Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار در کشور به نظام اداری و بروکراسی ایران پیوند خورده است گفت: بخشی از این موضوع به ساز و کار اداری و بخشی به محیطی که از خارج کشور به ما تحمیل می شود، وابسته است.

به گزارش ایرنا، حسین میرشجاعیان حسینی روز سه شنبه در نشست 'نحوه اجرایی شدن دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار 'افزود: از ابتدای دولت یازدهم با توجه به اینکه شعار این دولت، بهبود فضای کسب و کار بود، طبق قوانین موجود هیاتی فراقوه ای برای مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای فضای کسب و کار شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: در ادامه این کار، سامانه ایران مجوز نیز راه اندازی و تاکنون بیش از 2 هزار مجوز در این سامانه ثبت شده است.
این مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه در ادامه نیز بررسی مجوزها بر اساس استناد قانونی انجام شد ؛عنوان کرد: بیشتر مجوزها در کشور مقرره قانونی داشته و دارد و مواردی نیز وجود داشته که مجوزها غیرقانونی صادر شده است.
میرشجاعیان حسینی به ترسیم نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور اشاره و بیان کرد: هشت هزار و 900 سرویس بین دستگاهی در کشور شناسایی شده است.
وی گفت: برای تغییر وضعیت کشور و بهبود فضای کسب وکار در حوزه مجوزدهی باید 10 دستگاهی که بیشترین صدور مجوزها را دارند وارد عرصه تسهیل این روند شوند و با این کار مردم این تغییرات را حس خواهند کرد.
میر شجاعیان افزود: دنیا به سمت سیستم های هوشمند حرکت کرده است تا مشکلات فضای کسب و کار حل شود.
معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: مرکز ملی پایش فضای کسب و کار سعی می کند کل فضای کسب و کار کشور را پایش کند.
شاخص فضای کسب و کار نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هر کشور برای انجام فعالیت‌ های اقتصادی و تجاری است.
نشست 'نحوه اجرایی شدن دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار ' با حضور معاون استاندارکرمان و تعدادی از مدیران استانی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: مریم زبان دان
7440/1630

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی

به گزارش “ورزش سه”، روز گذشته یحیی گل‌محمدی همراه یکی از مسئولان باشگاه تراکتور برای پیگیری حل برخی از  امور اداری خود اقداماتی را انجام داد.

در عین حال مدیرعامل و معاون اجرایی باشگاه تراکتور نیز وظایف خود را در این زمینه انجام دادند و اقدامات مثبتی هم برای حل مشکل سرمربی سابق پرسپولیس برداشته شد.

اگرچه هنوز یحیی اجازه امضای قرارداد را به دست نیاورده اما پالس‌های مثبتی در این زمینه وجود دارد و باشگاه تراکتور نسبت به حل سریعتر این مسائل امیدوار شده است.

تراکتور همچنین به نوعی اطمینان یافته که مشکل گل‌محمدی حل خواهد شد و به همین دلیل مسئولیت فنی را به دستیاران مورد اعتماد او سپرده است.

البته زمان طی مراحل اداری هنوز مشخص نیست و باتوجه به انجام امور از سوی یحیی گل‌محمدی و باشگاه تراکتور، حالا همه چیز به تصمیم نهایی در این خصوص واگذار شده که منوط به تشکیل یک جلسه است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • اضافه شدن یک پرواز از فرودگاه شهرکرد
  • وضعیت رودخانه‌های «آه» و «سیاهرود» در آبعلی و رودهن پایش می شود
  • لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • تحول افق شهر نیویورک با برج ۶۲ طبقه جدید