بیش از چهار هزار نفر مخاطب با هدف ارتقای معرفتی و تعالی معنوی و الگوسازی الهام بخش اجرا شد.

دژبرد با تبیین طرح "دختر ماه"، بیان کرد: طرح رویداد ملی دختر ماه که در اسفند ۱۴۰۲ از حرم مطهر رضوی با آماده سازی ۲۰ هزار بسته آغاز شد، بسته‌ها و هدایای ویژه در ماه پرخیر و برکت رمضان، به منظور استمرار ارتباط با دختران توسط پشتیبانان و با برنامه‌ریزی یک شبکه انگیزشی توسط خادمان و خادمیاران کانون تخصصی بانوان، در درب منازل به دختران تازه مکلف تقدیم و تحویل شد.

او همچنین با توجه به شبکه‌سازی واسطان ازدواج تصریح کرد: تداوم توزیع ۴۰۰ سری جهیزیه نوعروسان نیازمند، با محوریت کانون‌های خادمیاری، از دیگر اقدامات این مرکز در سطح استان‌های کشور در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بود.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بی مهری و مهربانی دو روی سکه ما با زمین
  • گرمای بهاری در مازندران
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • فرنگی‌کار کرمانشاهی بعد از پایان محرومیت ۴ساله: جبران می‌کنم
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید