Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@13:18:22 GMT

حمایت از نیروهای مسلح باید در اولویت بودجه کشور باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۸۰۸

حمایت از نیروهای مسلح باید در اولویت بودجه کشور باشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه حمایت و پشتیبانی از نیروهای مسلح باید در اولویت بودجه کشور باشد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی توجه ویژه به تامین اعتبارات مصرح در قانون داشته باشد.

خبرگزاری فارس: سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (۳۰ آبان ۹۶) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز، پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ با تروریسم به ویژه گروه تروریستی- تکفیری داعش در ابتدای ماه ربیع تبریک گفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اظهارات رییس کمیسیون امنیت ملی در جلسه امروز، ادامه داد: محور مقاومت در مسیر مقابله با عوامل ناامن ساز از جمله تروریسم و داعش، نشان دهنده اقتدار نیرو‌های جهان اسلام در مقابل توطئه‌های دشمنان است؛ حمایت از نیرو‌های مسلح یک ضرورت است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مسولین اعتبارات و بودجه ستاد کل نیرو‌های مسلح در جلسه امروز حضور داشتند، تصریح کرد: بر این اساس مروری بر تکالیف قانونی دولت در قبال نیرو‌های مسلح مطابق احکام بودجه و احکام مصوبات قانونی از جمله مصوبه اقدام متقابل نقض عهد آمریکا صورت گرفت؛ همچنین سردار اسحاقی توضیحاتی ارائه کرد مبنی بر اینکه چه مبالغی تاکنون تخصیص یافته و چه مبالغی هنوز پرداخت نشده و نیاز‌ها و ضرورت‌ها در چه حوزه‌هایی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به اظهارات نمکی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، افزود: افتخار ملی و دینی ما این است که امروز جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بلامنازع در منطقه است و با حمایت‌هایی که صورت گرفته، امنیت داخلی و مرز‌ها در شرایط بسیار خوبی است و برای همه ما امنیت اولویت اول را دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین جمع بندی جلسه این شد که با توجه به تهدیدات موجود علیه جمهوری اسلامی و ضرورت آمادگی کافی برای دفاع از امنیت کشور، حمایت و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح باید در اولویت بودجه کشور باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی توجه ویژه به تامین اعتبارات مصرح در قانون داشته باشد و ۵% بودجه دفاعی صددرصد تامین گردد و به طور قطعی دولت اقدام کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت

فرمانده کل انتظامی کشور، بر ضرورت تأمین بودجه از سوی مجلس برای توسعه هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات در اجرای طرح‌های پلیس تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت