Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (سه شنبه، ٣٠ آبان ماه) در راس هیئتی برای حضور در دومین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرد، در بدو ورود خود به فرودگاه بین المللی آتاتورک در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:  مجمع بین المجالس آسیایی در جایگاهی است که بیش از ۴۰ کشور عضو آن بوده و ظرفیت خوبی دارد چرا که کشورهایی دارای قدرت اقتصادی همچون چین و هند عضو آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضعف های مجمع بین المجالس آسیایی عنوان کرد: ساختار حکومت ها در آسیا یک شکل نیست بنابراین ظرفیت های مختلفی دارد اما کشورها رفته رفته به سمت نقش آفرینی در حوزه اقتصادی و رفع مرافعاتی که پیش می‌آید حرکت می کنند گرچه شاید تاثیر چندانی از آن دیده نشده باشد اما گفت و گوها در این زمینه در حال شکل‌گیری است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه به دلایل مختلفی به خاطر کشورهای بزرگ تنوع در تصمیم‌گیری دارند عنوان کرد: از این رو حل برخی ماجراجویی های آمریکا در منطقه طولانی شده است از جمله مسائل تروریسم که چند دهه است گرفتاری آن دامنگیر منطقه شده است.

لاریجانی ادامه داد:در حال حاضر کمر داعش در منطقه شکسته شده و ظرفیت‌های خوبی در منطقه وجود دارد که علیرغم حمایت‌های آمریکا می‌توانند مقاومت کنند تا ماجراها ختم می‌شود که این پیروزی‌ها با ارزش است.

رئیس قوه مقننه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نشست سوچی آن را نقطه عطفی در منطقه دانست و افزود: بعد از گذشت چند سال از ماجراجویی ها در عراق برخی کشورها در صف مقدم مبارزه با تروریسم ایستادند و اکنون ایران، ترکیه و روسیه جمعه خوب و مکملی هستند که اگر آن را دنبال کنند می‌توانند نقش آفرینی مهم ترین در آسیا داشته باشند چراکه کاری که این کشور در سوریه کردند آن را به سمت آرامش و تروریست‌ها را تا حد زیادی از بین برد حالا نوبت ایجاد ثبات در منطقه است که اجلاس سوچی با هدف تثبیت شرایط سوریه برگزار شده و بسیار مهم است.

وی در ادامه در خصوص برخی ضعف های مجامع بین المللی عنوان کرد: عکس انتظارات باید با شرایط موجود تنظیم شود و باید دید سازمان ملل تا کنون چه کار مهمی در عرصه بین المللی و مبارزه با مشکلات مردم دنیا انجام داده است در حالی که شاهد گرفتاری ها در همه مجامع هستیم و حل بسیاری از مسائل صرفا به قدرت ها بستگی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه انتظارات باید در حد معقولی سامان داده شود خاطرنشان کرد اجلاس ها تاکنون نتوانسته اند جایگزین مسائل مهم شوند اما آرام آرام ظرفیت‌ها از حالت بالقوه به بالفعل در حال نزدیک شدن است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ به مناسبت هفته ملی سلامت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به اتفاق جمعی از معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این نشست با تقدیر از زحمات و مساعی کارکنان حوزه سلامت در استان مرکزی گفت: در سنوات گذشته دغدغه‌های بسیاری در زمینه بهداشت و درمان استان داشتیم، اما در حال حاضر تا حد زیادی دغدغه‌های حوزه سلامت مرتفع شده و کار سامان گرفته است.
او با تأکید به دو مقوله مهم امنیت و سلامت، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای رفع مسائل این دو حوزه انجام شده و لازم است تا اقدامات و تدابیر بیشتری به کار گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: طرح بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) با همت والای مسئولین و کارکنان دانشگاه با کیفیت بسیار بالایی درحال اتمام است و به زودی به مدار خدمت رسانی وارد خواهد شد و بیمارستان آیت الله خوانساری نیز باید با برقراری ارتباطات بین المللی با سایر بیمارستان‌های تشخیص و درمان سرطان در دنیا، به نقطه قوتی در حوزه سلامت استان تبدیل شود.
او به موقعیت استان مرکزی اشاره و تصریح کرد: باید تدابیر لازم در جهت افزایش نرخ زاد و ولد به کار گرفته و در بحث تغذیه و غذا و دارو نیز باید نظارت‌ها قوی‌تر و سختگیری‌های بیشتری اعمال شود.

تغییر و تحولات در سطح سلامت استان کاملاً محسوس است
استاندار مرکزی در دیدار با اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: تغییر و تحولات در سطح سلامت استان مرکزی کاملاً محسوس است.
مخلص الائمه استاندار مرکزی در این نشست با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان حوزه سلامت افزود: تغییر و تحولات در سطح سلامت استان کاملا آشکار و محسوس است، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است تا تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
او ادامه داد: با توجه به اقدامات با کیفیتی که در سطح سلامت استان مرکزی اعم از اقدامات پیشگیرانه، درمانی و فنی صورت گرفته است، استان قابلیت ارتقا به قطب سلامت کشور را دارد.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات بسیار مؤثری که در حوزه سلامت شکل گرفته می‌توان به فعال شدن مراکز تعطیل و نیمه تعطیل در کل استان و همچنین حضور فعال پزشکان و متخصصان در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد که جای تقدیر بسیار دارد.
استاندار مرکزی گفت: در اورژانس نیز کار‌های عمرانی بسیار خوبی انجام شده و همراهی و حضور پررنگ اورژانس استان در برگزاری تمرین‎ها حاکی از پیشرفت چشمگیر این مجموعه است.

اضافه شدن ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه خدمات سلامت استان

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اضافه شدن ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه سلامت استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح طرح بیمارستان‌های حضرت ولی‌عصر(عج)، فاز سوم آیت الله خوانساری، زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، مرکز دیالیز و همچنین بیمارستان تازه تأسیس حضرت فاطمه(س) خمین، ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مدار خدمت رسانی در استان مرکزی وارد می‌شوند.
امانی با اشاره به اینکه طرح بزرگ بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) دیگر هیچ گره کوری ندارد، افزود: در یک سال اخیر با تلاش تمامی همکارانمان کار طرح به خوبی پیش رفته و در حال اتمام است.

او ادامه داد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضائی آشتیانی نیز در مرحله آزمایش نهائی قرار دارد و طرح مرحله سوم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز که در دوره‌ای کوتاه متوقف شده بود، از سر گرفته شده و به زودی به چرخه خدمت رسانی وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است