Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@12:59:45 GMT

عراقچی :روابط خوبی در تمام سطوح با اروپا داریم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۵۷۴

معاون وزیر امور خارجه گفت: پس از برجام ارتباطات ایران و اتحادیه اروپا بسیار توسعه یافته است و با اروپا روابط خوبی در تمام سطوح داریم.

به گزارش  صدای ایران، عباس عراقچی که در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و اتحادیه و اتحادیه اروپا سخن می‌گفت ، خطاب به مهمانان اظهار کرد: به شهر زیبای اصفهان که شهر خودم هست، خوش آمدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تشکر می‌کنم از خانم اشمید دوست قدیمی و خوبم برای سازمان دهی این سمینار و همچنین از اتحادیه اروپا .

 وی افزود: دیروز دور سوم گفتگوها را با اتحادیه اروپا داشتیم. همچنین بحث کردیم در خصوص بانکداری سرمایه گذاری و ارتباطات فرهنگی و ارتباطات مردم با مردم و موضوعات مختلف مانند مهاجرت و حقوق بشر. 

عراقچی گفت: به بسیاری از موضوعات رسیدیم تا نقشه راه را بیان کند. برجام در آوریل 2013 امضا شد و یکی از مهمترین زمینه‌ها بحث انرژی با اروپا است و نفت و گاز این ارتباطات را قوت می بخشد.

 عراقچی تصریح کرد: ما قرار دادهایی با توتال داریم و همکاری‌های قابل گسترشی داریم. پس از این، سمیناری در این حوزه برگزار می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه گفت: بحث ایمنی هسته ای یکی از موارد مهم است. پزشکی هسته ای نیز بحث مهمی است. وزارت خارجه از همکاری با اتحادیه اروپا حمایت می کند. ما در سطح متخصصین  عالی رتبه بحث می‌کنیم تا بتوانیم به یک درک صلح آمیز برسیم. 
عراقچی افزود:  تشکر می کنم از مواضع اروپایی‌ها در برجام . امیدوارم سود ببریم از این توافق مهم، ایران به آن وفادار است و پایبند مانده و دبیر آژانس بین الماللی انرژی اتمی برجام را تایید کرده است و به خاطر حمایت اروپایی ها تشکر می کنم. اروپا و ایران می توانند روابط خود را افزایش دهند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در گفتگوی تلفنی امروز دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، آخرین وضعیت موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی و مناسبات ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفتگو به اهمیت تداوم گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و تداوم تماس‌ها و دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها تاکید کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وضعیت جاری در غزه و دریافت گزارش‌های تکان دهنده از اعدام فلسطینیان در بیمارستان شفا و قتل عام زنان و کودکان از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: متاسفانه نتانیاهو، پرونده غزه و حتی منافع ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خود گرفته است.
وی افزود: تداوم بحران انسانی و گرسنه نگاه داشتن مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را به «بحران واقعی قرن» تبدیل کرده است.

امیرعبداللهیان از دیدگاه بورل مبنی بر ضرورت توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسانی فوری به غزه قدردانی کرد و با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و اتحادیه اروپا در موضوع فلسطین گفت: زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان شفای غزه تشکیل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه، ضمن اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک جوزف بورل برای کمک به پایان بحران غزه، از استاندارد‌های دوگانه و متناقض غرب در قبال فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.

دکتر امیر عبداللهیان تداوم ارسال سلاح از سوی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه را در کنار ارسال نمایشی کمک‌های انسانی، نمونه‌ای از این رویکرد متناقض برشمرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا موضعی روشن در موضوعات منطقه‌ای داشته و به صراحت گفته ایم توسل به جنگ راه حل نیست.
وی تکرار ادعا‌ها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستانسرایی و ادعایی کسل کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات و تماس‌های مستمر مورا و دکتر باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متقابلا انتظار جدی دارد طرف‌های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کاملا پایبند باشند.

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این گفتگو، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

بورل با بیان این که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای همچنان از اولویت‌های اتحادیه اروپاست، بر ضرورت تداوم پیگیری گفتگو‌های هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

وی در موضوع فلسطین، برنامه اتحادیه اروپا را تداوم ارسال کمک‌های انسانی به غزه و حمایت از اقدامات «آنروا»، حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن برای دستیابی به آتش بس دائمی و همکاری با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی عنوان کرد و ضمن ابراز مخالفت مجدد با حمله اسرائیل به رفح، از سیاست این رژیم در گرسنگی دادن به غیر نظامیان انتقاد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه، خواستار تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

در این گفتگو برخی موضوعات مورد علاقه از جمله امور کنسولی نیز مورد توجه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد
  • تاکید بر تداوم دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها
  • تداوم گفت‌وگوها و دیدارهای ایران و اروپا برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید ایران و اروپا به تداوم گفت‌وگوها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل