Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - رئیس فدارسیون فوتبال گفت: این رشته ورزشی تنها فدراسیونی در کشور است که در تمامی رده های سنی شاهد صعود ورزشکاران فوتبالیست به رقابت های جهانی هستیم.

به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز سه شنبه در آیین انتخابات هیات فوتبال استان ایلام اظهار کرد: تشکیل تیم های فوتبال پیش از این تنها در شهرهایی امکان پذیر بود که دارای کارخانه یا صنعت خاصی بودند اما قانون این موارد را حل کرده و 27 دهم درصد بودجه این حوزه را بین همه استان های کشور تقسیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: برای داشتن یک تیم ملی خوب و مطرح باید ورزش پایه را تقویت کرد و با توجه ویژه به رده های سنی نونهالان و نوجوانان بطور قطع تیم های ملی بزرگسالان با کیفیت قابل قبولی خواهیم داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: امروز شاهد یک جوانگرایی در لیگ برتر فوتبال هستیم که حاصل تفکر کارشناسان این حوزه است، این رویه حتی با مخالفت هایی نیز روبرو شد ولی بدون شک ادامه این روند به تقویت تیم های ملی و باشگاهی در رقابت های بین المللی می انجامد.
تاج با بیان اینکه تنها فدراسیونی هستیم که پنج تیم آن در رده های مختلف سنی به جام جهانی صعود کرده اند، گفت: پنج ستاره شدن ورزش فوتبال ایران افتخاری برای کشور است اما باید این ستاره شدن تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد: با وجود مشکلات نقدینگی و امکانات کم شاهد صعود قدرتمندانه تیم ملی فوتبال به جام جهانی بودیم و امیدواریم شاهد صعود این تیم در مرحله گروهی و کسب نتایج درخشان باشیم.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت این رشته در المپیک گفت: از آنجا که فوتبال در جام جهانی از المپیک گسترده تر و استقبال مردمی بیشتری از آن می شود در صدد تبدیل فوتبال به فوتسال در المپیک هستند و امیدواریم با توجه به موفقیت ورزشکاران فوتسالیست ایرانی بتوانیم در این زمینه در المپیک افتخارآفرین باشیم.
تاج در ادامه به وضعیت این رشته در ایلام پرداخت و افزود: استان ایلام در تیم های ملی به نسبت جمعیت بسیار خوب عمل کرده و شاهد حضور ورزشکاران ایلامی بسیاری در تیم های ملی هستیم.
وی یادآور شد: در بخش فوتبال بانوان ایلام شاهد حضور پرتلاش تیم پالایش گاز در لیگ برتر و حضور دروازه بان آن در تیم ملی و همچنین حضور 2 فوتبالیست زیر 14 سال در تیم ملی هستیم که نشان از استعداد بانوان ایلامی در عرصه های ورزشی دارد.
وی افزود: با توجه به استعداد و قدرت بدنی ورزشکاران ایلامی جای فوتبال ساحلی که یک ورزش قدرتی است در این استان خالی است چرا که استان ایلام پتانسیل و مزیت راه اندازی این ورزش را نیز دارد.
تاج با بیان اینکه فوتبال ساحلی از ورزش های کم هزینه است، گفت: اگر بتوانیم شرایط را برای برگزاری این ورزش در 2 بخش آقایان و بانوان در استان فراهم کنیم، ورزشکاران با قدرت بدنی موجود در ایلام بطور قطع موفق خواهند شد.
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این آیین گفت: این استان با توجه به استعدادهای زیادی که در رشته های ورزشی دارد به دلیل کمبود امکانات نیازمند توجه بیشتر مسئولان فدراسیون ها و وزارت ورزش و جوانان است.
بهروز حیدرزاده افزود: باید برای توسعه ورزش فوتبال که جایگاه خوبی در کشور دارد با مطالعه بیشتر وارد شویم و با استعدادهای خوبی که در ایلام وجود دارد با سیاست های رئیس جدید و همکاران شان می تواند موفق باشند.
وی با بیان اینکه روستاهای دورافتاده ایلام نیز دارای زمین چمن هستند، گفت: مشکل عمده این استان با وجود توان و ظرفیت مناسب در عرصه های مختلف ورزشی و حضور در مسابقات لیگ برتر در 2 بخش آقایان و بانوان نبودن حامی مالی است.
وی افزود: اعتبار ناچیز اداره کل ورزش و جوانان به هیات ها نیز کفاف هزینه ورزشکاران را ندارد و اکثر هیات با هزینه خود تیم ها را هدایت می کنند.
مدیر کل اداره ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: با وجود منابع سرشار ایلام از گاز، نفت و پتروشیمی متاسفانه شهروندان ایلامی از این منابع بهره برداری نکرده و جز ضعیف ترین استان ها هستیم.
در پایان این مراسم آبختی سنجابی با کسب 21 رای از 21 رای ماخوذه به مدت چهار سال دیگر در سمت رئیس هیات فوتبال استان ایلام ابقا شد.
استان ایلام در رشته ورزشی فوتبال دارای 2 نماینده (تربیت) در لیگ دسته دوم آقایان و (پالایش گاز بانوان) در لیگ برتر فوتبال بانوان است.
بیش از 10 هزار نفر در رشته ورزشی فوتبال در استان ایلام فعالیت دارند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهند: حسن کهزادیان
7180/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تشویق ایسلندی هماهنگ بازیکنان تیم ملی و هواداران پس از صعود به جام جهانی

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899115

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • ببینید | تشویق ایسلندی هماهنگ بازیکنان تیم ملی و هواداران پس از صعود به جام جهانی
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک