Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اولین همایش «کارآفرینان خیّر، خیّرین کارآفرین» با آرمان توسعه «کارآفرینی اجتماعی خیرمحور» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام‌حاج علی دیانی، عضو هیئت مدیره خیریه آلاء در همایش، کارآفرین خیرّ و خیّرین کارآفرین که در سالن تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: باید به کسی که کار اقتصادی می کند به او به یک انسان مجاهد نگاه کنیم، در رسانه ها باید نگرش مردم را تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: باید به کسانی که کارآفرین هستند به عنوان یک مجاهد نگاه کنیم نه به عنوان یک ثروت اندوز.

 

عضو هیئت مدیره خیریه آلاء بیان کرد: تولید ثروت وقتی ارزشمند می شود که در آخرت و دنیا می‌ماند، توزیع صحیح و در خومت جامعه است.

 

دیانی گفت:وقتی به زندگی‌ائمه اطهار و انبیا نگاه می کنیم، می بینیم‌ آنان نیز تولید ثروت داشتند‌. با تولید ثروت انفاق می کردند.

عضو هیئت مدیره خیریه آلاء گفت: برای رسیدن به اهداف باید نگاه جامعه و رسانه و اداری های ما به افراد اقتصادی تغییر کند و با نگاه بهتر، یاری دهنده مجاهدین اقتصادی داشته باشیم ‌و تولید ثروت صحیح داشته باشیم تا در خدمت جامعه استفاده کنیم.

 

همچنین؛ در این همایش بیانیه ای به شرح زیر قرائت شد:

اولین همایش «کارآفرینان خیّر، خیّرین کارآفرین»  با آرمان توسعه «کارآفرینی اجتماعی خیرمحور» به عنوان یک فعالیت اجتماعی ـ اقتصادی ـ فرهنگی ـ مذهبی در تاریخ سی آبانماه 1396 در محل سالن تلاش با حضور و مشارکت موثر صاحب نظران دانشگاهی و کارشناسان و مدیران برگزار شد. در این همایش به وضع موجود و ظرفیت‌های نهفته کارآفرینی اجتماعی خیرانه به عنوان عملی اجتماعی ـ اقتصادی که دارای بنیادهای عمیق فرهنگی ـ مذهبی در کشور ایران است، پرداخته شد و راهکارهای توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور با تمرکز بر معرفی و تبیین فعالیت‎های موثر «کارآفرینان خیّر» و «خیّرین کارآفرین» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ستاد برگزاری و کمیته علمی و اجرایی همایش لازم می داند از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری شکوهمند این همایش اعم از شورای علمی و مجریان بخش های مختلف و حامیان مالی صمیمانه تقدیر و تشکر نماید.

حضور گسترده متخصصان، مدیران و دست‌اندرکاران در این همایش، بستر مناسبی جهت تبادل دیدگاه‌ها و تجارب شرکت‌کنندگان محترم را فراهم ساخت؛ دیدگاه‌ها و تجاربی که می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء موثر و استفاده از فرصت‌های داخلی و بین‌المللی جهت توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور ایفا کند.

در این همایش مباحث علمی و تجربی کارآفرینی اجتماعی در سلسله سخنرانی‌هایی مورد اشاره و دقت نظر واقع شد تا ضمن این که ناظر بر تلاش و عزم والای کارآفرینان اجتماعی کشور باشد، پایه‌گذار حرکتی شود که نقش برجسته‌ای را در توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور ایفا نماید. توجه جدی به دستاوردهای این همایش به منظور تدوین نقشه راه توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور ضرورتی انکار‌ناپذیر است. در پایان همایش و در قالب این بیانیه شایسته می¬دانیم نکات ذیل مورد توجه برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران، سرمایه‌گذاران نهادهای خیریّه و همه دل‌مشغولان حوزه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور قرار گیرد:

1.فرصت‎سازی بیشتر برای بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی موجود «کارآفرینان خیّر» و «خیّرین کارآفرین» به عنوان     واقعیت‎های جاری حیات اجتماعی و اقتصادی جامعه؛

2.بسترسازی و کمک به افزایش پیوند بین «کارآفرینی اجتماعی» و «نیکوکاری مردمی» در برنامه‎ریزی‎ها و قانون‎گذاری‎های اجتماعی؛

3.توسعه منابع انسانی متخصص در حوزه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور به منظور تزریق ایده های نو در حوزه اجتماعی؛

4.ایجاد و تقویت اتاق‌های فکر به منظور بهره‌گیری حداکثری از توان فکری نخبگان در حوزه اجتماعی؛

5.آسیب‌شناسی عوامل موثر بر کارآفرینی اجتماعی خیرمحور در کشور؛

6.سرعت بخشی به روند توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور با تاکید بر استفاده از تجربیات ملی و بین‌المللی؛

7.رفع موانع جذب منابع مالی به منظور حمایت از ایده‌های نو در حوزه اجتماعی و نیکوکاری در جهت حل معضلات اجتماعی؛

8.جلب حمایت سازمان‌های بین‌المللی در توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور در کشور؛

9.طراحی مکانیزم ارتباطی موثر بین کارآفرینان خیّر و خیّرین کارآفرین به منظور درگیر شدن همگان در فرایند نوآوری اجتماعی؛

10.ترغیب نهادهای علمی و پژوهشی دانشگاهی و حوزوی به ایفای نقش در بررسی مسائل و تحریک رسانه‌های جمعی به پایدارسازی اندیشه و رویکرد کارآفرینی اجتماعی خیرمحور.

در خاتمه به منظور عملیاتی سازی مفاد این بیانیه پیشنهاد می‌شود با تشکیل کارگروهی فرابخشی متشکل از دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف مرتبط با کارآفرینی اجتماعی خیرمحور، تدوین نقشه راه توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور با بهره‌گیری از قابلیت‌های دانشمندان و متخصصین حوزه کارآفرینی و نیکوکاری با بهره‎گیری از ظرفیت‎های فضای واقعی و فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد.

با امید به آنکه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بالندگی و توسعه کارآفرینی اجتماعی خیرمحور آن طور که شایسته مردم «خیّر» و «کارآفرین» ایران است، باشیم.

در پایان این همایش؛ از کارآفرینان برتر با اهدا لوح تقدیر شد.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی