Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیرم- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم از وقف خانه ای با ارزش تقریبی یک میلیارد و نیمی برای امور قرآنی در سمیرم خبر داد.

امیر ارسلان جباری گفت وگو با خبرنگار ایمنا ازشهرستان سمیرم اظهار کرد: این واحد مسکونی به مناسبت هفته وقف و به منظور استفاده برای امور قرآنی وقف شده و که مالک نیک اندیش آن خواسته تا نامی از وی برده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خاطرنشان کرد: این منزل مسکونی با ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۱۵۰ میلیون تومان وقف شده تا زمان حیات مالک آن در اختیار خود او خواهد بود و پس از آن برای فعالیت های قرآنی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امیرارسلان جباری با اشاره به برنامه محوری اوقاف مبنی بر توسعه وقف قرآنی تاکید کرد: عواید و سود موقوفه ها، براساس نظر مراجع عظام باید صرف همان محل و نیت واقف شوند، همانطوری که موقوفه شاخص محله دُهان در سمیرم براساس استشهاد محلی و با همکاری موسسه خیریه بیت العباس، صرف مستمندان همان محله می شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ نوع نیت برای وقف اموال مشخص شده است، اضافه کرد: وقف واحد مسکونی در این شهرستان محدود و انگشت شمار است.

جباری همچنین از فروش گردوهای موقوفی در کنار مسجد خانعلی با همکاری آموزش پرورش برای کمک به دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: درآمد فروش محصول گردوی این درختان برای خرید لوازم التحریر و کیف و کتاب دانش آموزان نیازمند مصرف می شود.

وی افزود: هیچ کدام از امامزاده های شهرستان سمیرم نمای بیرونی ندارند و امامزاده بی بی گل خاتون شهر کُمه با ۳۰درصد کار پیشرفت دارد و همچنین گچکاری و سنگ کاری امامزاده سیدمحمد و ساخت طبقه دوم امامزاده سید احمد روستای خفر با کمک خیران انجام شده است.

شهرستان سمیرم دارای ۱۳۸ مسجد، ۸۶ موقوفه متصرفی و غیر متصرفی، ۴۰ حسینیه، مهدیه، دارالقرآن، دارالعلم و تکیه، ۱۰ امامزاده و پنج مقبره است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری در خصوص هشدار هواشناسی

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان: پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری با بازگشایی مسیر آب و خاک ریزی پای تیر‌های برق جهت پیشگیری و جلوگیری از خسارت به شبکه توزیع برق این منطقه اقدام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رژیم جعلی اسرائیل به دنبال جبران آبروی بر باد رفته خود است
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • آمادگی پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری در خصوص هشدار هواشناسی