Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@23:26:06 GMT

چگونه شمع اسپرسو درست کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۱۴۲۵

چگونه شمع اسپرسو درست کنیم؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، برای انجام این خلاقیت در خانه از آب داغ و پارافین داغ استفاده می کنیم، پس مواظب باشید بچه ها در هنگام کار اطراف شما نباشند. هم چنین در هنگام ریختن پارافین داغ در شیشه بسیار احتیاط کنید.

 

 

چه چیزهایی نیاز داریم؟

 

– شیشه مربا (یا هر شیشه دیگری)

– فیتیله شمع

– مداد

– شمع های نیمه سوخته بدون عطر

– یک کیسه پلاستیکی زیپ کیپ (کیسه های پلاستیکی که درشان کیپ و بسته می شود)

– ۱ قابلمه یا ماهیتابه

– نصف فنجان تفاله قهوه استفاده شده یا استفاده نشده

– قیچی

– ربان – دلخواه

 

 

مرحله اول

همه مواد را بر روی میزی کنار هم قرار دهید تا در هنگام کار هر چیزی که می خواهید دم دست تان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شمع قرار است یک شمع لایه ای باشد و ۳ لایه پارافین و ۲ لایه قهوه داشته باشد.

 

 

مرحله دوم

ظرف شمع تان را بیاورید،فتیله را درمرکزآن قراردهید،مقدار اضافی فتیله رادور مداد یا خودکاری بپیچید تا فتیله، درهنگام ریختن پارافین داخل شیشه،راست بایستد.

 

 

مرحله سوم

شمع های نصفه را درون یک کیسه پلاستیکی زیپ کیپ قرار دهید و در کیسه را ببندید. ۴ فنجان آب درون قابلمه ای بریزید و آب را گرم کنید. مواظب باشید که آب جوش نیاید. آبی گرم با درجه ای متوسط، گرمای کافی برای ذوب کردن پارافین شمع ها را دارد.

 

 

مرحله چهارم

کیسه حاوی شمع ها را درون آب گرم بگذارید. به دقت مواظب باشید که کیسه پلاستیکی ذوب نشود. در حدود ۷ دقیقه بعد پارافین شمع ها باید آب شده باشد. اگر می خواهید بوی شمع تان را بیشتر کنید، چند قطره قهوه یا عصاره وانیل به پارافین ذوب شده اضافه کنید.

 

 

مرحله پنجم

حالا کیسه را از قابلمه خارج کنید و یکی از گوشه های آن را به وسیله قیچی ببرید. از همان گوشه بریده شده پارافین را آرام آرام درون شیشه شمع تان بریزید. لایه ای به ضخامت ۳ سانتی متر از پارافین در کف شیشه درست کنید و مواظب باشید که در هنگام کار، پارافین به لبه شیشه نریزد. اگر فیتیله در هنگام کار تکان خورد، آن را دوباره در مرکز شیشه قرار دهید.

 

 

مرحله ششم

صبر کنید لایه پارافین خود را بگیرد و بعد یک لایه قهوه به ضخامت ۳ سانتی متر در بالای آن بریزید. مطمئن شوید سطح لایه قهوه تان یکنواخت و ضخامت در همه جای آن یکسان است.

 

 

مرحله هفتم

یک لایه دیگر پارافین آب شده در بالای لایه قهوه بریزید. و بقیه لایه ها را به همان ترتیب درست کنید.

 

 

مرحله هشتم

اگر پارافین در وسط کار خود را گرفت، دوباره آن را به قابلمه آب گرم برگردانید تا ذوب شود. بعد از ذوب شدن دوباره لایه پارافین بالایی را هم بریزید و اجازه دهید شمع برای ۱ ساعت خود را بگیرد و سرد شود.

 

 

مرحله نهم

حالا فیتیله را از ۱٫۵ سانتی متر بالای سطح شمع ببرید. اگر می خواهید شمع تان را هدیه دهید، مقداری روبان، پارچه و … برای تزئین شمع تان فراهم کنید. اگر آن را برای خودتان درست کرده اید، آن را با دیگر وسایل مانند سنگ، صدف، میوه کاج و … آرایش کنید و در نقطه ای از خانه بگذارید، که همه هنرتان را ببینند!

 

 

نکته: اگر در خانه تنها شمع های عطری استفاده شده دارید، از آنها هم می توانید برای درست کردن شمع قهوه تان استفاده کنید، به شرطی که بوی شان در ترکیب با بوی قهوه دلپذیر شود. وانیل یا عصاره نعنا، ترکیب هایی عالی هستند. همچنین ممکن است در خانه شمع استفاده شده به اندازه کافی نداشته باشید، پس می توانید مقداری پارافین بخرید و شمع تان را با آن بسازید.

 

چاره چی

2025

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!

از کف تا سقف‌شان انباشته از کارتن‌های موز صادراتی است. کارتن‌های موز سمت راست به ردیف کارتن‌های زیره ۳ لایه و کارتن‌های سمت چپ به ردیف کارتن‌های زیره ۵ لایه اختصاص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، ردیف‌های تنگ هم که به کوهی کارتنی می‌مانند.

کارتن؛ یکی از مصائب مستاجران

عباس، کارگر یکی از همین حجره‌هاست. او هر روز پیش از طلوع آفتاب سراغ دیگر حجره‌ها می‌رود و کارتن‌های موز محکم و قابل استفاده را جمع‌آوری و خریداری می‌کند؛ بعضی‌ها را به تعداد و بعضی دیگر را به کیلوگرم می‌خرد. قبل از خرید هم به توصیه آقا جمشید (صاحب کارش) خوب کارتن‌ها را وارسی می‌کند تا عیب و ایرادی نداشته باشند. از ساعت حدود ۱۰ صبح قبل از آمدن آقاجمشید، کارتن‌ها مرتب و منظم در حجره روی هم ردیف عمودی ردیف شده‌اند. کمی بعد از آن هم سر و کله مشتری‌ها که این روز‌ها اغلب مستاجر هستند، پیدا می‌شود. عباس هوای آن‌ها را دارد. چون خاطره‌های چندان خوبی از روزگار اجاره‌نشینی خود و اهل و عیالش ندارد. یکی از آن خاطرات همین تهیه کارتن‌های مقاوم برای اسباب‌کشی بود که باید بابت‌شان کلی هزینه پرداخت می‌کرد.

کارتن موزی کم از خدمات پکینگ ندارد!

یکی از مشتری با شنیدن قیمت کارتن‌های موز صادراتی از دهان عباس، کمی متعجب می‌شود و دوباره قیمت را می‌پرسد. عباس هم که عادت دارد به دیدن این تعجب کردن‌ها، تکرار می‌کند: «سایز بزرگ ۲۵ هزار تومان و سایز کوچک ۲۰ هزار تومان.» مشتری که هنوز متعجب است باز می‌پرسد: «این قیمت که گفتید برای همین کارتن‌های موزی‌ست دیگر؟» عباس، چای را لاجرعه سر می‌کشد: «بله؛ توی هر کدامشان می‌توانی از ۵ تا ۱۰ کیلوگرم با خیال راحت اسباب جای بدهی و با خودت ببریشان تا آن سر دنیا.» مشتری که پیش از این کارتن‌های موز را از برخی اصناف با قیمت هر کارتن ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تهیه می‌کرد و با شنیدن هزینه‌های چند ده میلیونی خدمات پکینگ ویژه اسباب‌کشی، دود از سرش برمی‌خاست، بی‌معطلی ۱۰ کارتن موز سایز کوچک از عباس خرید تا همه زندگیش را در آن بسته‌بندی کند.

دیگر خبرها

  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی