Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@04:53:32 GMT

حمایت از ۳۰هزار مهاجر افغانستانی آسیب پذیر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۷۷۲

حمایت از ۳۰هزار مهاجر افغانستانی آسیب پذیر

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با اشاره به داوری مسابقه نقاشی کودکان مهاجر افغانستان، گفت: فروش آثار به نفع کودکان توسط یکی از بزرگترین شرکت های دارویی به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از مهر، نگار گرامی در ارتباط با سی‌امین سال حضور سازمان برنامه جهانی غذا در ایران، اظهارداشت: برنامه جهانی غذا بزرگ‌ترین آژانس بشردوستانه سازمان ملل با رسالت رسیدگی به گرسنگان در جهان است که بر همین اساس ۳۰ سال پیش برای اولین‌بار با ورود شمار زیادی از پناهندگان افغانستان به کشور وارد عمل شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز یک‌ میلیون افغانستانی دارای مدرک شناسایی یا همان کارت آمایش داریم که از این میان ۳۰‌ هزار نفر از آسیب‌پذیرترین‌های آنها تحت پوشش هستند. این افراد در مهمان‌شهرهایی مستقر هستند و ما سبدهای غذایی مورد نیازشان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و همچنین برنامه‌های تشویقی غذایی در ازای اجازه تحصیل دختران این مهاجران به این خانواده‌ها می‌دهیم تا ضمن جلوگیری از ازدواج زودهنگام دختران، مادران توانمندی در این خانواده‌ها پرورش یابند.

گرامی در ارتباط با مسابقه نقاشی به مناسبت سی‌امین سال حضور WFP در ایران، گفت: این مسابقه نقاشی هر ساله در میان اهالی مهمان‌شهرهای تحت پوشش این سازمان برگزار می‌شود و امسال با حمایت مالی شرکت نوونوردیسک این کار را در برنامه قرار دادیم.

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران اضافه کرد: شعار امسال روز جهانی غذا «مهاجرت و غذا» بود و موضوع کلی این نقاشی‌ها نیز بر این محور قرار داشت که البته ما اصرار خاصی بر این موضوع نداشتیم تا خلاقیت کودکان را در این آثار محدود نکرده‌باشیم.

گرامی تاکید کرد: در واقع بزرگ ترین مشکلی که جاهایی مانند WFP با آن مواجه هستند مسئلهتامین منابع مالی است و جذب این منابع برای ما چون طبق تقسیم‌بندی سازمان ملل در کنار کشورهایی قرار گرفته‌ایم که نسبت به آنها در شرایط خوبی هستیم، کار ‌آسانی نیست. امسال حمایت این شرکت دارویی را برای برگزاری این مسابقه نقاشی در کنار خود داشته‌ایم و بدون این حمایت‌ها نمی‌توان چنین‌ کارهایی را پیش برد.

ویشکا آسایش بازیگر سینما و عضو هیات داوران این مسابقه نقاشی، اظهار کرد: طی این طرح یک ورق کاغذ و یک بسته مداد شمعی در اختیار کودکان این خانواده‌ها قرار گرفت. پیش از این مسابقه فقط برای دختران و با مداد رنگی انجام می‌شد، اما امسال پسران هم شرکت داده‌ شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار نقاشی کشیده شد که از میان آنها ۱۲۰ اثر را انتخاب کردیم، افزود: در نهایت از بین ‌آنها هم به مناسبت سی‌امین سال حضور WFP در ایران ۳۰ نقاشی انتخاب شد که در یک رویداد با قیمت ۱۰۰ دلار برای فروش به نمایش گذاشته خواهند شد. این مبلغ به کودکی که نقاشی متعلق به اوست اهدا می‌شود ضمن اینکه هدیه‌ای نیز برای مدرسه‌ محل تحصیل این کودک در نظر گرفته‌می‌شود.

عضو هیئت داوران گفت: انتخاب این نقاشی‌ها کار آسانی نبود، چراکه هر کدام از این نقاشی‌ها یک دنیا حرف از احساسات و زندگی این کودکان را در خود گنجانده‌است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه (هفتم اکتبر) حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، تس انگرام، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تصریح کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند.

 وی در ادامه افزود آسیب‌های وارد شده به کودکان در غزه، ناشی از صدمات وارده درنتیجه حملات هوایی و آسیب‌های روانی به دلیل درگیری‌های خشونت‌بار بوده است.

این سخنگوی یونیسف در کلیپی ویدیویی که در حساب کاربری سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) منتشر کرد گفت که داستان کودکان غزه نشان‌دهنده تصاویر شنیع و رعب‌آور پیامد‌های درگیری بر انسان‌ها است.

پیشتر جیمز الدر، سخنگوی یونیسف در صفحه کاربری خود در پلتفرم ایکس اعلام کرده بود که گزارش‌های کنونی نشانگر آن است که بیش از ۱۴ هزار جوان درنتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده است، جان خود را از دست داده‌اند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

دیگر خبرها

  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند
  • از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند
  • هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است