Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر توریسم رژیم صهیونیستی از برنامه دولت این رژیم برای افزایش عمر فعالیت راکتور هسته‌ای دیمونا تا سال ۲۰۴۰ خبر داد.

وزیر توریسم رژیم صهیونیستی از برنامه دولت این رژیم برای افزایش عمر فعالیت راکتور هسته‌ای دیمونا تا سال ۲۰۴۰ خبر داد.

به گزارش انرژی امروز، این در حالی است که این راکتور هسته‌ای برای یک دوره فعالیت ۴۰ ساله ساخته شده است و با تمدید فعالیت آن عمرش به ۸۰ سال خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارین لوین، وزیر توریسم رژیم صهیونیستی که به نتانیاهو بسیار نزدیک است، در این باره گفت که این تصمیم پس از انجام مطالعات و بررسی‌های دقیق برای اطمینان از امنیت آن اتخاذ شده است.

راکتور هسته‌ای دیمونا با همکاری فرانسه در پایان دهه ۵۰ میلادی ساخته شد و فعالیت خود را از سال ۱۲۶۳ آغاز کرد. این راکتور آنگونه طراحی شده است که برای تولید برق تنها برای ۴۰ سال مناسب است؛ دیمونا همچنین فرسوده‌ترین مدل از این نوع راکتور هسته‌ای است.

رژیم صهیونیستی هرگز راکتور هسته‌ای دیمونا را آنگونه که کشور‌های دیگر می‌گویند یک راکتور هسته‌ای نظامی ندانسته است.

در طول ۲۰ سال گذشته هشدار‌های بسیاری در مورد اینکه فعالیت این راکتور یک تهدید جدی برای مردم این منطقه بوده مطرح شده است.

لوین در واکنش به این هشدارها، گفت: در بسیاری دیگری از کشور‌ها راکتور‌هایی هستند که عمر آن‌ها تا ۶۰ سال تمدید شده و قرار است مجوز فعالیت آن‌ها تا ۸۰ سال نیز تمدید شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»

دولت رئیس‌جمهور ایالات متحده با فشار مجدد از سوی دیگر دموکرات‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم تهاجم گسترده به رفح، شهری که تقریبا نیمی از ۲.۳ میلیون نفر ساکنان نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، مواجه است.

به گزارش ایسنا، ۵۷ نفر از ۲۱۲ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را امضا کردند که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا هر اقدام ممکنی را برای منصرف کردن کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمله همه‌جانبه به این شهر نزدیک مرز مصر انجام دهد.

در نامه این چهره‌های دموکرات آمریکا آمده است: «ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فورا از برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به کابینه اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که با تکیه بر قوانین کنونی است، استفاده کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.»

به گزارش رویترز، کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر در مورد این نامه که به رهبری نمایندگانی چون «پرامیلا جایاپال» و «مادلین دین» تدوین شده بود، پاسخ نداده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت هنوز طرحی برای حمله وعده داده شده رژیم صهیونیستی به رفح که از غیرنظامیان محافظت کند، ندیده است و تکرار کرد که واشنگتن نمی‌تواند بدون چنین طرحی از چنین حمله‌ای حمایت کند.

حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین، آن هم در سالی که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارد، فشار سیاسی مضاعفی بر دوش این رئیس‌جمهور دموکرات، به‌ویژه از سوی دموکرات‌های جوان وارد کرده است. این امر موجی از آرای اعتراضی «عدم تعهد» را در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها ایجاد کرد و همچنین موج اعتراضات طرفداران فلسطین را در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به راه انداخته است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه