Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد راستاد در نشست خبری با اصحاب رسانه در این بندرگفت: فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی نیمه اول آذرماه با حضور رئیس جمهور و فعالین بخش خصوصی داخلی وخارجی، اتحادیه‌های حمل ونقل و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ کشتیرانی کشور افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دعوتنامه رسمی برای وزرای حمل ونقل ۲۷ کشور جهان شامل ترکیه، افغانستان، روسیه، ترکمنستان، پاکستان، هند، ژاپن، کره‌جنوبی چین، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، گرجستان، قراقستان، آذربایجان، عراق، کویت، عمان، قطر، سنگاپور، اندونزی، ایتالیا، آلمان، فرانسه وسوئیس برای شرکت در مراسم افتتاح ارسال شده است.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اشاره‌ای هم به تجهیزات فاز یک داشت و گفت: ۲۴ دستگاه جرثقیل وتجهیزات ترابری فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی در قالب سه پارت از کشور آلمان خریداری و وارد بندر شده و آماده بهره‌برداری است.


راستاد با اشاره به سرمایه گذاری هند در بندر چابهار تصریح کرد: قرارداد سازمان بنادر ایران وشرکت IPGL هند در مراحل نهایی است وقراراست بخش اول تجهیزات آن که چهاردستگاه جرثقیل کانتینری (گنتری کرین) است تا دو سال دیگر وارد چابهار شود.


وی ادامه داد: درمجموع شرکت هندی با خرید ۳۲ دستگاه جرثقیل و تجهیزات ترابری ۸۵ میلیون دلار و ۲۸۶ هزاردلار در بخش تجهیزات فاز بندر شهید بهشتی سرمایه گذاری می‌کند.


راستاد تصریح کرد:هند هم چنین یک خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری برای توسعه بندر چابهار اختصاص داده که در حال تطبیق تجهیزات موردنیاز برای سرمایه گذاری روی ترمینال مواد غله در مرحله اول است.


مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوری با اشاره به صادرات ۱۶ میلیون تن کالا از هند به افغانستان و کشور‌های آسیای میانه درسال تصریح کرد: باتوجه به تعهد ۱.۱ میلیون دلاری گندم اهدایی هند به افغانستان و راه اندازی خط منظم کشتیرانی هند-چابهار امیدواریم با افتتاح فاز اول و ارایه بسته‌های تشویقی به سرمایه گذاران وصاحبان کالا بخش مهمی از کالای صادراتی هند به افغانستان و آسیای میانه را در چابهار جذب کنیم.


وی بیان کرد: بخش اول تعهد هند به افغانستان که درقالب ۱۱۰ هزار گندم و ۳۵ هزارکانتینر است با سرعت وکیفیت مطلوبی درحال تزانزیت به افغانستان از راه چابهار است که کشتی سوم این محموله ۲۲ نوامبر در بندر چابهار پهلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/گ

افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج: فصل آینده قطعا وار خواهیم داشت

به گزارش "ورزش سه"، در حاشیه برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان گیلان، مهدی تاج در خصوص موضوع تجهیزات وار با خبرنگاران گفت و گو کرد. رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگاران استان گیلان که به اشتباهات داوری در دیدار پرسپولیس – ملوان اشاره کردند؛ گفت: همه معتقدند که دارند ضرر می‌کنند، من نمی‌دانم پس کدام تیم نفع می‌برد از داوری. اما در کل حرف درستی می‌زنید و تجهیزات وار باید به کشور وارد شود اما من شخصا امیدوار نیستم که حتی با وجود وار هم، بعضی افراد اعتراض نکنند. چون حس می‌کنم اعتراض کردن در فوتبال یک اتفاق طبیعی شده است و هرکسی باید یک اعتراضی بکند تا اگر ناکامی وجود دارد؛ مسئولیتش تقسیم شود و بخشی از آن به داور مربوط شود.

او ادامه داد: مهم این است که ما وار را وارد کنیم تا زمینه اعتراض را از بین ببریم. از همین فردا تعداد 25 داور ما در کلاس‌های آموز وار شرکت خواهند کرد که تدریس آن به عهده مدرس اسپانیایی و ایتالیایی خواهد بود. هفت داور هم آموزس حضور در اتاق وار را خواهند دید که توسط داوران مصری و اردنی خواهد بود. این درحالی است که 6-7 داور ما همین الان لایسنس دارند. با دریافت گواهی‌هایی که بعد از این کلاس‌ها داوران دریافت می کنند؛ مشکلی از بابت داوران نخواهند داشت. این آموزش‌ها با دو دستگاهی انجام می‌شود که ما همین الان در تهران داریم و امیدواریم به زودی هفت دستگاه وارد کشور کنیم.

تاج در پایان گفت: اینکه الان من در این جمع بخواهم بگویم چه مشکلاتی در مسیر وارد کردن تجهیزات وار وجود دارد؛ به ظاهر ساده است اما در مجموع مشکلات خاص خودش را دارد که در تلاش هستیم آن را رفع کنیم و به زودی تجهیزات وارد شود. این تجهیزات به شکل ون وار خواهد بود؛ در دنیا هم ون وار مرسوم است و سپس به این شکل تجهیزات برای مسابقات به محل مربوطه اعزام می‌شود. البته در برخی از استادیوم‌ها به شکل ثابت ما وار خواهیم داشت و شرکت تجهیز مسئولیت آن را عهده‌دار خواهد بود. یک سری باشگاه مثل گل‌گهر، سپاهان، ذوب‌آهن هم خودشان تمایل دارند و ما وار را به آن‌ها واگذار خواهیم کرد. در کل تصورم این است که لیگ آینده قطعا با وار انجام خواهد شد و بخش اعظمی از این نارضایتی‌ها رفع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند
  • افتتاح واحدهای مسکونی دانشگاهیان طی روزهای آینده
  • تاج: فصل آینده قطعا وار خواهیم داشت
  • پهلوگیری نخستین کشتی حامل مالچ چوب در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی(ره)