Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:17:41 GMT

اجرای بیمه درمان اعتیاد با دستورالعمل جدید

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۱۸۳۷

اجرای بیمه درمان اعتیاد با دستورالعمل جدید

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید بیمه درمان اعتیاد از سوی سازمان بیمه سلامت ایران گفت:اگر فردی به طور متوسط شش ماه تا یکسال تحت پوشش باشد، هزینه درمان وی حدود یک میلیون تومان خواهد بود که با احتساب اعتبار مصوب می‌توانیم ۸۰ هزار نفر را تحت پوشش ببریم.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایسنا، پرویز افشار  در توضیح آخرین وضعیت اجرای بیمه درمان اعتیاد اظهار کرد: اعتبار بیمه درمان معتادین در سال جاری ۷۹ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ماه جاری جلساتی با کمیته درمان اعتیاد برگزار شده و دستورالعمل اجرایی آن بعد از پیگیری‌های مکرر و مذاکره با سازمان بیمه سلامت نهایی و توسط سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد.

وی افزود: قرارداد با مراکز درمانی تا پایان آبان ماه بر اساس دستورالعمل سال گذشته ادامه دارد. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه میزان جذب و تخصیص بودجه تا یک ماه گذشته حدود ۱۲ میلیارد تومان بوده و چندان قابل توجه نیست، درباره هزینه‌های ترک اعتیاد در قالب بیمه درمان معتادین اظهار کرد: اگر درمان سرپایی و نگه‌دارنده با متادون باشد به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان در ماه باید هزینه کنیم. اگر فردی به طور متوسط شش ماه تا یکسال تحت پوشش باشد، هزینه درمان وی حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

افشار ادامه داد: با احتساب اعتبار مصوب می‌توانیم ۸۰ هزار نفر را تحت پوشش ببریم. وی درباره مشمولان بیمه درمان معتادین گفت: در دستورالعمل جدید و جانمایی که انجام دادیم گروه‌هایی که بیشترین میزان آسیب پذیری را داشتند معتادان متجاهر، مبتلایان به اچ. آی. وی، زنان و کودکان، سربازان بدو ورود به خدمت که رابطه بیمه ای آنها با والدین قطع شده و اعتیادشان مشخص می‌شود، زندانیان آزاد شده که تحت پوشش برنامه‌های مراقبتی قرار می‌گیرند و همچنین افراد نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در اولویت قرار دارند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت

بالا بودن هزینه‌های درمان و جراحی برای بیمارانی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند، با مشکلاتی مواجه کرده است. اما بیمه سلامت و بیمه روستایی راهکار مناسبی برای افراد به وجود آورد تا بتوانند به راحتی هزینه‌های درمان خود را بپردازند.

به گفته شهروندخبرنگار ما چند روزی هست که بیمه سلامت و بیمه روستایی در شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی دچار اختلال شده و مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است. با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید من از خراسان رضوی شهرستان کاشمر پیام می‌دهم الان چند روزی هست که بیمه سلامت و روستایی دچار اختلال شده است و ما برای انجام کار‌های پزشکی و درمانی مجبور به پرداخت هزینه آزاد هستیم جالب اینجا است که تامین اجتماعی سامانه اش فعال، اما تحت عنوان بیمه سلامت همگانی چه شهری و چه روستایی صورت نمی‌گیرد و مردم باید بیشترین هزینه را باید پرداخت کنند من خودم باردار هستم هفته‌های آخر با کلی هزینه رفت و آمد از روستا به کاشمر برای سونوگرافی رفتم. بعد از کلی معطلی سامانه قطع و اصلا معلوم نیست چه زمانی وصل شود.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟