Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@03:02:52 GMT

شاعر نامی نهاوند درگذشت+ عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۳۴۳۹

شاعر نامی نهاوند درگذشت+ عکس

شاعر نامی و خوش آوازه شهرستان نهاوند براثر سکته درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرو، حاج محمدحسن سیف استاد پیشکسوت شعر نهاوند امروز براثر سکته جان خود را از دست داد و در بهشت‌زهرای نهاوند به خاک سپرده خواهد شد.

این شاعر نهاوندی به "سیف الشعرا " شهر نهاوند معروف بود و غزلیات زیادی از وی منتشرشده است و در بین اهالی رسانه و فرهنگ و هنر نهاوند از جایگاه والایی برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مرحوم سیف چندین کتاب شعر به یادگار مانده است که کتاب غزلیات وی از مشهورترین آثار این شاعر نامی نهاوند است.

کتاب غزلیات استاد سیف در سال 1370 چاپ‌شده است.

مراسم تشییع پیکر این شاعر پیشکسوت امروز از ساعت ۱۰ صبح از مقابل منزل آن مرحوم برگزار می‌شود و با بدرقه جامعه هنری نهاوند در جایگاه ابدی آرام می‌گیرد.

مراسم ختم وی نیز امروز سه‌شنبه از ساعت 14 در مسجد منطقه پای قلعه نهاوند برگزار می‌شود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در پیامی درگذشت استاد حاج محمدحسن سیف (سیف الشعرا) شاعر برجسته، پیشکسوت، نام‌آشنا و دوست‌داشتنی شهرستان را خدمت خانواده محترم و حوزه فرهنگ و هنر نهاوند تسلیت عرض کرده است و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان از خداوند منان صبر و شکیبایی مسئلت کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پژوهشگر شناخته شده موسیقی درگذشت/ مرگ در انزوا

پیمان بزرگ‌نیا از پژوهشگران و محققان شناخته‌شده حوزه موسیقی نواحی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تایید خیر درگذشت محمدجواد بشارتی بیان کرد: متاسفانه باخبر شدیم محمد جواد بشارتی از کارشناسان و پژوهشگران شناخته شده حوزه موسیقی نواحی ایران ظهر روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند بر اثر عفونت کلیه در یکی از بیمارستان‌های شهر یاسوج و در سکوت کامل خبری دار فانی را وداع گفته است. پیکر این هنرمند نیز ظهر روز پنجشنبه بیست و چهارم اسفند در آرامستان یاسوج به خاک سپرده شد.

وی درباره پیشینه فرهنگی هنری مرحوم محمد جواد بشارتی توضیح داد: محمدجواد بشارتی یکی از پژوهشگران و آهنگ‌سازانی بود که در دهه ۸۰ نقش بسزایی در معرفی موسیقی نواحی در جشنواره‌های موسیقی فجر و نواحی کرمان داشت. وی مدتی در رادیو فرهنگ خدمت کرد و چند آلبوم در زمینه موسیقی بویراحمد به خوانندگی ملک مسعودی و همچنین موسیقی منطقه بلوچستان کار کرد. این هنرمند و پژوهشگر فقید در دوره‌هایی که محمدرضا درویشی مسؤولیت محتوایی جشنواره موسیقی نواحی را به عهده داشت یکی از همراهان همیشگی او بود و در چند دوره نیز مسؤولیت‌هایی را به عهده گرفت.

بزرگ‌نیا بیان کرد: مرحوم بشارتی متولد سال ۱۳۵۱ شهرستان سپیدان استان فارس بود. وی پس از طی مراحل ابتدای یادگیری موسیقی نوازندگی سنتور را انتخاب کرد و پس از آن تحصیلات تکمیلی خود را در رشته موسیقی دانشگاه هنر به اتمام رساند. وی پس از مدتی که در تهران مشغول به فعالیت‌های مستمری بود سرانجام به یاسوج بازگشت و در این مدت چندان فعالیتی در عرصه موسیقی نداشت. شرایطی که موجب آزردگی خاطر بسیاری از پژوهشگران عرصه موسیقی شده و بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود توجه، فعالیت‌های خود را رها می‌کنند. به هر ترتیب امیدوارم شرایط از این پس به گونه‌ای باشد که از زحمات و تلاش‌های هنرمندان و پژوهشگرانی چون مرحوم بشارتی بهره‌مند شویم.

خبرگزاری مهر درگذشت زنده‌یاد محمدجواد بشارتی را به خانواده این هنرمند و خانواده موسیقی ایران تسلیت می‌گوید.

کد خبر 6055950 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • محمدصادق سیف درگذشت
  • شاعر قمی دعاهای ماه رمضان را به زبان شعر درآورد
  • پدر خوشنویسی خرم‌آباد درگذشت
  • افشین یداللهی یک موسیقیدان شاعر بود
  • شایسته نشاندن کلمه «استاد» پیش از نام نامدارش بود
  • وداع با نقش‌آفرینان پرخاطره
  • درگذشت تهیه کننده پیشکسوت رادیو
  • پیام تسلیت استاندار کرمانشاه در پی درگذشت آیت الله محمدعلی حجتی
  • مدیر مسئول روزنامه زعفران و پیشکسوت عرصه رسانه خراسان جنوبی درگذشت
  • یک پژوهشگر شناخته شده موسیقی درگذشت/ مرگ در انزوا