Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامۀ «عصری با داستان» در موزه عصارخانه شاهی و «پرفورمانس و موسیقی» در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، همزمان با ویژه برنامه های «اصفهان - لهستان» که ازسوی موزه هنرهای معاصر اصفهان، وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود، رمان «تو به اصفهان باز خواهی گشت» با حضور نویسندۀ آن «مصطفی انصافی» در موزه عصارخاه شاهی معرفی و بررسی می شود، و همزمان «پرفورمانس و موسیقی» نیز در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، پرفورمنس، هنری مرتبط با دیگر رشته‌های هنری است که این اجرا می‌تواند از پیش نوشته شده یا فی البداهه، تصادفی یا کاملاً هماهنگ شده باشد، ذاتی و خودجوش یا دقیق و از پیش طراحی شده، همراه با شرکت بینندگان یا بدون حضور آن‌ها باشد و گاه با اجرای موسیقی همراه شود.

همچنین رمان «تو به اصفهان بازخواهی گشت» نوشته «مصطفی انصافی» از مجموعه «قفسه آبی» نشر چشمه منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب «تو به اصفهان بازخواهی گشت» آمده است: «مصطفی انصافی نویسنده جوانی است که در اولین تجربه روایی‌اش رمانی نوشته مملو از داستان‌های ریشه‌زده در تاریخ. رمانِ تو به اصفهان بازخواهی ‌گشت روایتی است چندسویه از زندگی و سؤال‌های چند شخصیت که به خاطرِ جبر مکان و زمان در موقعیتی خاص کنار هم قرار می‌گیرند.

استاد دانشگاهی جوان و البته خسته از شرایطش که در فکر مهاجرت است، به دختری لهستانی برمی‌خورد که برای یافتنِ ریشه‌های دوردستِ خانوادگی‌اش به ایران آمده است. دختری که پیشینه‌ای مبهم دارد و ناگهان قصه‌ او تبدیل می‌شود به انگیزه‌ای برای روایتِ قهرمانِ اول رمان...

انصافی در این رمان تلاش کرده با توجه به قابلیت‌های ژانری و ترسیم پلاتْ رمانی بنویسد که در عینِ سرک ‌کشیدن به زوایای پنهان‌مانده‌ تاریخِ ایران، رگه‌های زیستی و وجودی قهرمان‌های بلاتکلیفش را نیز برملا کند. آمدن زنانِ لهستانی به ایران در سال‌های حضورِ متفقین در ایران تنها جرقه‌ای‌ است برای آتش گرفتنِ انبارِ عظیمی از خطرات و خطرات. تا جایی که خواننده‌ رمان در هر بخش با واقعیت‌هایی روبه‌رو می‌شود که می‌توانند به جذاب‌ شدنِ روند روایی اضافه کنند.

تو به اصفهان بازخواهی ‌گشت قصه کشف است. کشفِ گذشته‌ای ناامن و قصه‌دار که ناگهان همه‌چیز را عوض می‌کند...»

نشست عصری با داستان، با محوریت معرفی و بررسی رمان «تو به اصفهان باز خواهی گشت» چهارشنبه یکم آذرماه ساعت ۱۶ در موزه عصارخانه شاهی، واقع در میدان نقش جهان، بازار قنادها، پاساژ طلای امین بگزار می شود و «پرفورمانس و موسیقی» نیز یکم آذرماه ساعت ۱۸ در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا خواهد شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز با حضور مردم هنردوست اصفهانی، پیکر مرتضی شفیعی (رهبر و بنیانگذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان) تشییع و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد.

مرتضی شفیعی در سن ۴۰ سالگی به دلیل ابتلاء به بیماری کبد در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز درگذشت.

این هنرمند اصفهانی سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو را داشت.

مرحوم شفیعی، ارکستر ملی اصفهان را در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ رتبه نخست جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.

همکاری با خوانندگانی چون علیرضا قربانی و سالار عقیلی در کارنامه مرحوم شفیعی وجود دارد.

شفیعی نوازندگی را نزد استادانی، چون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی‌رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده بود.

کد خبر 6091896

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • قصه درخشان کاپیتان تیم ملی 18 ساله شد
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان