Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:28:06 GMT

غلظت گرد و غبار در اهواز به ۵۸ برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۶۳۲

غلظت گرد و غبار در اهواز به ۵۸ برابر حد مجاز رسید

اهواز - میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان اهواز ظهر امروز به ۵۸ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست استان خوستان میزان غلظت گرد و غبار ساعت ۱۳ در شهراهواز به هشت هزار و ۷۱۴ میکروگرم رسیده است.

میزان عادی ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است که بر این اساس میزان علظت گرد و غبار در شهرستان اهواز پیش از ظهر امروز به ۵۸ برابر حد مجاز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه می‌شود؛ بیماران قلبی و ریوی در این شرایط ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند. همچنین افرداد عادی در صورت کار ضروری داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتماً از ماسک استاندارد (ماسکهای مخصوص گرد و غبار) استفاده کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر

پس از چند روز وزش باد‌های شدید در یونان، مه زرد مایل به نارنجی چندین شهر از جمله پایتخت را در بر گرفته و دید مردم را مختل کرد. شدت گرد و غبار و رنگ نارنجی حاکم بر آتن در حدی است که برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی آن را به مریخ تشبیه کرده‌اند.

به گزارش گاردین، این باد‌ها که از سمت جنوب و از صحرای بزرگ آفریقا می‌وزد، شن و ماسه زیادی را به همراه آورده و یکی از بدترین حوادث آب و هوایی است که از سال ۲۰۱۸ در این کشور رخ داده است. 

مقامات هشدار دادند که غلظت گرد و غبار می‌تواند نور خورشید و دید افراد را کاهش دهد و همچنین مشکلات تنفسی ایجاد کند. 

وزش باد همچنین به آتش‌سوزی در جنوب یونان دامن زده است.

گفتنی است، صحرای بزرگ آفریقا سالانه ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تن گرد و غبار آزاد می‌کند. ذرات بزرگ به سرعت به زمین باز می‌گردند، اما غبار‌های کوچک می‌توانند هزاران کیلومتر را طی کنند و به قاره اروپا برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • آسمان این شهر نارنجی شد
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • یورو رکورد زد
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز